חשבונות מים גבוהים? תתחילו מלהזמין אינסטלטור

טענות על חיובים חריגים בגין צריכת מים גבוהה כביכול, ממשיכים להישמע. שיטת מצליח, טעויות של מתחילים או חיובים מדויקים על-פי התעריפים החדשים? קשה לומר. בכל אופן – יש מה לעשות כדי להתגונן

יהונתן דור
עודכן לאחרונה: 12.12.2018
אינסטלטורים

המקומון המקוון Local פנה לאחרונה לקוראיו והפציר בהם לשלוח תלונות על דרישות תשלום לא סבירות מתאגיד המים "מי הרצליה". לדברי כתבת המקומון, שרון יונתן, במערכת התקבלו לא פחות מ-21 תלונות שונות בתוך חמישה ימים, מספר חסר תקדים לדבריה.

הסיפורים באמת נשמעים מטרידים. דיירי הבית המשותף ברחוב הס 2, למשל, ניסו לשווא למצוא את הנזילה שמנפחת את חשבון המים, אבל האינסטלטור שהזמינו התעקש שאין כזו. ברחוב הפרחים 5 טוענים שהם קיבלו חשבון כמו של בריכת שחייה.

מכת מדינה, לא ברור איזו

ב-Local לא התעצלו, אספו את התלונות והפנו אותן לתאגיד שהשיב והסביר. אגב, הסברים שנשמעים הגיוניים כשלעצמם ובמי הרצליה גם אומרים שאינם מבחינים בעלייה בהיקף התלונות, ומדגישים שבכמה מקרים פעלו לפנים משורת הדין ומעבר למה שהחוק מחייב אותם.

חלק מהבעיה, מסבירים בתאגיד המים, הוא שהחשבונות גדלו מאד בעקבות השינוי במחירי המים. צרכנים רואים חשבון בסכום חריג ומסיקים שיש טעות, אבל ייתכן שזה פשוט בגלל התעריפים השונים.

אז האם מדובר בשיטה, ב"שקרים, מחדלים וזלזול בחשבונות המים", כפי שטען תחקיר כלבוטק "שקר המים הגדול"? או שאולי כל העניין נופח קצת, תוך ניסיון פופוליסטי לרכב על גל המרמור מול ייקור המים?

תתחילו בלהזמין אינסטלטור

אנחנו ממליצים לקרוא את תוצאות התחקיר של Local, אבל מודים שאנחנו לא הצלחנו להגיע למסקנה חד-משמעית. וכמובן, מי הרצליה הוא רק תאגיד מים אחד, ושאר תאגידי המים בישראל יכולים להיות טובים יותר או פחות ממנו – פשוט אין קשר. בכל אופן, כדאי שתגיעו למצבים כאלה מוכנים.

מכיוון שלפחות בחלק מהמקרים הסיבה ה"רשמית" לחיובים הגבוהים היא נזילות, או בעיות שונות בצנרת של הדירה או הבניין, מומלץ להזמין אינסטלטור לפני שיש בעיה.

בדיקה מקצועית של הצנרת השעונים ושאר האינסטלציה, אמורה לגלות בעיות גם בשלב מוקדם ולמנוע התדרדרות שלהן למצב שיגרור חיוב גבוה. ומצד שני, אם יתגלה שהצינורות שלכם תקינים, זה ישפר את מצבכם מול תאגיד המים במקרה של חיוב על צריכה חריגה.

ליאור מרוב

א.א אינסטלציה וביובית

99%

הגעה בזמן

98%

מקצועיות

89%

מחיר הוגן

אורן רדה

אורן רדה אינסטלטור מומלץ

99%

הגעה בזמן

99%

מקצועיות

91%

מחיר הוגן

אמיתי לוי

At-tec איתור נזילות בלבד!!!

100%

הגעה בזמן

100%

מקצועיות

100%

מחיר הוגן

סגור

Version: V3.4.3

הפיקוח של המקצוענים

המטרה שלנו, היא ליצור את רשימת בעלי המקצוע הכי טובים בארץ ולאפשר לכולנו להזמין בעלי מקצוע בראש שקט ובקלות

סינון בעלי מקצוע
  • מוקד בקרת השירות מחייג לעשרות אלפי לקוחותינו מידי חודש ואוסף חוות דעת ודירוגים על בעלי המקצוע.
  • ועדת השירות מתאספת אחת לחודש ובוחנת אם כל בעלי המקצוע עומדים בתנאי השירות עליהם הם חתומים.
  • במקרים בהם נמצא כי בעל מקצוע אינו עומד בתנאי השירות שלנו, אנו מסירים אותו מהאתר לצמיתות.
שירותי גישור בחינם
  • במידה ויש לך מחלוקת מול בעל מקצוע, אנו נפעל מולו בשמך כדי להגיע לפתרון הרצוי.
  • במידת הצורך, אנו שולחים נציג שלנו לבחון את העבודה בדירה בנוכחות הצדדים ולהחליט על הפתרון.
  • בעלי המקצוע מחויבים להחלטות נציג מוקד הגישור שלנו וחתומים על כך כתנאי להופעתם באתר המקצוענים .
חוות דעת ודירוגים
  • כדי לעזור לכם לבחור את בעל המקצוע, אנו מפרסמים באתר את חוות הדעת והדירוגים שלהם.
  • חוות הדעת והדירוגים נאספים ומאומתים אך ורק על ידי מוקד בקרת השירות שלנו ולכן לא ניתנים לזיוף.
  • באמצעות מאות אלפי חוות הדעת של לקוחותינו, יצרנו את רשימת בעלי המקצוע עליהם אנו ממליצים.
מוקד השירות
א׳ - ה׳: 17:00 - 08:30
נחלת יצחק 10, תל-אביב