מה התלונות הנפוצות על אינסטלטורים ואיך תימנעו מהן? בדקנו

אינסטלטור שדורש מחיר מופקע, אינסטלטור שמבריז או לא מספק חשבונית, אלה הן רק חלק מהתלונות הנפוצות של לקוחות על אינסטלטורים. מה התלונות הנפוצות על אינסטלטור ואיך תתמודדו איתן? המקצוענים כאן כדי לתת לכם שקט נפשי

עוד במדריך
במקום הראשון - מחיר מופקע איך נמנעים מתשלום מחיר מופקע לאינסטלטור? במקום השני - חוסר מקצועיות איך מוודאים שהאינסטלטור יבצע עבודה מקצועית? במקום השלישי - אינסטלטור שלא מספק חשבונית איך תבטיחו שהאינסטלטור יספק לכם חשבונית? במקום הרביעי - הברזות איך נמנעים מהברזה של אינסטלטור? המקצוענים נכנסים לתמונה ונותנים לכם שקט נפשי!

אינסטלטור שדורש מחיר מופקע, אינסטלטור שמבריז או לא מספק חשבונית, אלה הן רק חלק מהתלונות הנפוצות של לקוחות על אינסטלטורים. אין ספק שהתלונה הנפוצה ביותר היא על המחיר המופקע שגבה האינסטלטור, אך גם תלונות כמו חוסר מקצועיות או אי מתן חשבונית מככבות ברשימה.

במדריך הבא נסקור את התלונות הנפוצות ביותר של לקוחות על אינסטלטורים ונסביר מה הדרכים להימנע מהן. בסופו של דבר, המטרה שלנו היא להעניק לכם שקט נפשי ובטחון בכל פעם שאתם מזמינים אינסטלטור הביתה מהמקצוענים.

במקום הראשון - מחיר מופקע

אין ספק שמדובר בתלונה הנפוצה ביותר על אינסטלטורים, לקוחות שמרגישים שהמחיר שהאינסטלטור גבה עבור העבודה שלו הוא גבוה מידי. נפתח בשורה התחתונה ונגיד שיש מקרים שבהם העלאת המחיר בדירה היא דווקא מוצדקת. מתי?

1. מועד העבודה - כשמזמינים את האינסטלטור בשעות חריגות כמו שבת, לילה או חג. במצב כזה, האינסטלטור רשאי לגבות 150% על העבודה ואף יותר מזה.

2. מורכבות העבודה - האינסטלטור יודע איך הוא נכנס אליכם הביתה, הוא לא תמיד יודע איך הוא ייצא ממנו. לא פעם קורה שדיווח על תקלה של רטיבות קלה בקיר מסתיים בתיקון שכולל שבירה של קירות והחלפת צנרת.

3. גישה לא נוחה - לא פעם קורה שהאינסטלטור צריך לבצע את העבודה בגישה לא נוחה, בין אם מדובר בעבודה בגובה או בצורך לפרק ארון או דלת כדי להגיע לקופסאת הביקורת.

עם זאת חשוב לציין - אנחנו מאד לא אוהבים את העובדה שהמחיר קופץ בדירה ושני הצדדים, גם אתם הלקוחות וגם האינסטלטורים צריכים לעשות הכל על מנת להימנע ממצב כזה.

אתם בתור לקוחות צריכים לשאול את כל השאלות החשובות לפני שאתם ממהרים להזמין את האינסטלטור. אל תתביישו לשאול כמה תעלה העבודה, באילו מקרים המחיר עשוי לעלות, האם יש תעריף מיוחד על עבודה בשעות חריגות, על עבודה בגובה ועוד.

ככל שתשאלו יותר שאלות, כך סביר להניח שלא תופתעו בדירה בתום העבודה. זכרו, ברגע שהאינסטלטור התחיל לבצע את העבודה, הכוח נמצא בידיים שלו. אתם צריכים כל הזמן להשאיר את הכוח אצלכם ולגרום לו להבין שיש לו פה עסק עם לקוחות לא פראיירים.

איך נמנעים מתשלום מחיר מופקע לאינסטלטור?

דרשו הצעת מחיר כתובה - זכרו תמיד שמה שלא כתוב לא קיים. לכן, אל תקחו הצעת מחיר בעל פה כי יש מצב שהמחיר יתייקר בדירה. גם אם מדובר בתקלה הכי פשוטה כמו סתימה בכיור או נזילה בברז, דרשו מהאינסטלטור לשלוח לכם את המחיר בכתב כדי שתהיה לכם הוכחה.

במקרים של עבודות גדולות כמו החלפת צנרת למשל, אנחנו ממליצים לכם להזמין את האינסטלטור לביקור מקדים בדירה על מנת שיתן לכם הצעת מחיר מבוססת שלוקחת בחשבון את כל האלמנטים שעשויים לייקר את המחיר.

בדקו את המחיר במחירון המומלץ - התפקיד שלנו במקצוענים הוא לעשות לכם סדר ולהעניק לכם שקט נפשי כשאתםן מזמינים בעל מקצוע הביתה. לכן, הקמנו עבורכם את מחירון האינסטלציה המומלץ של המקצוענים, שם תוכלו למצוא גם את מחירון האינסטלציה שלנו.

לפני שאתם מזמינים אינסטלטור, כנסו למחירון שלנו ובדקו מה המחיר הנפוץ והמקובל לגבות על תיקון התקלה שלכם. אם יש פערים בין המחיר המחירון לבין זה שאתם מקבלים מבעל המקצוע, דרשו לדעת ממה נובעים הפערים.

וודאו שהמחיר כולל מע"מ - ודאו שהמחיר שהאינסטלטור נותן לכם בטלפון כולל את המע"מ, אחרת תצטרכו לשלם את התוספת בתום העבודה ואנחנו לא רוצים שתהיו מופתעים.

במקום השני - חוסר מקצועיות

האמת היא שזה קורה בדרך כלל במקרים של עבודות קטנות יותר, כמו תיקון נזילה או פתיחת סתימה. האינסטלטור עובד בבית, מתקן כביכול את התקלה וכמה שעות אחרי שהוא הולך (או כמה ימים) הסתימה חוזרת והנזילה מופיעה שוב.

יש מקרים שבהם האינסטלטור יכול להיות אמנם מקצועי מאד, אך הוא דווקא שם לעצמו רגל בנקודת הפיניש. מה זה אומר בפועל? שהוא לא משאיר סביבה נקייה אחריו, שהוא לא סוגר למשל את הקיר לאחר תיקון נזילה בצנרת סמויה, שהוא מבצע עבודה ולא בודק האם הוא פתר את הבעיה או לא ומשאיר את הלקוח באוויר.

לפני הכל חשוב לציין - יש בהחלט מקרים שבהם האינסטלטור לא יכול לקחת אחריות על תקלה שחזרה. במיוחד בפתיחת סתימה, האינסטלטור לא יוכל לתת לכם אחריות. ברוב המקרים, סתימה נגרמת כתוצאה מהתנהלות לא נכונה שלכם או של השכנים שלכם, כמו השלכת מגבונים לאסלה למשל.

יחד עם זאת, במידה והתקלה חזרה כמה שעות אחרי העבודה, אנחנו בהחלט מצפים מהאינסטלטור שלנו לחזור ולבדוק את העבודה שלו, ולו על מנת לספק לכם מענה ושלא תישארו באוויר.

איך מוודאים שהאינסטלטור יבצע עבודה מקצועית?

היו נוכחים בזמן העבודה - יש המון מקרים שבהם אנחנו מקבלים תלונות מלקוחות שבכלל לא נכחו בדירה בזמן העבודה של האינסטלטור. זה קורה בדרך כלל במקרים בהם מדובר בבעל בית שיש לו דירה להשקעה. האינסטלטור מבצע את העבודה בנוכחות השוכר בלבד ואז צצה מחלוקת בין בעל הבית לבעל המקצוע.

במצב כזה, גם אם אתם בעצמכם לא גרים בבית, אנחנו ממליצים לכם לשהות בו במהלך העבודה. רק כך תראו לאינסטלטור שאתם מעורבים בעבודה, שואלים שאלות ומוודאים שהוא לא עוזב את הבית לפני שהתקלה מתוקנת. דרשו לדעת כל הזמן מה הוא עושה ולמה. אינסטלטור מקצועי ואמין זה אינסטלטור שיסביר לכם בסבלנות כל הזמן מה הוא עושה על מנת לתת לכם שקט נפשי. אינסטלטור לא מקצועי הוא אינסטלטור שימהר לעשות את העבודה, יענה לכם בחוסר סבלנות, אם בכלל, וישאיר אתכם באוויר.

למדו על התקלה שלכם - זה לא באמת משנה איזו תקלה יש לכם בבית ובין אם מדובר בפתיחת סתימה בכיור, תיקון נזילה או כל תקלה אחרת, למדו עליה. למדו מה הגורמים לתקלה, מה התיקון הנפוץ, מה האינסטלטור יעשה כשהוא יגיע אליכם הביתה וכמובן כמה זה עולה.

במקום השלישי - אינסטלטור שלא מספק חשבונית

אולי תתפלאו לשמוע, אבל יש המון מקרים שבהם לקוחות מתלוננים על אינסטלטורים שלא נתנו חשבונית בסוף העבודה, וזה ללא קשר למקצועיות שלהם. אינסטלטור יכול להיות סופר מקצועי וסופר מנוסה, אך אם בתום העבודה הוא לא יספק ללקוח שלו את החשבונית, יש לזה טעם לא טוב.

במצב כזה הלקוח צריך לרדוף אחרי האינסטלטור, שכבר נמצא בכלל אצל לקוח אחר, ולהסביר לו כמה החשבונית הזו חשובה לו. יש אינסטלטורים שיעזבו הכל ומיד ישלחו לכם חשבונית, יש כאלה שימרחו אתכם ויש כאלה שישלחו לכם איזה משהו לא רשמי בוואטסאפ, וזה כמובן לא יספק אתכם.

מעבר לעובדה שהחשבונית מהווה הוכחה לכך שהאינסטלטור ביצע אצלכם עבודה, לא פעם היא מהווה גם את תעודת האחריות שלכם על העבודה, אם יש כזו. לכן, בשום פנים ואופן אל תוותרו על קבלת חשבונית, גם אם בסופו של דבר זה יגרום לעבודה לעלות קצת יותר. בואו נלמד איך להימנע ממצב כזה.

איך תבטיחו שהאינסטלטור יספק לכם חשבונית?

דרשו חשבונית מראש - עוד בשלב שיחת הטלפון שלכם, דרשו מהאינסטלטור לספק לכם חשבונית בתום העבודה. יש מקרים שבהם האינסטלטור יגי לכם "בוודאי, מה זאת אומרת, ברור שאני מספק חשבונית". יש מקרים בהם תגלו שאם אתם רוצים חשבונית, האינסטלטור יצטרך להוסיף את המע"מ למחיר שהוא נתן לכם בטלפון. כפי שציינו, גם אם זה אומר שהתיקון יעלה יותר, אל תוותרו על החשבונית.

ודאו שהחשבונית ברורה - יש מקרים שבהם האינסטלטור מספק אמנם חשבונית ללקוח, אך כזו שכתובה ב"כתב יד של רופא". לא ברור איזו עבודה הוא ביצע, מה היא כללה, כמה היא עלתה והאם יש אחריות. לכן, אם אתם מקבלים חשבונית שאתם לא מצליחים לקרוא, דרשו מהאינסטלטור להוציא חשבונית חדשה.

מה צריך להופיע על החשבונית?

- שם האינסטלטור

- שם העסק

- ח.פ

- טלפון של האינסטלטור

- פירוט העבודה המלא

- אחריות (אם יש)

- מחיר כולל מע"מ

במקום הרביעי - הברזות

אין מצב יותר מתסכל מלקוח שסגר עם אינסטלטור, לקח חופש, יצא מהעבודה, פינה את הזמן שלו והאינסטלטור פשוט לא מגיע. במקרה הטוב, האינסטלטור יענה כשתתקשרו אליו ויגיד לכם שהוא נתקע אצל לקוח אחר. במקרה הרע, הוא פשוט לא יענה מכיוון שהוא לא מתכוון להגיע. יש מקרים שבהם האינסטלטור פשוט נקרא לעבודה אחרת שמשתלמת לו יותר, יכול להיות שהוא פשוט שכח שסגרתם, הכל אפשרי.

במצב כזה, אתם עלולים לרוץ ולחפש אחר אינסטלטור אחר, אתם עלולים לעשות את זה מתוך לחץ וכך הכוח יהיה בידיים שלו. הוא יוכל לנצל את העבודה שאתם מזמינים אותו SOS, הוא יוכל לנצל את העובדה שאתם חייבים אותו וזה ממש לא עובד לטובתכם.

איך נמנעים מהברזה של אינסטלטור?

תקשרו בניכם - סגרתם עם האינסטלטור על יום ושעה? רגע לפני שאתם ממהרים לצאת מהעבודה או לקחת חופש, התקשרו לאינסטלטור וודאו איתו שהוא זוכר שקבעתם. תמיד השאירו לעצמכם טווח ביטחון, שבמידה והוא יגיד לכם שלא יצא לו להגיע, יהיה לכם זמן לתאם עם אינסטלטור אחר.

אל תזמינו בדקה התשעים - יש מקרים שבהם אין לכם ברירה אלא להזמין את האינסטלטור בדקה התשעים, כמו תקלה של פיצוץ בצנרת למשל. אך אם מדובר בסתימה באסלה למשל, ויש לכם עוד אסלה בבית שאתם יכולים להשתמש בה, אין טעם להזמין את האינסטלטור מתוך לחץ ולהסתכן בהרזה. לכן, כמה שאתם יכולים כמובן, סגרו עם האינסטלטור מספיק זמן מראש.

המקצוענים נכנסים לתמונה ונותנים לכם שקט נפשי!

אנחנו רוצים שגם ישראלים יוכלו להזמין אינסטלטור בשקט נפשי וביטחון. אנחנו רוצים שהם יוכלו לסגור עם אינסטלטור אמין ומקצועי, כזה שיעמוד בזמנים שסגר אתכם, יבצע עבודה מקצועית ויגבה כמובן מחיר הוגן בגינה.

כאן בדיוק אנחנו נכנסים לתמונה, אנחנו מבצעים סינון מקפיד של האינסטלטורים לפני שהם מציעים את השירות שלהם דרך האתר שלנו, זה מאפשר לנו להבטיח שרק מקצוענים אמיתיים יפרסמו אצלנו. בנוסף, אנחנו מפקחים על האינסטלטורים שלנו מוודאים שהם מגיעים ללקוחות שלהם בזמן, מבצעים עבודה מקצועית, גובים מחיר הוגן וכמובן מספקים חזבונית על העבודה.

אינסטלטור שלא עומד בסטנדרט השירותי שלנו לא יוכל לספק שירות ללקוחות של המקצוענים. מחלקת איכות השירות שלנו תיכנס לתמונה בכל מקרה שתפנו אלינו, תבדוק את המקרים שבהם הלקוח לא היה מרוצה מהשירות של האינסטלטור ותדרוש ממנו להתיישר על פי הסטנדרטים השירותיים המחמירים של המקצוענים.

אנחנו רוצים ללוות אתכם לאורך כל הדרך, החל משלב הזמנת בעל המקצוע ועד סיום העבודה. אנחנו כאן עבורכם לכל מקרה שבו לא הייתם מרוצים מהעבודה של האינסטלטור, לכל מקרה שבו הבטחון העצמי שלכם במקצוענים ירד. אנחנו כאן כדי להחזיר לכם את הבטחון העצמי הזה ולעניק לכם את תחושת השקט הנפשי, שגם אתם יכולים להזמין אינסטלטור אמין.

פתיחת סתימה: כל מה שחשוב לדעת

סתימות באזורים שונים בבית מהוות מטרד שמחייב טיפול מיידי. מה עושים לפני שמזמינים אינסטלטור, איך מתנהלים מולו וכמה עולה התיקון? המקצוענים מלווים אתכם שלב אחר שלב.

פתיחת סתימה בכיור: כל השלבים בדרך לפתרון

סתימה בכיור היא תקלה מטרידה מאד, בטח אם מדובר בכיור של המטבח. מה עושים לפני שמזמינים אינסטלטור, איך מתנהלים מולו וכמה עולה התיקון? המקצוענים מלווים אתכם שלב אחר שלב.

פתיחת סתימה באמבטיה: כל השלבים בדרך לפתרון

סתימה באמבטיה היא תקלה לא נעימה בכלל, במיוחד אם יש לכם רק אמבטיה אחת בבית. אנחנו נסייע לכם לפתוח את הסתימה ואם לא תצליחו, נלווה אתכם ונעזור לכם להתנהל מול האינסטלטור שתזמינו.

פתיחת סתימה באסלה: כל מה שחשוב לדעת

אין ספק שסתימה באסלה היא לא תקלה נעימה, בלשון המעטה. קבלו את כל הטיפים שיסייעו לכם לפתוח את הסתימה בעצמכם ולהתנהל נכון מול האינסטלטור שתזמינו.

לכל התקלות ועבודות

arrow