הזמנת בעל מקצוע: כל מה שחשוב לדעת

רגע לפני שמזמינים בעל מקצוע הביתה
איך מתנהלים מול בעל המקצוע?
שאלות ותשובות על הזמנת בעל מקצוע

רגע לפני שמזמינים בעל מקצוע הביתה

השוו מחירים ותנאים

זה לא משנה אם אתם מזמינים את בעל המקצוע לתיקון תקלה או להתקנה של מוצר כזה או אחר, אנחנו ממליצים לכם לעשות סקר שוק ולהשוות מחירים ותנאים.

אל תסתפקו בהצעת מחיר אחת ותמיד תיקחו הצעות מחיר מבעלי מקצוע נוספים. באופן כזה תקבלו אינדיקציה לא רק על המחירים הנהוגים בשוק אלא גם על המרכיבים הרצויים של העבודה.

אל תתפתו להצעות מחיר זולות בטלפון

אל תתפתו למחירים זולים בטלפון, זה לעיתים קרובות יהיה מתכון לצרות גדולות בהמשך. למחיר הטלפוני יש נטייה להתנפח רגע לפני ביצוע העבודה או במהלכה, ואתם עלולים לגלות שאתם גם משלמים יותר וגם מקבלים שירות מחאפר.

ודאו שבעל המקצוע מוסמך ומורשה

יש תחומים שבהם לבעל המקצוע אסור לבצע את העבודה אם הוא לא מחזיק בהסמכה או רישיון מתאימים. אנחנו מדברים על תחומים כמו חשמל, הדברה, טכנאי גז, קבלני שיפוצים, עבודות בגובה ועוד.

אל תתביישו לבקש מבעלי מקצוע שאת שירותיהם אתם שוקלים לשכור, להציג לך תעודות שמוכיחות שהם פועלים באופן חוקי, כעוסקים מורשים, ובעלי הסמכות כנדרש בחוק. במקרה שמדובר בקבלן שיפוצים, חפשו אותו בפנקס הקבלנים.

לדוגמא: כך נראה רישיון חשמלאילדוגמא: כך נראה רישיון חשמלאי

איך מתנהלים מול בעל המקצוע?

תזמנו נכון את העבודה

יש תחומים כמו ניקיון או הובלות בהם אתם עלולים להיות "סחיטים". לכן, מומלץ לחתום על הצעת מחיר או הזמנת עבודה כשבועיים לפני הביצוע. כך תימנעו ממצב שבו תהפכו ללקוחות שבויים של בעלי מקצוע שעלולים לנצל את חולשתכם.

הבהירו שלא תתפשרו על עמידה בזמנים

בשיחת הטלפון הראשונה עם בעל מקצוע הבהירו לו כי עליו להגיע בטווח הזמנים שקבעתם, אחרת תעבירו את העבודה לבעל מקצוע אחר.

אמנם לעיתים תזכו לפיצוי הולם ממנו, אבל עדיף להימנע מאיחור ולחסוך את אי הנעימות לשני הצדדים.

הישארו במעקב אחר התקדמות העבודה

הזמנת בעל מקצוע זה לא עניין של "שגר ושכח". היו מעורבים, תבינו מה הפעולות שמתבצעות, באילו חומרים משתמשים וכו`.

הישארו מעודכנים – מה כבר הושלם, מה נשאר לעשות והאם יש חפיפה בין הביצוע ללוח הזמנים המתוכנן.

שלמו רק בגמר העבודה

כשמזמינים עבודה בהיקף גדול מבחינת הוצאה וזמן ביצוע (כמו שיפוץ כללי), הדבר הכי גרוע שאתם יכולים לעשות הוא לשלם מראש – אפילו אם מבטיחים לכם הנחה ואתם מסוגלים להוציא את הכסף.

בעבודות גדולות רצוי ומקובל לחלק את התשלום למספר חלקים, ולהתנות את ביצוע התשלומים בהתקדמות לפי התוכנית ועמידה בלוחות הזמנים.

כמו כן, מקובל לקבוע פיצוי מוסכם או שיעור הנחה במקרה של חריגה מלוחות הזמנים.

דרשו חשבונית מפורטת

על החשבונית לכלול פירוט של כל מרכיבי העבודה. את החשבונית הזו יש להשוות להזמנת העבודה ולדרוש הסבר על ההבדלים אם יימצאו כאלה.

בקשו אחריות בכתב

בתחומים כמו איטום, דודי שמש וטכנאי מוצרי חשמל יש לבקש מראש את כתב האחריות, ולבדוק היטב את מרכיבי האחריות ותקופת הכיסוי.

אם תצטרכו תיקון בעתיד, טוב שיהיה בידכם מסמך שמפרט ומוכיח את זכויותיכם.

שאלות ותשובות על הזמנת בעל מקצוע

עלות ביקור של בעל מקצוע נעה בין 250-300 ש"ח. ביקור הוא שירות שבגינו בעל המקצוע רשאי לגבות כסף גם אם הוא לא מבצע עבודה בפועל. בדרך כלל זה קורה כאשר בעל המקצוע ממליץ ללקוח לוותר על התיקון ולרכוש מוצר חדש (לדוגמא ברז, מזגן או טלוויזיה), או במקרים בהם בעל המקצוע מזהה שאין אופציה לבצע את התיקון.

לפני שאתם מזמינים בעל מקצוע הביתה אנחנו ממליצים לכם לעשות סקר שוק ולהשוות מחירים. השוו את המחיר שאתם מקבלים מבעל המקצוע בטלפון או בהצעת המחיר לזה שקיים במחירון המומלץ שלנו. במידה ואתם מזמינים חשמלאי, טכנאי גז, מדביר או בעל מקצוע לעבודה בגובה, אל תשכחו לבדוק שהוא מחזיק ברישיון מתאים.

אפליקציית המקצוענים
arrow-icon