עד שתזמינו טכנאי מקררים: הצטברות קרח

המקום במקפיא נגמר לכם? ייתכן וקרח שהצטבר על הדפנות אשם בכך. הפשרת המקפיא היא חיונית לצורך שימוש אופטימלי והיא פשוטה מאוד לביצוע

קובי גולני עודכן לאחרונה: 13.12.2018
תיקון מקפיא
אחת הבעיות הנפוצות במטבח, היא הצטברות קרח במקפיא. מה גורם לתופעה, כיצד מטפלים בה ומה אפשר לעשות בטרם קוראים לאיש מקצוע?

הפשרה (defreeze) היא משהו שחלק מהמקררים החדשים עושים אוטומטית. במקרר ישן, זהו שלב הכרחי לפני הזמנת טכנאי או כאשר הוא כבר בדרך אליכם. ביקור תקופתי של טכנאי מקררים הוא מהדברים שכדאי לעשות אפילו אם המקרר שלכם תקין.

 

אל תדחו את הפשרת המקפיא, זה יכול לקרות גם לכם...

הצטברות קרח: מה גורם לזה?

הצטברות של קרח במקפיא היא בעיה שכמעט כולנו מכירים, בוודאי מי שגרו בשכירות והשתמשו במקררים עתיקים.   הקרח מצטבר תחילה בשכבה דקה על דפנות המקפיא ובהדרגה מביא למצב שלא ניתן לסגור אותו היטב. אז מתחיל הקרח להפוך למים ולטפטף וכל העסק הופך ממש לא סימפטי.   מקררים ישנים מגיעים למצב הזה, בדרך כלל, בגלל בעיית איטום. מנגנון הסגירה ו/או גומיות האיטום של דלת המקפיא נפגמים, אוויר לח חודר לתוך המקרר והאדים שבו קופאים והופכים לקרח על הדפנות, שהולך ומצטבר. הפתרון: החלפה של גומיות האיטום או דלת המקפיא (במקרים נדירים).   במקררים החדשים יותר ישנה אפשרות נוספת. כיוון שהם מצויידים לרוב במנגנון הפשרה (De-freezing) מובנה שנועד למנוע הצטברות קרח, כך שאם מצטבר קרח, יתכן שיש כשל במנגנון. זה יכול להיות קלקול של התרמוסטט, בעיה בתזמון של המנגנון או בריחת גז.

עד שתזמינו איש מקצוע

אם הקרח הצטבר במקפיא שלכם במהלך ימים בודדים אז לא תוכלו לוותר על שירותיו של טכנאי מקררים שיתקן את הבעיה. התיקון במקרה כזה הוא הכרחי ודחוף.   לעומת זאת, אם הבעיה נוצרה בהדרגה, במשך חודשים רבים, אז טיפול `עזרה ראשונה` יוכל לדחות קצת את התיקון.   בכל מקרה, גם לפני שמגיע בעל מקצוע, כדאי לבצע הפשרה `ידנית` שתהפוך את הטיפול במקרר נוח יותר ואת התיקון אפקטיבי יותר.

איך מבצעים הפשרה (Defreezing)

העסק די פשוט בסך הכל: מנתקים את המקרר מהחשמל, מרוקנים אותו, ונותנים לקרח להפוך למים.   בכל מקרה אסור לשבור את הקרח עם מכשיר חד, כי אתם עלולים לפגוע בצינורות הגז שמקיפים את המקפיא ולייקר מאד את התיקון. מאד לא מומלץ להשתמש בפטיש, מפזר חום, או כל אביזר אחר שעלה לכם בראש.   איך בכל זאת מאיצים את ההפשרה? מבצעים את ההפשרה בשעות היום ופותחים את דלתות המקרר לרווחה. ביום חם תהליך ההפשרה לא אמור לקחת יותר משעה-שעתיים ובשיא החורף עם מקסימום קרח הוא יכול לקחת 6-7 שעות.   את המצרכים היקרים וה`רגישים` (כמו מוצרי בשר) כדאי להעביר למקפיא של השכנים. את האחרים (אלו שהחשש שיהפכו מסוכנים למאכל אדם קטן יותר) אפשר לשים בכיור נקי ולערום עליהם את גושי הקרח שיפלו.   אחרי ההפשרה יש לנגב היטב את המקרר, להחזיר את המוצרים פנימה ולסגור אותו. שימו לב: אם תוך דקות דפנות המקפיא מתכסות בשכבת קרח חדשה - הזמינו טכנאי מקררים ללא דיחוי. אם עבר יום וקרח רק התחיל להופיע, אז תוכלו אולי לדחות קצת את התיקון.   על אף הפיתוי, אל תשתמשו בסכין כדי להסיר את הקרח ומה יש לכם לומר בעניין? השאירו תגובה  

אור קור יוסי סובול

  •  410 חוות דעת בציון 4.5 מתוך 5.00

    410 חוות דעת

  • הגעה בזמן

  • מקצועיות

  • מחיר הוגן

קירור דוד

  •  159 חוות דעת בציון 5 מתוך 5.00

    159 חוות דעת

  • הגעה בזמן

  • מקצועיות

  • מחיר הוגן

אמריקור פיני

  •  534 חוות דעת בציון 4.5 מתוך 5.00

    534 חוות דעת

  • הגעה בזמן

  • מקצועיות

  • מחיר הוגן

סגור

Version: V2.3.0

הפיקוח של המקצוענים

המטרה שלנו, היא ליצור את רשימת בעלי המקצוע הכי טובים בארץ ולאפשר לכולנו להזמין בעלי מקצוע בראש שקט ובקלות

סינון בעלי מקצוע
  • מוקד בקרת השירות מחייג לעשרות אלפי לקוחותינו מידי חודש ואוסף חוות דעת ודירוגים על בעלי המקצוע.
  • ועדת השירות מתאספת אחת לחודש ובוחנת אם כל בעלי המקצוע עומדים בתנאי השירות עליהם הם חתומים.
  • במקרים בהם נמצא כי בעל מקצוע אינו עומד בתנאי השירות שלנו, אנו מסירים אותו מהאתר לצמיתות.
שירותי גישור בחינם
  • במידה ויש לך מחלוקת מול בעל מקצוע, אנו נפעל מולו בשמך כדי להגיע לפתרון הרצוי.
  • במידת הצורך, אנו שולחים נציג שלנו לבחון את העבודה בדירה בנוכחות הצדדים ולהחליט על הפתרון.
  • בעלי המקצוע מחויבים להחלטות נציג מוקד הגישור שלנו וחתומים על כך כתנאי להופעתם באתר המקצוענים .
חוות דעת ודירוגים
  • כדי לעזור לכם לבחור את בעל המקצוע, אנו מפרסמים באתר את חוות הדעת והדירוגים שלהם.
  • חוות הדעת והדירוגים נאספים ומאומתים אך ורק על ידי מוקד בקרת השירות שלנו ולכן לא ניתנים לזיוף.
  • באמצעות מאות אלפי חוות הדעת של לקוחותינו, יצרנו את רשימת בעלי המקצוע עליהם אנו ממליצים.
מוקד השירות
א׳ - ה׳: 17:00 - 08:00
נחלת יצחק 10, תל-אביב