כל המושגים שצריך לדעת על המזגן שלכם

מה עדיף - מזגן אינוורטר עם יעילות אנרגטית B או מזגנים עילי רגיל עם נתון BTU גבוה? אם המושגים והפרמטרים במפרטי מזגנים מעוררים בכם בהלה, הגעתם למקום הנכון

יהונתן דור
עודכן לאחרונה: 04.04.2019
טכנאי מזגנים

קניית מזגן חדש עלולה להיות מבלבלת מאד בגלל ריבוי המונחים והטכנולוגיות, אבל עם קצת עזרה כל העניין יהפוך הרבה פחות מאיים עבורכם.

לפני רכישת המזגן חשוב להבין מה אומרים הנתונים שלו על מנת לבחור את המזגן המתאים ביותר עבורכם.

מהם הפרמטרים השונים המשמשים כדי לאפיין מזגנים ומה יש לשקול רגע לפני הקנייה.

תפוקת המזגן

עוצמת הקירור שהמזגן מסוגל לספק, הנמדדת ביחידות של  BTU/hr. הנתון הזה - ולא נתוני הספק, כוח-סוס וכו` - הוא הנתון האמין והמקובל ביותר היום.

רק כדי לסבר את האוזן: 1 כ"ס שווה בערך ל-9000  British Thermal Unit או BTU.

כמה BTU אתם צריכים? לחדר קטן-בינוני יתאים מזגן עם תפוקת קירור של 10000-5000BTU.

לדירה קטנה-בינונית בשטח של 40-60 מ"ר יש צורך ב-20-35KBTU, ועד פי שניים מזה בדירות גדולות.

יש הרבה גורמים שמשפיעים על תפוקת המזגן המתאימה לכם - לא רק מ"ר או נפח החללים בבית אלא האזור בארץ, מספר האנשים המתגוררים בדירה או משתמשים בחדר המסויים, נוכחות של מכשירים פולטי חום;

מיקום הדירה ביחס לכיווני השמיים ובתוך הבניין ומכאן גם  וכמות אור וחום השמש המגיעה לדירה, סוג הבנייה ואיכות האיטום, מספר, גודל ומיקום החלונות.

צריכת חשמל

מזגנים הם צרכני חשמל כבדים, וולכן נושא היעילות האנרגטית ישפיע מאד על כדאיות הרכישה.

לאורך זמן, עלויות החשמל מצדיקות השקעה במזגן חסכוני, גם אם הוא יקר יותר.

החוק מחייב לציין על המזגן את היעילות החשמלית שלו, באמצעות אות מ-A (הכי חסכוני) עד G (הכי פחות חסכוני). פחות מ-C מאד לא מומלץ.

כל המושגים שצריך לדעת על המזגן שלכם

תכונת אינוורטר (Inverter)

מזגנים שמתבססים על טכנולוגיית אינוורטר עולים עשרות אחוזים יותר בהשוואה למזגנים רגילים,.

אבל אם אתם מתכננים שימוש אינטנסיבי אז ההשקעה תחזיר את עצמה, בגלל צריכת החשמל הנמוכה בכשליש לערך.

יתרונות נוספים של הטכנולוגיה: פעולה מהירה יותר, שמירה על טמפרטורת חדר אחידה, יעילות ללא תלות במזג-האוויר.

למזגני אינוורטר תוחלת חיים ארוכה יותר ממזגנים רגילים  אולם התיקונים גם יקרים יותר משמעותית. 

מקדם יעילות (COP)

זהו היחס בין האנרגיה שאותה צורך המזגן לבין כמה באמת הוא מקרר או מחמם, הספק המזגן לעומת תפוקתו.

ככל שההספק גבוה יותר המזגן עובד בצורה יעילה יותר.

מקדם היעילות המינימלי למזגן מפוצל בדירוג אנרגטי ההנמוך ביותר ׁ(Gׁ) הוא 3.5.

ככל שהדירוג טוב יותר היחיס יעלה. במזגן חלון ההספק המינימלי זהה ובמזגן מיני מרכזי ההספק המינימלי הוא 3.2. 

תפוקת רעש

עוצמת הרעש שמייצר מזגן משפיעה מאד על איכות החיים של בעליו.

יצרני מזגנים איכותיים נוהגים לציין במפרט של המוצר מהי תפוקת הרעש הפנימית והחיצונית (כלומר, בתוך הדירה ומחוצה לה, על-ידי היחידה החיצונית).

תפוקת רעש פנימית "סבירה" היא של 35 דציבל לכל היותר, ורצוי 30 דציבל או פחות. תפוקת רעש חיצונית של יותר מ-45 דציבל תסייע לכם לריב עם השכנים.

מסננים

את האוויר שהמזגן שואב לתוכו ומקרר יש לסנן מאבק, ולכל מזגן יש מסנן או מסנני אבק פשוטים.

במזגנים המתוחכמים יותר ישנם מסננים נוספים, כגון מסנן פחם (נגד ריחות) או מסנן מיקרו (נגד חלקיקים זעירים. חשוב במיוחד בבתים שיש בהם קשישים, ילדים או חולים).

פילטר מזגן

תכונות נוחות

רוב המזגנים החדשים מגיעים עם תכונות נוחות שונות, כמו שלט-רחוק, אפשרות תזמון (טיימר), חיישני טמפרטורה שמאפשרים להתאים את הקירור לאזור בו אתם יושבים ועוד.

אחריות

מקובל לספק על מזגן אחריות מלאה למשך שנה אחת לפחות ואחריות על חלקים (לא כולל עבודה) למשך שנה או שנתיים נוספות.

הדגמים האיכותיים יותר מגיעים עם אחריות ל-3 שנים ויותר. על כל המזגנים יש, או צריכה להיות, אחריות-התקנה לחמש שנים.

חשוב לשים לב גם מי זה שנותן את האחריות, כאשר יש עדיפות ליבואן או ליצרן של המזגן ולא למתקין שעלול לפשוט רגל עד הפעם הבאה שתצטרכו תיקון מזגן.

כמו כן ישנה תקופת אחריות משתנה בין 3-1 לשנים על ההתקנה עצמה.

כמה תעלה ההתקנה? היעזרו במחירון המזגנים שלנו.

יוני סמייה

י.ס מיזוג אויר - תיקונים בלבד!

100%

הגעה בזמן

100%

מקצועיות

98%

מחיר הוגן

שחר כהן

אור השחר תיקונים בלבד

96%

הגעה בזמן

95%

מקצועיות

92%

מחיר הוגן

אלעד חן

אלעד מיזוג אוויר תיקונים בלבד!

100%

הגעה בזמן

98%

מקצועיות

96%

מחיר הוגן

סגור

Version: V3.5.1

הפיקוח של המקצוענים

המטרה שלנו, היא ליצור את רשימת בעלי המקצוע הכי טובים בארץ ולאפשר לכולנו להזמין בעלי מקצוע בראש שקט ובקלות

סינון בעלי מקצוע
  • מוקד בקרת השירות מחייג לעשרות אלפי לקוחותינו מידי חודש ואוסף חוות דעת ודירוגים על בעלי המקצוע.
  • ועדת השירות מתאספת אחת לחודש ובוחנת אם כל בעלי המקצוע עומדים בתנאי השירות עליהם הם חתומים.
  • במקרים בהם נמצא כי בעל מקצוע אינו עומד בתנאי השירות שלנו, אנו מסירים אותו מהאתר לצמיתות.
שירותי גישור בחינם
  • במידה ויש לך מחלוקת מול בעל מקצוע, אנו נפעל מולו בשמך כדי להגיע לפתרון הרצוי.
  • במידת הצורך, אנו שולחים נציג שלנו לבחון את העבודה בדירה בנוכחות הצדדים ולהחליט על הפתרון.
  • בעלי המקצוע מחויבים להחלטות נציג מוקד הגישור שלנו וחתומים על כך כתנאי להופעתם באתר המקצוענים .
חוות דעת ודירוגים
  • כדי לעזור לכם לבחור את בעל המקצוע, אנו מפרסמים באתר את חוות הדעת והדירוגים שלהם.
  • חוות הדעת והדירוגים נאספים ומאומתים אך ורק על ידי מוקד בקרת השירות שלנו ולכן לא ניתנים לזיוף.
  • באמצעות מאות אלפי חוות הדעת של לקוחותינו, יצרנו את רשימת בעלי המקצוע עליהם אנו ממליצים.
מוקד השירות
א׳ - ה׳: 17:00 - 08:30
נחלת יצחק 10, תל-אביב
arrow-icon