החשמל נותק בגלל חוב של חברת אחזקה

חוב של חברת האחזקה ששכרו גרם לדיירי בית ברחובות לקבל מכתבי איום בניתוק מחברת החשמל. מלבד ההאשמות ההדדיות, יש לקח שאפשר ללמוד מהסיפור.

ברחוב טלר 17 ברחובות עומד רב קומות ובו 38 דירות. בכל השלושים ושמונה התעוררו בוקר אחד באמצע אוגוסט, ומצאו מכתב שמאיים עליהם בניתוק החשמל. הסיבה: חוב בן 9000 ש"ח של חברת האחזקה ששכרו לחברת החשמל, כך מדווח המקומון זמן רחובות.

הדיירים, חלקם קשישים, פנו לחברת האחזקה שלדברי המקומון החליפה בינתיים בעלות. בחברת האחזקה אמרו שהנושא כבר טופל וכי הגיעו להסדר תשלומים עם חברת החשמל, ובחברת החשמל אישרו אך הוסיפו כי ההמחאות שקיבלו מהחברה לא כובדו וחזרו.

בחברת האחזקה טענו, באמצעות עורך-דינם, כי החוב כבר שולם וכי חלק מהבעיה נגרם כתוצאה מחוסר שיתוף פעולה של ועד הבית, שלא הציג להם את החשבונות של החודשים האחרונים.

גם עם חברת אחזקה

תיאורטית, לפחות, חברת אחזקה אמורה "להוריד מהראש" טרדות שקשורות בהתנהלות מול גורמים שונים וביצוע תשלומים, כולל תשלום לחברת החשמל. אבל מסתבר שהפתרון הזה, גם אם הוא הרבה יותר נוח, בסופו של דבר איננו מושלם.

אם אפשר ללמוד משהו מהסיפור הזה, הדבר הזה הוא כנראה שגם שימוש בשירותי חברת אחזקה אינו פוטר את הדיירים מאחריות ומהצורך לבקר ולבדוק.

גם אם היה מדובר בנסיבות מיוחדות, כפי שמשתמע מהידיעה במקומון, ברור שדיירי הבניין ברחוב טלר 17 "נרדמו בשמירה".

פרט אחר שעולה מהידיעה הוא שחברת האחזקה החליפה בעלות, וזו באופן ספציפי נקודה שדורשת התייחסות: בכל מצב שבו נותן שירות מחליף בעלות כדאי לעקוב אחרי הדברים מקרוב ולבדוק שהכל מתנהל כשורה.

זוהי נקודה שחשוב במיוחד לחדד לפני שאומרים את המובן מאליו: שכדאי לעבוד רק עם חברת אחזקה שקיבלה המלצות מאנשים (או מאתר…) שאתם מכירים.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *