מכונות כביסה, גופי חימום ואבנית

החלפת גוף חימום היא אחד התיקונים הנפוצים ביותר במכונות כביסה. ברוב המקרים זה לא קשור לאבנית בשום צורה, אבל במלחמה נגד האבנית אתם וגוף החימום ללא ספק נמצאים באותו צד.

התמונה שלפניכם מציגה גוף חימום ישן ומשומש, כפי שנראה זמן קצר אחרי שנמשה ממכונת כביסה בת חמש שנים. רק כדי לסבר את האוזן – מדובר במכונת BOSH איכותית, שטופלה בהתאם להוראות היצרן, כולל בנושא ניקוי האבנית. כמו שאפשר לראות – זה עזר רק באופן חלקי.

גוף החימום הוא לעיתים קרובות החלק הראשון במכונת הכביסה שדורש תיקון ומחייב החלפה. בחלק מהמקרים לא תדעו על התקלה; חוף החימום יפסיק לתפקד או יתחיל לתפקד באופן לקוי ואיכות הכביסה תיפגע, בלי שתוכלו לשים את האצבע על הסיבה.

בכל אופן, רוב התקלות בגופי חימום מביאות להשבתה מכונת הכביסה משום שהן גורמות לקצר. אם, למשל, מכונת הכביסה שלכם מתחילה לקצר אחרי מספר דקות של פעולה – אפילו אם זה לא קורה בכל הפעלה – זה עשוי להיות סימן לכך שגוף החימום מתקרב במהירות לסוף חייו. בדרך-כלל תוכלו לבדוק בצורה פשוטה: הפעילו תוכנית המשתמשת במים קרים – אם אין קצר, מצאתם את מקור הבעיה.

למעט בעיות שונות שקשורות לחיווט פגום, אין כמעט מצבים בהם מתקנים בעיה בגוף חימום – פשוט מחליפים אותו. העלות המקובלת, כולל עבודה, היא כמעט תמיד בתחום שבין 250 ל-450 שקלים. רבע שעה והמכונה שלכם תעבוד כמו חדשה.

השפעות האבנית על גוף החימום

ניקוי יעיל של מכונת הכביסה מאבנית לא בהכרח יאריך את תוחלת החיים של גוף החימום, ולפעמים אפילו להפך. למשל, אם אתם משתמשים בתדירות גבוהה בחומר חריף מדי לניקוי האבנית הוא עלול להאיץ את תהליך העיכול של ציפוי גוף החימום. הפתרון הנכון הוא, כמובן, להיצמד להוראות היצרן או לפחות להשתמש ייעודיים.

מצד שני, הזנחה מוחלטת של בעיית האבנית תקצר את חיי המכונה בכלל ואת חיי גוף החימום בפרט. היא תפגע ביעילות הפעולה שלו, תגרום לו "להתאמץ" יותר, ולבגדים שלכם להיות פחות נקיים.

אם לא ניקיתם אבנית במשך תקופה ארוכה, עליכם להתכונן לכך שבעיות בגוף החימום עלולות להופיע בסמיכות לניקוי הבא. לדוגמא, אם הבידוד של גוף החימום נפגם שכבת האבנית עשויה להגן עליו באופן זמני.

אם אתם מחפשים פתרון יעיל במחשבה לזמן ארוך, הפתרון הטוב ביותר הוא להתקין מסנן אבנית בצינור הראשי. העלות הראשונית גבוהה יחסית, החל מ-1000 שקלים או קצת פחות, כולל ההתקנה, אבל זה יאריך את חיי מכונת הכביסה, יאפשר לכם לשתות מים נקיים יותר, וייראה באופן ברור בניקיון הכללי של הבית. מסנני אבנית מערכתיים בדרך-כלל מסננים מהמים גם חלודה, לכלוך וחלקיקים שונים שעשויים להימצא בהם.

Comments

comments

4 comments

  • דנה הופמן

    התקנת מסנן אבנית היא עצה מעולה. עשינו את זה אצלי בבית ומרגישים את זה בכל מקום – ובמיוחד במקלחת! יותר אין את התופעה הזו שלמים מדי פעם יש צבע לא ברור…

  • יצאת צדיק מכונות כביסה

    לגמרי נכון לגבי האבנית והשפעותיה.. התקנתי לא מזמן מסנן אבנית והתוצאות ישר הגיעו. פתרון טוב לזמן ארוך

  • כל הכבוד ! עצות טובות וחכמות.

  • מערכת המקצוענים

    תודה אודליה, שמחים לעמוד לשירותך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *