שירוקלחת – מגמה רותחת

החדר המשותף לשירותם והמקלחת - השירוקלחת, הפך לסטנדרט בבנייני מגורים חדשים בשנים האחרונות וכחלק בלתי נפרד מחדר ההורים. כל מה שרציתם לדעת על החדר שכבש את חיינו וביתנו בסערה.

אלעד הנדרי
עודכן לאחרונה: 02.04.2019
אינסטלטורים

שירותים ומקלחת הם חדרים דינאמיים בבית המשתנים בהתאם לדרישות ו/או למפרט המתקבל מקבלני הדירות.

חשוב להקפיד על חלוקה נכונה של החדרים הללו ו"לראות רחוק" בכל הנוגע לנוחות האורחים המתארחים אצלכם, הילדים וחבריהם וכמובן – שלכם! 

איך לבצע תכנון מקדים של השירותים והמקלחת?

היתרון בבתים חדשים הוא אפשרות התכנון המקדים בהתאם לגודל הבית.

על פי תקנות התכנון והבנייה (סעיף 10), גודל חדר שירותים ומקלחת משותפים הכוללים כיור יהיה לכל הפחות 2.5 מ"ר רבוע ועבור שירותים בלבד גודל המינימום יהיה 1 מ"ר בלבד.

נתונים אלו מאפשרים ליצור את החלוקה האופטימאלית עבורכם גם בחללי בתים קטנים יותר.

בבנייני מגורים חדשים הסטנדרט הוא הקפדה על שני חדרי שירותים ומקלחת משותפים ועוד חדר שירותים נפרד לאורחים. חשוב לסייג ולומר שהתנאים והמפרט משתנים מקבלן לקבלן. 

תכנון המקלחת והשירותים נעשה בכפוף לקו הצנרת בבית או בבניין וחישוב השיפועים הנדרשים על מנת למנוע נזילות.

עבור השירותים יש להתקין צינור 4 צול שיורד ישירות אל מערכת הביוב בשיפוע של 1% מהחלק העליון (האסלה) לחלק התחתון (החיבור עם קו הביוב). 

תכנון השירוקלחת נעשה בכפוף לקו הצנרת בבית

הפרדת שירותים ומקלחת – האם זה אפשרי?

יש לקחת בחשבון את הפרמטרים הבאים: באיזו קומה הדירה נמצאת או באיזו קומה מתבצעים השיפוצים – עבור שיפוע הצנרת.

להיכן רוצים להעביר את השירותים והמקלחת? חשוב לקחת בחשבון מעבר של צינורות הכולל חציבה, ומרחק מיועד של הצנרת מקו הביוב.

יש לחשב את מעבר הצינורות עם המפגש של צנרת המטבח מכיוון שאי אפשר לחבר אליה את ניקוז צנרת השירותים או המקלחת כדי למנוע סתימות והצפות עתידיות.

מה יתרונות וחסרונות השירוקלחת?

יש לא מעט יתרונות לחדר השירוקלחת, הבולטים בהם: אינטימיות בין בני הזוג שהם גם הורים (אבל לא רק). עצמאות ופרטיות לילדים. הפרדה ברורה בין איזור ההורים לילדים.

אך גם כמה חסרונות: סיכוי גדול יותר לבעיות צנרת והצפות. קושי באירוח אנשים זרים, אין שירותים פרטיים לאורחים. ריבים בין הילדים על מקום במקלחת או בשירותים.

4 אינסטלטורים

שמואל שרון

100%

הגעה בזמן

99%

מקצועיות

92%

מחיר הוגן

94%

הגעה בזמן

98%

מקצועיות

92%

מחיר הוגן

99%

הגעה בזמן

98%

מקצועיות

89%

מחיר הוגן

אפליקציית המקצוענים
הפיקוח של המקצוענים

המטרה שלנו, היא ליצור את רשימת בעלי המקצוע הכי טובים בארץ ולאפשר לכולנו להזמין בעלי מקצוע בראש שקט ובקלות

סינון בעלי מקצוע
  • מוקד בקרת השירות מחייג לעשרות אלפי לקוחותינו מידי חודש ואוסף חוות דעת ודירוגים על בעלי המקצוע.
  • ועדת השירות מתאספת אחת לחודש ובוחנת אם כל בעלי המקצוע עומדים בתנאי השירות עליהם הם חתומים.
  • במקרים בהם נמצא כי בעל מקצוע אינו עומד בתנאי השירות שלנו, אנו מסירים אותו מהאתר לצמיתות.
שירותי גישור בחינם
  • במידה ויש לך מחלוקת מול בעל מקצוע, אנו נפעל מולו בשמך כדי להגיע לפתרון הרצוי.
  • במידת הצורך, אנו שולחים נציג שלנו לבחון את העבודה בדירה בנוכחות הצדדים ולהחליט על הפתרון.
  • בעלי המקצוע מחויבים להחלטות נציג מוקד הגישור שלנו וחתומים על כך כתנאי להופעתם באתר המקצוענים .
חוות דעת ודירוגים
  • כדי לעזור לכם לבחור את בעל המקצוע, אנו מפרסמים באתר את חוות הדעת והדירוגים שלהם.
  • חוות הדעת והדירוגים נאספים ומאומתים אך ורק על ידי מוקד בקרת השירות שלנו ולכן לא ניתנים לזיוף.
  • באמצעות מאות אלפי חוות הדעת של לקוחותינו, יצרנו את רשימת בעלי המקצוע עליהם אנו ממליצים.
מוקד השירות
א׳ - ה׳: 17:00 - 08:30
נחלת יצחק 10, תל-אביב
arrow-icon