הובלת משרד: כל מה שחשוב לדעת
מה חשוב לבדוק לפני שסוגרים חברת הובלה?
ודאו שלחברת ההובלה יש ביטוח
ציוד משרדי יקר מאוד וכולל בין היתר מחשבים, טלוויזיות, מדפסות ועוד, ולכן חשוב לעשות פוליסת ביטוח לתכולה הנקראת "ביטוח סחורות בהעברה".
מדובר בפוליסה יקרה, אך משתלמת, והיא מכסה אתכם במקרה של נזק שנגרם לתכולה בזמן הנסיעה מהמשרד הישן לחדש.
חשוב לציין – לרוב חברות ההובלה יש ביטוח רגיל שאינו מכסה נזקים שנגרמים לציוד שלכם.
ודאו שחברת ההובלה נותנת אחריות
במקרה שנגרם נזק לציוד המשרדי במהלך העבודה, ודאו שחברת ההובלה דואגת לפיצוי כספי או מתחייבת לחזור לתקן את הליקויים שהתגלו. הדבר האחרון שאתם רוצים הוא לרדוף אחרי חברת ההובלה.
ודאו שההובלה מתבצעת בשעות הבוקר
הובלת משרד היא עבודה גדולה, לכן ודאו שהיא מתבצעת בשעות הבוקר – כך תימנעו ממצב שבו חברת ההובלה מתעכבת בגלל עבודה קודמת.
בנוסף, בדקו את האפשרות לקבוע את ההובלה ליום שישי או מועד אחר בו המשרד סגור. אמנם מחיר ההובלה יעלה יותר מהרגיל, אך לפחות לא תבזבזו יום עבודה שלם ותפסידו כסף.
זקוקים להובלת משרד? הזמינו חברת הובלה מקצועית בפיקוח המקצוענים.
איך מתנהלים מול חברת ההובלה?
דרשו ביקור מקדים
כדי שחברת ההובלה תוכל לתת הצעת מחיר מסודרת, דרשו מהם לערוך ביקור מקדים במשרד. סיור זה גם יעזור לחברת ההובלה לתכנן את העבודה לפי גודל החדרים, כמות התכולה וסוג הציוד, להבין כמה סבלים נדרשים, את גודל המשאית ודרכי הגישה למשרד.
טיפ: במקרה שמדובר במשרד קטן ואין צורך שחברת ההובלה תגיע לביקור מקדים, עשו רשימה של כל התכולה כולל תמונות, ובהתאם לכך תקבלו הצעת מחיר.
דרשו הצעת מחיר מפורטת
אחרי שנציג מחברת ההובלה ביקר אצלכם במשרד, דרשו הצעת מחיר מסודרת וברורה (כולל מע"מ) שמכילה את הפרטים הבאים:
1. פרטים אישיים – שם הלקוח, טלפון ותאריך ההובלה
2. כתובת המוצא והיעד
3. תכולת ההובלה – רשימה מלאה של כל הפריטים להעברה
4. שירותים נוספים – אריזה ופריקה, שימוש במנוף
5. חומרים לאריזה – קרטונים, נייר דבק, פצפצים, מדבקות סימון
סכמו מחיר מראש על פירוק והרכבה
במקרה שצריך להעביר שולחנות גדולים שדורשים פירוק במשרד הישן והרכבה במשרד החדש, סכמו על המחיר מראש עם חברת ההובלה. אם המחיר שחברת ההובלה נותנת לכם גבוה מדי או שהיא לא מנוסה בפירוק שולחנות משרדיים, שקלו להזמין שירות פירוק והרכבה חיצוני.
טיפ: במקרים מסוימים ישתלם לכם יותר לרכוש שולחנות חדשים, מאשר לפרק ולהרכיב שולחנות ישנים.
סכמו מראש על מחיר הטיפ
כדי להימנע מאי נעימויות עם הסבלים בתום העבודה, בררו מראש מה מספר העובדים וסכמו על מחיר הטיפ לכל אחד, עדיף שזה יקרה כבר בשלב הצעת המחיר.
מה הטיפ המומלץ לכל עובד? בהובלת משרד קטן אפשר להסתפק ב-50 שקל כ"א, בהובלת משרד גדול נהוג לחלק 100 שקל כ"א.
סדרו חניה למשאית ההובלה
אתם לא רוצים שהציוד המשרדי היקר יעבור מסע עד המשאית, נכון? במקרה שהמשרד לא מחזיק חניה פרטית קרובה, נסו לתפוס חניה מראש, זה יחסוך לכם ולמובילים זמן ומאמץ בזמן העבודה.
תתזכרו את חברת ההובלה לפני העבודה
הגיע יום ההובלה ואין זכר לסבלים, מה עושים? כדי להימנע מהברזות או איחורים, תתזכרו את חברת ההובלה יום או יומיים לפני העבודה. במקרה שהם לא מאשרים הגעה, יישאר לכם זמן לפנות לבעל מקצוע חלופי או לדחות את העבודה בלי לחץ.
טיפ: סכמו מראש עם חברת ההובלה על פיצוי כספי בגין הברזה, זה ייתן לכם נחמה מסוימת על עוגמת הנפש. ומי יודע, אולי הכנסת הסעיף תמנע ממנו להבריז מלכתחילה.
סמנו ונתקו מחשבים לפני העבודה
הובלת משרד זו עבודה מורכבת ומבולגנת והכל מתערבב במשאית, לכן ודאו שכל המחשבים והציוד היקר מסומנים ומשויכים לכל עובד כדי שמלאכת הפריקה תעבור בשלום.
בנוסף, נתקו ופרקו את המחשבים והמדפסות מהחשמל כדי שחברת ההובלה תוכל לעטוף אותם בניילון ולארוז. שימו לב שרוב חברות ההובלה לא מתעסקות עם פירוק והרכבה של מחשבים וציוד חשמלי.
טיפ: אל תשאירו פריטים אישיים ויקרים בעמדות העבודה, הקפידו לפנות אותם כמה ימים לפני ההובלה.
כמה עולה הובלת משרד?
מה משפיע על מחיר העבודה?
שינוי כמות התכולה
במקרה שסגרתם מראש על כמות התכולה, אתם יכולים להיות די שקטים. אבל אם יש צורך בהובלת פריטים שלא סוכמו עליהם מראש, זה יקפיץ את המחיר. דבר נוסף שמעלה את המחיר הוא הובלת פריטים חריגים כמו פסלים או נברשות.
גישה לא נוחה
במקרה שאין מעלית בבניין הישן או החדש או שהיא קטנה מדי, ייתכן שחברת ההובלה תצטרך להשתמש במנוף שעולה 300-400 שקלים לשעה. כמו כן, הובלה ברחוב צפוף ללא חניה עשויה גם כן להקפיץ את המחיר.
מועד ההובלה
חברות ההובלות עסוקות יותר בחודשי הקיץ והמחירים עשויים לעלות 30 אחוזים יותר מהתעריף המקורי, קחו זאת בחשבון.