תיקון מחשב: שלא יעבדו עליכם

תיקון מחשב הוא אתגר לא פשוט למי שאיננו מומחה. טכנאי המחשבים הרי יכול לספר לנו מה שירצה - מה אנחנו כבר מבינים. קצת צרכנות נבונה וכמה טיפים פשוטים יעזרו לכם לצאת מזה בשלום

אביגיל דורון עודכן לאחרונה: 04.04.2019
טכנאי מחשבים

בניגוד לבעלי מקצוע מתחומים אחרים, על טכנאי מחשבים ומעבדות מחשבים אפשר ללמוד מעט מהתעודות שתלויות על הקיר.

טכנאות מחשב לא דורשת רישיון או הסמכות מיוחדות והרבה טכנאים טובים והגונים הם חסרי השכלה פורמלית.

לכך מצטרפת הבעיה הפעוטה, שאם אינכם מומחים לתחום אז אין לכם דרך לדעת אם מי שעומד מולכם הוא מקצוען או חאפר.

ונניח שהטכנאי אומר לכם שיש לכם רכיב זיכרון פגום ועלות ההחלפה שלו היא כך וכך שקלים - האם אתם יודעים לסתור את הטענה הזו?

כן, זה לא שונה הרבה מהמצב אצל מוסכניק, רופא שיניים או כל טכנאי אחר.

בכל מקרה, כדאי לפנות למעבדה או טכנאי עליהם קיבלתם המלצות (זה הרעיון, אגב, במדריך המקצוענים, שמציע בין השאר גם סיווג של טכנאי מחשבים וגם מחירון טכנאי מחשבים).

אבל מעבר לכך, כדי לצמצם את הסיכון אפשר לנקוט בכמה אמצעי זהירות שנפרט בהמשך.

נכנס מרצדס, יצא סוסיתא

הלחם והחמאה של כל טכנאי מחשבים לא ישר - בדומה לבעלי מקצוע לא ישרים בתחומים אחרים - הוא ניפוח מלאכותי של עלות התיקון. דוגמאות נפוצות:

החלפה מיותרת של רכיב תקין.

גביית תשלום מופקע על החלפה (מוצדקת) של רכיב.

תיקון של תקלת תוכנה וגביית תשלום על חומרה שכביכול הוחלפה.

החלפת רכיב תקול ברכיב יקר יותר, בטענה ש"כבר לא מייצרים כזה".

דבר חשוב שאתם יכולים לעשות כדי להתגונן מפני רמאויות כאלה ואחרות, וגם סתם כדי שלא להיגרר להוצאה גדולה ולא צפויה:

יש להבהיר לטכנאי שאתם רוצים לדעת מראש מה התיקון הנדרש ומה עלותו, ולאשר אותם. אם מדובר בתיקון יקר - בקשו שישלח לכם הצעת מחיר מפורטת.

למתקדמים: אם אפשר להפעיל את המחשב ולהשתמש בו לפחות חלקית, התקינו תוכנת דיאגנוסטיקה כמו PC Wizard והשתמשו בה כדי לתעד את חומרת המחשב שלכם.

צרו דו"ח של החומרה הקיימת והדפיסו בשני עותקים - אחד לטכנאי ושני לכם.

נכנס מרצדס, יצא סוסיתא

מרגע שמגיעים למעבדה

רשימת הטיפים הפשוטה שלפניכם תשפר משמעותית את הסיכוי שתקבלו שירות טוב ותיקון מוצלח, בעלות סבירה ובלי תקלות.

קחו אתכם מישהו. הביאו אתכם חבר, בן משפחה או את בן/בת הזוג, ובקשו שיהיו קשובים ומרוכזים. קשה יותר לטעון אחר-כך ל"אי הבנה" או להכחיש דברים שנאמרו כשיש עד.

זהו את סימני האזהרה. מעבדה מוזנחת, תקליטורים לא חוקיים, הסבר ש"זה הולך להיות תיקון יקר" לפני שהמחשב נבדק, או סתם שירות לא אדיב, הם סימנים לכך שעליכם להסתובב וללכת למעבדה אחרת.

בקשו מראש לקבל כל חלק שיוחלף. אחת הרמאויות הנפוצות והמרגיזות ביותר היא להחליף רכיב תקין, לשמור אותו, וגם לגבות תשלום על הרכיב החלופי.

תרמית מהסוג הזה הופכת פחות משתלמת והרבה יותר מסוכנת לרמאי כשהרכיב ה"פגום" ממילא חוזר אליכם.

בקשו מראש לקבל כל חלק שיוחלף

קיבלתם הצעת מחיר? תבדקו אותה. אם מדובר בתקלה רצינית ונדרש תיקון יקר, פנו לקבל חוות דעת נוספת מטכנאי או מעבדה אחרים.

תארו להם את התקלה ושאלו מה אפשרויות התיקון ומה עלותן. במקרה הצורך, הציגו להם את ההצעה שקיבלתם. אם הם מזהים חשד לרמאות הם יגידו לכם.

אקס קלאוד

  • ציון 0.00 מתוך 5

    בתהליך דירוג

  • 0%

    הגעה בזמן

  • 0%

    מקצועיות

  • 0%

    מחיר הוגן

LOGIT מחשבים

  • ציון 4.67 מתוך 5

    בתהליך דירוג

  • 0%

    הגעה בזמן

  • 0%

    מקצועיות

  • 0%

    מחיר הוגן

ש.י.מחשבים

  • ציון 5 מתוך 5

    קרא 9 חוות דעת

  • 100%

    הגעה בזמן

  • 100%

    מקצועיות

  • 98%

    מחיר הוגן

סגור

Version: V3.2.0

הפיקוח של המקצוענים

המטרה שלנו, היא ליצור את רשימת בעלי המקצוע הכי טובים בארץ ולאפשר לכולנו להזמין בעלי מקצוע בראש שקט ובקלות

סינון בעלי מקצוע
  • מוקד בקרת השירות מחייג לעשרות אלפי לקוחותינו מידי חודש ואוסף חוות דעת ודירוגים על בעלי המקצוע.
  • ועדת השירות מתאספת אחת לחודש ובוחנת אם כל בעלי המקצוע עומדים בתנאי השירות עליהם הם חתומים.
  • במקרים בהם נמצא כי בעל מקצוע אינו עומד בתנאי השירות שלנו, אנו מסירים אותו מהאתר לצמיתות.
שירותי גישור בחינם
  • במידה ויש לך מחלוקת מול בעל מקצוע, אנו נפעל מולו בשמך כדי להגיע לפתרון הרצוי.
  • במידת הצורך, אנו שולחים נציג שלנו לבחון את העבודה בדירה בנוכחות הצדדים ולהחליט על הפתרון.
  • בעלי המקצוע מחויבים להחלטות נציג מוקד הגישור שלנו וחתומים על כך כתנאי להופעתם באתר המקצוענים .
חוות דעת ודירוגים
  • כדי לעזור לכם לבחור את בעל המקצוע, אנו מפרסמים באתר את חוות הדעת והדירוגים שלהם.
  • חוות הדעת והדירוגים נאספים ומאומתים אך ורק על ידי מוקד בקרת השירות שלנו ולכן לא ניתנים לזיוף.
  • באמצעות מאות אלפי חוות הדעת של לקוחותינו, יצרנו את רשימת בעלי המקצוע עליהם אנו ממליצים.
מוקד השירות
א׳ - ה׳: 17:00 - 08:00
נחלת יצחק 10, תל-אביב