65% מבכירי ענף הנדל"ן: מחירי השכירות בתל-אביב לא יעלו בשנה הקרובה

בשורה לשוכרי הדירות. רוב מוצק של בכירי ענף הנדל"ן בישראל כבר מודה: בעתיד הנראה לעין הסיכוי לעליות מחירים נוספות קלוש. לא רק מחירי הדירות לקנייה, אלא גם מחירי השכירות – אפילו בתל-אביב – צפויים לרדת.

65 אחוזים מהבכירים בענף הנדל"ן בישראל לא מאמינים שמחירי השכירות בתל-אביב ימשיכו לעלות בשנה הקרובה – כך עולה מסקר בכירי הנדל"ן השביעי של חברת ראיית החשבון והייעוץ דלויט בריטמן אלמגור זהר, שפורסם אתמול.

תחזית מחירי השכירות בתל-אביב

בשורה לשוכרי הדירות בתל-אביב. תחזית מחירי השכירות לפי סקר בכירי ענף הנדל"ן של חברת דלויט, מאי 2011. 2/3 מודים: העליות נגמרו.

הסקר נערך בין 100 בכירים בחברות הנדל"ן הגדולות בישראל. 35 מהם צפו אמנם המשך של עליות המחירים בשנה הקרובה, אבל 45 צפו שעליות המחירים ייעצרו ו-20 צפו ירידות מחירים.

כלומר: באופן רשמי, שני שלישים מבכירי הנדל"ן חושבים שעליות המחירים מיצו את עצמן.

מיותר לציין שסקרים מסוג זה נוטים לצייר את המציאות בצבעים ורודים יותר מנקודת מבטם של בעלי העניין בענף הנדל"ן.

כשמחירי השכירות בקיפאון או בירידה, זהו רק עניין של זמן עד שגם מחירי הדירות לקנייה יראו מגמה דומה.

אלא שהסקר של Deloitte ממילא העלה גם ממצא כזה: 39% מהנשאלים השיבו לסוקרים כי הם צופים יציבות מחירים בדירות לקנייה, ו-38 נוספים צפו ירידות.

רק 23 מבין מאה בכירי הנדל"ן בישראל צופים עליית מחירים בשנה הקרובה לפי הסקר. זאת למרות שרק 40 מבין 100 הנשאלים הודו שלדעתם נגיד בנק ישראל סטנלי פישר צודק וישנה בועת נדל"ן בישראל.

בדיחה ידועה אומרת שכאשר דיפלומט אומר "כן" הוא מתכוון "אולי", כשהוא אומר "אולי" הוא מתכוון "לא", ואם הוא אומר "לא" אז הוא איננו דיפלומט. סקר שנערך בין אנשים שיש להם עניין ברור בהמשך ההתייקרות של הדיור, ושבו רוב מכריע של הנשאלים לא מעיזים לקוות לעליות נוספות, נראה לנו כמו רמז עבה לכך שהכיוון הכללי הוא למטה.

Comments

comments

One comment

  • אי אפשר להאמין למילה ממה שכתוב במדורי נדל"ן. ביום שישי בדהמרקר כתבו שבתחילת שנות ה2000 המחירים ירדו בגלל שהיו יותר דירות. שום מילה על המצב הבטחוני והמשבר הכלכלי שהיה. מנסים לבלבל את הציבור שיחשוב שהכל קשור רק לכמה דירות בונים ולא לספקולציות ולריבית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *