טכנאי מזגנים

בת״א
עם הפיקוח של המקצוענים
053-2183418
אינו זמין כעת
053-6855256
אינו זמין כעת
053-2183413
אינו זמין כעת
053-8042290
אינו זמין כעת
053-2568422
אינו זמין כעת
053-2184081
אינו זמין כעת
053-8040993
אינו זמין כעת
053-8041542
אינו זמין כעת

מדריכים בנושא תיקון והתקנת מזגן

המזגן לא יוצא ממצב השהיה? כך תפעלו

מזגן שנכנס למצב השהיה יכול להתפרש בטעות כתקלה, אך לעיתים הפירוש הזה יהיה דווקא מדויק. במדריך הבא נסביר מה גורם להשהיית פעולת המזגן ומה גורם לו להישאר במצב הזה.

המזגן לא נדלק? כך תפעלו

אתם לוחצים על השלט אבל המזגן שלכם מסרב להגיב? במדריך הבא נסביר מה הסיבות לכך שאתם לוחצים על הכפתור האדום בשלט ללא הרף, אך המזגן לא מראה שביב של תקווה.

שאלות ותשובות בנושא תיקון והתקנת מזגן

האם טכנאי מזגנים צריך הסמכה מיוחדת?

כיום (אוגוסט 2019) החוק לא דורש מטכנאי מזגנים להיות בעל תעודה או רישיון המעיד על הסמכתו לטפל במערכות מיזוג אויר. על טכנאי המזגנים להחזיק רישיון חשמלאי בדרגת "חשמלאי מעשי", שכן ברוב המקרים העבודה מצריכה התעסקות עם חשמל. בנוסף, על טכנאי המזגנים להחזיק באישור עבודה בגובה, שכן ברוב המקרים ובמיוחד בהתקנות, הם נאלצים לעבוד בגובה. הדבר עשוי להשתנות ממש בקרוב, בעקבות המעבר לגז המזגנים החדש, R32, שנחשב אמנם לגז ידידותי לסביבה, אך מאד דליק. סביר להניח שבעתיד הקרוב טכנאי מזגנים (לפחות אלה שיעבדו עם הגז החדש) יצטרכו לעבור הכשרה מיוחדת.

מה זה גז מזגנים R32?

בהתאם לתיקון פרוטוקול מונטריאול, מדינת ישראל (ועוד 190 מדינות נוספות) התחייבה לעבור בהדרגה לשימוש בגז מזגנים R32. מדובר בגז ידידותי לסביבה שאינו תורם לאפקט החממה. החיסרון בו שהוא דליק מאד וטכנאי המזגנים פשוט לא יודעים לעבוד איתו. מכיוון שהיום אין שום הסדרה שמחייבת את טכנאי המזגנים להחזיק רישיון או לעבור הכשרה עם הגז הזה, מכון התקנים אסר יבוא של מזגנים שעובדים עם הגז החדש. בנוסף, מכיוון שיש הגבלה על הייבוא של הגזים הישנים, המחיר שלהם עשוי לעלות בשיעור של כ- 50%, כך שמילוי גז ישן במזגנים יעלה הרבה יותר.

מתי מזמינים טכנאי מזגנים?

מתי מזמינים טכנאי מזגנים?

רוב האנשים מזמינים טכנאי כשהם נעשים מודעים לכך שיש בעיה. המזגן לא נדלק, לא מחמם, לא מקרר, מרעיש, נוזל, מקצר, האוויר שהוא פולט טחוב, וכו`.

באופן טבעי, הביקוש לשירותי מזגנים עולה בשיא הקיץ והחורף, אז אנשים נדרשים למזגן ומגלים את הבעיות. בתקופות החמות והקרות ביותר של השנה, המזגנים ממילא מתמודדים עם עומס עבודה גדול והופכים מועדים יותר לתקלות.

בעונות המעבר אפשר לקבל שירות מהיר יותר במחירים קצת יותר אטרקטיביים, אבל כמובן שהתקלות לא מכוונות את עצמן לתקופות הללו ולכן כמעט תמיד ישתלם יותר לא לחכות שתקלה תתגלה, אלא להזמין ביקורת תקופתית יזומה על-ידי טכנאי.

מהן תקלות המזגנים הנפוצות

התיקונים הנפוצים ביותר בתחום זה הם מילוי גז ותיקון דליפות גז, ניקוי או החלפה של פילטר אוויר, טיפול בנזילות והחלפת צנרת המזגן. חשוב לומר שחלק גדול מביקורי הטכנאי מסתיימים ללא תיקון או ללא חיוב על תיקון (אלא על הביקור בלבד), משום שאין ממש קלקול.

לדוגמא, נזילות שנגרמות מצינור ניקוז סתום בדרך-כלל נפתרות בנשיפה, ולמעשה – זה דבר שיכולתם לעשות בעצמכם לו ידעתם כיצד.

בהרבה מקרים "תקלות" מתגלות כתוצאה של טעות אנוש – חסימת דרכי האוויר של המיזוג, אי ניקוי של פילטרים, או משהו הרבה יותר טריוואלי כמו שלט שהפסיק לפעול כי הסוללות לא הוחלפו בזמן, כי מזגן שלא נדלק משום שנותק מהחשמל.

כן, זה נשמע קצת טיפשי אבל אלו תופעות שטכנאי מזגנים נתקלים בהן על בסיס יומי.

מתי להחליף למזגן חדש?

מזגנים ישנים נוטים להיות לא רק גדולים ורועשים אלא גם פחות יעילים. צריכת החשמל של מזגן ישן, בעיקר אם תקינות ויעילות פעולתו נפגעה כתוצאה מבלאי, יכולה להיות כפולה ויותר מזו של מזגן חדש עם דירוג אנרגטי גבוה.

לכן, העלות של החלפת מזגן ישן בחדש לעיתים קרובות מחזירה את עצמה בתוך שנים בודדות של שימוש, או אפילו שנה ופחות במקרה של משרדים שבהם מיזוג האוויר פועל ברוב שעות היממה.

טכנאי מזגנים מקצועי והגון יוכל לעזור לכם להחליט האם יש טעם לתקן את המזגן הישן או שהגיע הזמן להתקדם, וגם יוכל לייעץ לכם כיצד לבחור ובמה כדאי להשקיע.

סגור

Version: V3.3.5

הפיקוח של המקצוענים

המטרה שלנו, היא ליצור את רשימת בעלי המקצוע הכי טובים בארץ ולאפשר לכולנו להזמין בעלי מקצוע בראש שקט ובקלות

סינון בעלי מקצוע
  • מוקד בקרת השירות מחייג לעשרות אלפי לקוחותינו מידי חודש ואוסף חוות דעת ודירוגים על בעלי המקצוע.
  • ועדת השירות מתאספת אחת לחודש ובוחנת אם כל בעלי המקצוע עומדים בתנאי השירות עליהם הם חתומים.
  • במקרים בהם נמצא כי בעל מקצוע אינו עומד בתנאי השירות שלנו, אנו מסירים אותו מהאתר לצמיתות.
שירותי גישור בחינם
  • במידה ויש לך מחלוקת מול בעל מקצוע, אנו נפעל מולו בשמך כדי להגיע לפתרון הרצוי.
  • במידת הצורך, אנו שולחים נציג שלנו לבחון את העבודה בדירה בנוכחות הצדדים ולהחליט על הפתרון.
  • בעלי המקצוע מחויבים להחלטות נציג מוקד הגישור שלנו וחתומים על כך כתנאי להופעתם באתר המקצוענים .
חוות דעת ודירוגים
  • כדי לעזור לכם לבחור את בעל המקצוע, אנו מפרסמים באתר את חוות הדעת והדירוגים שלהם.
  • חוות הדעת והדירוגים נאספים ומאומתים אך ורק על ידי מוקד בקרת השירות שלנו ולכן לא ניתנים לזיוף.
  • באמצעות מאות אלפי חוות הדעת של לקוחותינו, יצרנו את רשימת בעלי המקצוע עליהם אנו ממליצים.
מוקד השירות
א׳ - ה׳: 17:00 - 08:30
נחלת יצחק 10, תל-אביב