איך מאתרים קצר חשמלי בבית?

חושך בבית? אין טיימינג טוב לקצר חשמלי, אבל אם הוא כבר מתרחש, לפחות שנדע מדוע. במדריך הבא נציג את כל הסיבות הנפוצות לקצר חשמלי בבית, וכן את השלבים לאיתור הגורם לקצר.

אייל רונן
עודכן לאחרונה: 04.09.2019
חשמלאים

אין טיימניג טוב לקצר חשמלי בבית, אבל אם הוא כבר מתרחש, לפחות שנדע לאתר את הגורם לקצר ולהבין האם אנחנו נמצאים בסכנת התחשמלות.

במדריך הבא נציג את כל הסיבות הנפוצות לקצר חשמלי בבית, וכן את השלבים לאיתור הגורם לקצר.

המפסק הראשי קופץ - כך תפעלו

המפסק הראשי נמצא בצידו הימני ביותר של לוח החשמל. המפסק הראשי יקפוץ במקרים הבאים:

קצר במכשיר חשמלי – לעיתים קורה שיש קצר בין חוטי חשמל במכשיר מסויים. על מנת להגן על אותו מכשיר חשמלי מפני תקלה שתשבית אותו לחלוטין, המפסק הראשי קופץ וכך נפסקת הזנת החשמל ללוח.

עומס יתר – המפסק הראשי של הלוח הוא למעשה הברז שחברת החשמל מספקת לכם. אם, לדוגמה, חברת החשמל מספקת לכם 40 אמפר ואתם עברתם את ההספק הזה, המפסק הראשי יקפוץ.

אז עכשיו כל הבית שלכם חשוך. מה עושים?

1. הורידו את כל המפסקים בלוח החשמל (למעט המפסק הראשי)

2. הרימו את ממסר הפחת

3. הרימו את הפקקים משמאל לימין

בדקו איזה פקק גורם למפסק הראשי לקפוץ - אם מדובר בפקק שאחראי על מכשיר ספציפי, כמו המזגן למשל, אז ברור שהאחראי לקצר הוא המזגן.

אם הפקק שקפץ אחראי על אזור גדול יותר בבית, כמו המטבח למשל, בצעו את הפעולה הבאה:

הוציאו את כל המכשירים שבמטבח מהחשמל, הרימו את הפקק והחזירו את המכשירים לחשמל בהדרגה. המכשיר שגורם למפסק הראשי לקפוץ, הוא המכשיר שיש בו תקלה.

מפסק ראשי בלוח החשמל

ממסר הפחת קופץ - כך תפעלו

ממסר הפחת נמצא משמאל למפסק הראשי בלוח החשמל, תוכלו לזהות אותו באמצעות כפתור עם האות T הממוקם עליו.

תפקידו של ממסר הפחת הוא, פשוטו כמשמעו, להציל את חייכם מפני התחשמלות. במקרים בהם הוא מזהה זליגה (בריחת חשמל) ממכשיר חשמלי מסויים שעשוי לחשמל אתכם, הוא מנתק את הזנת החשמל ללוח.

על ממסר הפחת יש כפתור עם הכיתוב T, שהוא למעשה כפתור בדיקת תקינות. אחת לשלושה חודשים יש ללחוץ על הכפתור הזה ולוודא שהחשמל בבית קופץ.

אז עכשיו כל הבית שלכם חשוך. מה עושים?

1. הורידו את כל המפסקים בלוח החשמל (למעט המפסק הראשי)

2. הרימו את ממסר הפחת וואת המפסק הראשי

3. הרימו את הפקקים משמאל לימין

בדקו איזה פקק גורם לממסר הפחת לקפוץ. אם מדובר בפקק שאחראי על מכשיר ספציפי, כמו המזגן למשל, אז ברור שהאחראי לקצר הוא המזגן ויש בו תקלה שמסכנת אתכם בהתחשמלות.

אם הפקק שקופץ אחראי על אזור גדול יותר בבית, כמו המטבח למשל, בצעו את הפעולה הבאה:

הוציאו את כל המכשירים שבמטבח מהחשמל, הרימו את הפקק והחזירו את המכשירים בהדרגה לחשמל. המכשיר שגורם לפחת לקפוץ, הוא המכשיר שיש בו זליגה ומסכן אתכם בהתחשמלות.

ממסר פחת בלוח החשמל - כפתור בדיקה עם הכיתוב T

מתי כדאי להזמין חשמלאי?

נפתח בשורה התחתונה – אם ממסר הפחת הוא זה שקפץ בלוח החשמל ולא הצלחתם לאתר מה מקפיץ אותו, הזמינו מיד חשמלאי מוסמך כי אתם נמצאים בסכת התחשמלות.

במידה והמפסק הראשי קפץ, אמנם יש תקלה או עומס, אבל אתם בטוחים ואין שום סכנת התחשמלות. מכאן, הדיון פתוח.

אם זיהיתם למשל שהאחראי לקצר הוא מכשיר זניח כמו טוסטר, זרקו אותו ואל תזמינו חשמלאי, זה לא משתלם.

אם מכשיר חשמלי גדול יותר גורם לקצר, מומלץ לאתר אותו ולהזמין טכנאי ספציפי שיתקן את התקלה, במקום לשלם סתם לחשמלאי שיגיד לכם להזמין טכנאי.

בכל מקרה של תקלה בשקעים, גופי תאורה, ריח שרוף מלוח החשמל או פיצוצים, אל תנסו לאתר או לתקן בעצמכם והזמינו מיד חשמלאי מוסמך.

בכל מקרה של ריח שרוף או פיצוצים מלוח החשמל, הזמינו מיד חשמלאי מוסמך.

איך בודקים שהחשמלאי מוסמך?

דרשו מהחשמלאי לשלוח לכם צילום של הרישיון שלו. הרישיון צריך לכלול את מספר הרישיון, מספר תעודת הזהות, סוג הרישיון, שם החשמלאי, תאריך הוצאה ותוקף הרישיון.

ודאו שהרישיון בתוקף, אחרת לחשמלאי פשוט אסור לעבוד.

חשוב לציין – את רישיון החשמלאי יש לחדש כל 3 שנים. לעיתים קורה שהחשמלאי משלם את אגרת חידוש הרישיון, אך בפועל הרישיון החדש עצמו עדיין לא מגיע בדואר.

במצב כזה, דרשו מהחשמלאי שיראה לכם אישור של תשלום אגרת החידוש, הוא מחויב להצמיד אותו לרישיון, עד שזה החדש יגיע.

רישיון חשמלאי לדוגמא

בדיקה מקוונת - כנסו לאתר של משרד התמ"ת, הכניסו את מספר הרישיון או את מספר תעודת הזהות של החשמלאי וודאו שהוא נמצא ברשימת החשמלאים המוסמכים.

הערה חשובה - תעודת הרישיון אינה מכילה תמונה של החשמלאי. לכן, עליכם לוודא שהחשמלאי שאיתו דיברתם בטלפון, הוא אכן החשמלאי שהגיע אליכם הביתה.

לכן, במהלך שיחת הטלפון דרשו מהחשמלאי גם צילום של תעודת הזהות או הרישיון שלו. כשהוא מגיע אליכם, ודאו שאכן מדובר באותו החשמלאי.

ON חשמל

ON חשמל

עומר קסירר

100%

הגעה בזמן

100%

מקצועיות

95%

מחיר הוגן

חשמל סביון - יעקב

יעקב גלבנדורף

99%

הגעה בזמן

99%

מקצועיות

96%

מחיר הוגן

חשמל אסף

אסף פרי

100%

הגעה בזמן

100%

מקצועיות

98%

מחיר הוגן

סגור

Version: V3.6.7

הפיקוח של המקצוענים

המטרה שלנו, היא ליצור את רשימת בעלי המקצוע הכי טובים בארץ ולאפשר לכולנו להזמין בעלי מקצוע בראש שקט ובקלות

סינון בעלי מקצוע
  • מוקד בקרת השירות מחייג לעשרות אלפי לקוחותינו מידי חודש ואוסף חוות דעת ודירוגים על בעלי המקצוע.
  • ועדת השירות מתאספת אחת לחודש ובוחנת אם כל בעלי המקצוע עומדים בתנאי השירות עליהם הם חתומים.
  • במקרים בהם נמצא כי בעל מקצוע אינו עומד בתנאי השירות שלנו, אנו מסירים אותו מהאתר לצמיתות.
שירותי גישור בחינם
  • במידה ויש לך מחלוקת מול בעל מקצוע, אנו נפעל מולו בשמך כדי להגיע לפתרון הרצוי.
  • במידת הצורך, אנו שולחים נציג שלנו לבחון את העבודה בדירה בנוכחות הצדדים ולהחליט על הפתרון.
  • בעלי המקצוע מחויבים להחלטות נציג מוקד הגישור שלנו וחתומים על כך כתנאי להופעתם באתר המקצוענים .
חוות דעת ודירוגים
  • כדי לעזור לכם לבחור את בעל המקצוע, אנו מפרסמים באתר את חוות הדעת והדירוגים שלהם.
  • חוות הדעת והדירוגים נאספים ומאומתים אך ורק על ידי מוקד בקרת השירות שלנו ולכן לא ניתנים לזיוף.
  • באמצעות מאות אלפי חוות הדעת של לקוחותינו, יצרנו את רשימת בעלי המקצוע עליהם אנו ממליצים.
מוקד השירות
א׳ - ה׳: 17:00 - 08:30
נחלת יצחק 10, תל-אביב
arrow-icon