דודי שמש

בת"א
עם הפיקוח של המקצוענים

מדריכים בנושא דודי שמש

דוד שמש: העיקר האמינות

דודי שמש הם לרוב אמינים ומאריכי ימים, אבל זה לא אומר שכדאי להזניח או לקבל כמובן מאליו. בחירה נכונה, הקפדה על כללים, תחזוקה שוטפת ואמצעי בטיחות, יהפכו את השימוש לחסכוני ומשתלם יותר ויאריכו את חיי הדוד.

כל מה שחשוב לדעת על דוד שמש

בישראל שטופת השמש, דודי שמש הם חלק בלתי נפרד מהנוף, אבל לא כל דוד שמש מתאים לכל צרכן - איך תדעו מה לבחור?

שאלות ותשובות בנושא דודי שמש

מתי צריך להחליף את דוד השמש?

התשובה לשאלתך תלויה בשני גורמים מרכזיים: מקור הנזילה וגיל הדוד. בדוד השמש יש רכיב שנקרא פלאנג', שמשמש מעין תושבת של גוף החימום, המאיץ והתרמוסטט. הפלאנג' מחובר לדוד בברגים ובאומים ולעיתים גומיית האטם שלו גורמת לנזילה. במצב כזה, תוכל להזמין טכנאי שיחליף את הפלאג'. אולם במידה ומקור הנזילה הוא בחור או סדק בדוד, אין שום דרך לתקן את זה ותצטרך להחליף את הדוד. חשוב לציין - במידה ודוד השמש שלך ישן (8 שנים ומעלה), אין טעם להשקיע כסף גם במקרה ואפשר לתקן את הנזילה. סביר להניח שהתיקון לא יחזיק מעמד לאורך זמן ותצטרך לשלם שוב לטכנאי בקרוב.

איזה סוג צינור כדאי להתקין בין קולט השמש לדוד?

הצינור המומלץ ביותר הוא צינור נחושת, שעמיד בפני הטמפרטורה הגבוהה של המים. אולם צינור זה נחשב לפחות נפוץ, ו - 99% מטכנאי הדוודים כיום מתקינים צינור פקס 20 מ"מ של חברה העומדת בתו התקן הישראלי, כמו פקסגול, פלגל או גולן הישראליות. שים לב שבעל המקצוע לא מתקין לכם צינור מסוג SP, שכן הוא פשוט לא עמיד בפני חום המים וקרני השמש. הסרטון הבא מסכם בקצרה את כל מה שחשוב לדעת בנושא:

אינו פנוי לעבודות
דוד שמש: הכי משתלם

דוד שמש: הכי משתלם

בשלושה מכל ארבעה בתים בישראל יש דוד שמש, זאת כתוצאה מחוק מרחיק ראות שתרמה לנו הכנסת וששינה את פני המדינה וגגותיה, החל מהחצי השני של שנות השבעים. רוב המבנים וכל בתי הדירות החדשים שקמים בישראל, מחויבים להשתמש בהם, עד היום.

דוד שמש הוא לא פתרון שמתאים בכל מצב, אבל כאשר יש שמש ויש מקום על הגג לדוד, קולטי שמש ותשתית, מדובר בפתרון סביבתי, נוח, כלכלי ומשתלם.

דודי השמש (למעשה יש לכתוב "דוודי שמש") חוסכים בממוצע כשני שלישים מההוצאות על חימום מים לרחצה, ומשתמשים במשאב חינמי שממנו יש לנו שפע גדול: אור שמש.

לכן, למרות המחיר הראשוני הגבוה יותר, ולמרות עלויות התחזוקה הנוספות (בעיקר בגלל שישנם גם קולטים), דוד שמש תמיד יחזיר את ההשקעה בו תוך שנים בודדות.

שירותי דוודים וממי מקבלים אותם

דודי שמש בדרך-כלל מגיעים אם אחריות ל-8 שנים לפחות, ועם קצת מזל שורדים פי שניים ויותר. יש חשיבות גדולה לתחזוקה - ניקוי אבנית מהדוד והצנרת הפנימית, ניקוי שטיפה וצביעה של הקולטים, החלפת חלקי צנרת ועוד.

ביקורת שנתית או דו-שנתית של טכנאי דודי שמש, לרוב תפשט ותוזיל תיקונים נפוצים כמו החלפת מאיצי חום (גופי חימום), תרמוסטט וחלקים אחרים, תיקון קצרים ונזילות וכדומה.

שירותי התקנה, אחזקה ותיקון של דודי שמש, אפשר לקבל מבעלי מקצוע ומחברות המתמחים בדוודים בלבד, במערכות סולאריות, באינסטלציה ו/או במערכות מים (כולל טיהור, השבה וסינון). בדרך-כלל מי שעוסק בדודי שמש מטפל גם בדודי חשמל, מכשירים לחימום מים מהיר, וכו`.

ישנם הבדלים ניכרים בין דודים וקולטים שונים ושירותים הקשורים בהם, במה שקשור לנפח/שטח, חומרים, המוניטין של היצרן, תקופת האחריות, תנאי התשלום וכן הלאה.

במחירון ובמדריכים שלנו (קישורים אליהם אפשר למצוא בטור השמאלי של הדף הזה) תמצאו מידע צרכני מגוון שיעזור לכם להשוות ולבחור במוצרים ובנותני שירות, ולהבין על מה בעצם אתם משלמים.

כמובן, ישנם בעלי מקצוע שישמחו לעזור ולייעץ. זה מהמקרים בהם בעל מקצוע אמין, מנוסה ורגיש, יכול לעזור מאד בעשיית הבחירה הנכונה.

סגור

Version: V2.8.9.606

הפיקוח של המקצוענים

המטרה שלנו, היא ליצור את רשימת בעלי המקצוע הכי טובים בארץ ולאפשר לכולנו להזמין בעלי מקצוע בראש שקט ובקלות

סינון בעלי מקצוע
  • מוקד בקרת השירות מחייג לעשרות אלפי לקוחותינו מידי חודש ואוסף חוות דעת ודירוגים על בעלי המקצוע.
  • ועדת השירות מתאספת אחת לחודש ובוחנת אם כל בעלי המקצוע עומדים בתנאי השירות עליהם הם חתומים.
  • במקרים בהם נמצא כי בעל מקצוע אינו עומד בתנאי השירות שלנו, אנו מסירים אותו מהאתר לצמיתות.
שירותי גישור בחינם
  • במידה ויש לך מחלוקת מול בעל מקצוע, אנו נפעל מולו בשמך כדי להגיע לפתרון הרצוי.
  • במידת הצורך, אנו שולחים נציג שלנו לבחון את העבודה בדירה בנוכחות הצדדים ולהחליט על הפתרון.
  • בעלי המקצוע מחויבים להחלטות נציג מוקד הגישור שלנו וחתומים על כך כתנאי להופעתם באתר המקצוענים .
חוות דעת ודירוגים
  • כדי לעזור לכם לבחור את בעל המקצוע, אנו מפרסמים באתר את חוות הדעת והדירוגים שלהם.
  • חוות הדעת והדירוגים נאספים ומאומתים אך ורק על ידי מוקד בקרת השירות שלנו ולכן לא ניתנים לזיוף.
  • באמצעות מאות אלפי חוות הדעת של לקוחותינו, יצרנו את רשימת בעלי המקצוע עליהם אנו ממליצים.
מוקד השירות
א׳ - ה׳: 17:00 - 08:00
נחלת יצחק 10, תל-אביב