מה עושים כשהאינטרנט לא עובד?

באמצע שיחת סקייפ עם בני הדודים מחו"ל, בזמן שמגבים תמונות לרשת או רק צופים במערכונים ביוטיוב, הרשת קורסת ושום אתר לא עולה. יש לא מעט דברים שכדאי לנסות לבד לפני שמתקשרים לטכנאי או לתמיכה של הספק

אהוד קינן
עודכן לאחרונה: 13.12.2018
טכנאי מחשבים

זה קורה, זה מעצבן ולפעמים המתנה לתמיכה יכולה לארוך דקות ארוכות, וייתכן שטכנאי לא תמיד יכול להגיע בהתראה קצרה.

יש שלל בעיות שיכולות לגרום לכך שהאינטרנט הביתי לא מגיב ואת חלקן בהחלט אפשר לפתור לבד, על ידי בדיקה של המחשב, הסמארטפון והנתב הביתי. מה אתם יכולים לעשות על מנת לתקן את הבעיה?

אתרים אחרים עולים?

אם אתר אחד לא עולה, או שאפליקציה לא עובדת טוב בסמארטפון - יתכן שהבעיה בכלל לא אצלכם, וכדאי לנסות אתרים אחרים.

נסו לגלוש ל-2 אתרים ישראלים (למשל ynet.co.il או walla.co.il) ו-2 אתרים בחו"ל (למשל cnn.com או disney.com).

אם האתרים עובדים כמו שצריך, חכו שיתקנו את התקלה באתר שאליו ניסיתם לגלוש.

הכל ירוק?

הביטו בנתב - זו הקופסה שמחוברת לקו הטלפון או הכבלים בבית.

הדגמים נראים שונה בין צרכן לצרכן, אבל בעקרון, הנורות שלו צריכות להיות ירוקות (וזה בסדר אם הן מהבהבות). אם נורה אחת או יותר אדומות, זה אומר שמשהו לא תקין.

בדיקה אחת שכדאי לבצע לפני שפונים לתמיכה, כי היא אכן עובדת במקרים רבים, היא לנתק את הנתב (ראוטר) מהחשמל (או לכבות אותו), ולהדליק או לחבר חזרה כעבור כמה שניות.

זה מאפשר לנתב להתאפס, במקרה שמשהו השתבש, או שיש עומס. חכו כשתי דקות ובדקו אם הנורות הפכו לירוקות.

הציוד מחובר ותקין?

בדקו את המחשב והנתב שלכם. שימו לב שכל הכבלים מחוברים כמו שצריך. אל הנתב בדרך כלל מחוברים כבל חשמל, וכבל לקו הטלפון שעובר דרך פילטר (שפשוט נראה כמו מפצל של בזק) או לשקע הכבלים.

יתכן שהמחשב השולחני לכם מחובר בכבל רשת לנתב - כבל זה נראה דומה לכבל טלפון רק רחב ועבה יותר.

שימו לב שכל הכבלים הללו מחוברים, מעוגנים כמו שצריך, ושאף אחד לא ניתק.

בדקו שהכבלים תקינים ולא קרועים או פגומים - כבלים כאלה יכולים להינזק ממשיכה חזקה בטעות, או מכרסום על ידי חיות בית.

במקרה הצורך נתקו וחברו חזרה את הכבלים הללו, או החליפו אותם בחדשים במקרה של פגם פיזי.

מכשירים אחרים מתחברים לאינטרנט?

בדקו אם המכשיר שלכם מחובר לרשת האלחוטית בבית. במחשבים מבוססי Windows תראו בשורת המשימות עמודות מדורגות.

אם חלקן צבועות זה אומר שיש קליטה, אם יש איקס, המחשב לא מחובר לרשת. בסמארטפון אם הכל תקין תראו רבע עיגול (כמו משולש פיצה) צבוע.

ודאו שיש ברשותכם את השם והסיסמה ל-WiFi הביתי ונסו להתחבר לרשת האלחוטית שלכם עם מכשיר אחר - אפשר להתחבר עם סמארטפון, טאבלט או מחשב נייד

 אם אין ברשותכם מכשיר נוסף, אל תתביישו ובקשו מהשכן לשאול את שלו רק בשביל לראות האם זה עובד.

אפשרות נוספת היא לחבר מחשב נייד ישירות לנתב, באמצעות כבל רשת. אפשר לקנות כבלים כאלה בכמה שקלים באינטרנט או בחנויות לציוד מחשבים.

אחד אמור להיות מונח בקופסה של הנתב שקניתם, אם שמרתם אותה, הוא יהיה בצבע אפור או כחול בדרך כלל.

אם המכשיר החלופי מתחבר ללא בעיה, המסקנה היא שהתשתית בבית תקינה. כבו והדליקו מחדש את המחשב או הסמארטפון שלא הצליח להתחבר הבעייתי, ונסו לחבר אותו מחדש לרשת האלחוטית.

אם הסמארטפון מתחבר ל-WIFI, הבעיה לא ברשת.

לירן לוסקי

לירן מחשבים 3dpc

90%

הגעה בזמן

97%

מקצועיות

98%

מחיר הוגן

שחר רוזנסקי

ש.י.מחשבים

100%

הגעה בזמן

100%

מקצועיות

98%

מחיר הוגן

גיא גרינברג

גיא פתרונות מחשוב

97%

הגעה בזמן

97%

מקצועיות

94%

מחיר הוגן

סגור

Version: V3.5.1

הפיקוח של המקצוענים

המטרה שלנו, היא ליצור את רשימת בעלי המקצוע הכי טובים בארץ ולאפשר לכולנו להזמין בעלי מקצוע בראש שקט ובקלות

סינון בעלי מקצוע
  • מוקד בקרת השירות מחייג לעשרות אלפי לקוחותינו מידי חודש ואוסף חוות דעת ודירוגים על בעלי המקצוע.
  • ועדת השירות מתאספת אחת לחודש ובוחנת אם כל בעלי המקצוע עומדים בתנאי השירות עליהם הם חתומים.
  • במקרים בהם נמצא כי בעל מקצוע אינו עומד בתנאי השירות שלנו, אנו מסירים אותו מהאתר לצמיתות.
שירותי גישור בחינם
  • במידה ויש לך מחלוקת מול בעל מקצוע, אנו נפעל מולו בשמך כדי להגיע לפתרון הרצוי.
  • במידת הצורך, אנו שולחים נציג שלנו לבחון את העבודה בדירה בנוכחות הצדדים ולהחליט על הפתרון.
  • בעלי המקצוע מחויבים להחלטות נציג מוקד הגישור שלנו וחתומים על כך כתנאי להופעתם באתר המקצוענים .
חוות דעת ודירוגים
  • כדי לעזור לכם לבחור את בעל המקצוע, אנו מפרסמים באתר את חוות הדעת והדירוגים שלהם.
  • חוות הדעת והדירוגים נאספים ומאומתים אך ורק על ידי מוקד בקרת השירות שלנו ולכן לא ניתנים לזיוף.
  • באמצעות מאות אלפי חוות הדעת של לקוחותינו, יצרנו את רשימת בעלי המקצוע עליהם אנו ממליצים.
מוקד השירות
א׳ - ה׳: 17:00 - 08:30
נחלת יצחק 10, תל-אביב
arrow-icon