חשבונות מים גבוהים? תתחילו מלהזמין אינסטלטור
טענות על חיובים חריגים בגין צריכת מים גבוהה כביכול, ממשיכים להישמע. שיטת מצליח, טעויות של מתחילים או חיובים מדויקים על-פי התעריפים החדשים? קשה לומר. בכל אופן – יש מה לעשות כדי להתגונן
המקומון המקוון Local פנה לאחרונה לקוראיו והפציר בהם לשלוח תלונות על דרישות תשלום לא סבירות מתאגיד המים "מי הרצליה". לדברי כתבת המקומון, שרון יונתן, במערכת התקבלו לא פחות מ-21 תלונות שונות בתוך חמישה ימים, מספר חסר תקדים לדבריה.
הסיפורים באמת נשמעים מטרידים. דיירי הבית המשותף ברחוב הס 2, למשל, ניסו לשווא למצוא את הנזילה שמנפחת את חשבון המים, אבל האינסטלטור שהזמינו התעקש שאין כזו. ברחוב הפרחים 5 טוענים שהם קיבלו חשבון כמו של בריכת שחייה.
מכת מדינה, לא ברור איזו
ב-Local לא התעצלו, אספו את התלונות והפנו אותן לתאגיד שהשיב והסביר. אגב, הסברים שנשמעים הגיוניים כשלעצמם ובמי הרצליה גם אומרים שאינם מבחינים בעלייה בהיקף התלונות, ומדגישים שבכמה מקרים פעלו לפנים משורת הדין ומעבר למה שהחוק מחייב אותם.
חלק מהבעיה, מסבירים בתאגיד המים, הוא שהחשבונות גדלו מאד בעקבות השינוי במחירי המים. צרכנים רואים חשבון בסכום חריג ומסיקים שיש טעות, אבל ייתכן שזה פשוט בגלל התעריפים השונים.
אז האם מדובר בשיטה, ב"שקרים, מחדלים וזלזול בחשבונות המים", כפי שטען תחקיר כלבוטק "שקר המים הגדול"? או שאולי כל העניין נופח קצת, תוך ניסיון פופוליסטי לרכב על גל המרמור מול ייקור המים?
תתחילו בלהזמין אינסטלטור
אנחנו ממליצים לקרוא את תוצאות התחקיר של Local, אבל מודים שאנחנו לא הצלחנו להגיע למסקנה חד-משמעית. וכמובן, מי הרצליה הוא רק תאגיד מים אחד, ושאר תאגידי המים בישראל יכולים להיות טובים יותר או פחות ממנו – פשוט אין קשר. בכל אופן, כדאי שתגיעו למצבים כאלה מוכנים.
מכיוון שלפחות בחלק מהמקרים הסיבה ה"רשמית" לחיובים הגבוהים היא נזילות, או בעיות שונות בצנרת של הדירה או הבניין, מומלץ להזמין אינסטלטור לפני שיש בעיה.
בדיקה מקצועית של הצנרת השעונים ושאר האינסטלציה, אמורה לגלות בעיות גם בשלב מוקדם ולמנוע התדרדרות שלהן למצב שיגרור חיוב גבוה. ומצד שני, אם יתגלה שהצינורות שלכם תקינים, זה ישפר את מצבכם מול תאגיד המים במקרה של חיוב על צריכה חריגה.