המדריך לתיקון רטיבות חוזרת בתקרה

כתמי רטיבות בתקרה יעידו בהכרח על נזילה או כשל באיטום אצל השכן מלמעלה, מהגג, או מהצנרת המשותפת של הבניין. במדריך הבא נפרט על הגורמים לרטיבות, ונסביר למי לפנות, איך תוכלו להסתייע בחברות הביטוח, ומה כדאי שתדרשו מהן.

ארז פולק
עודכן לאחרונה: 07.10.2019
אינסטלטורים

אם אתם דיירי הקומה האחרונה בבניין משותף, או גרים בבית פרטי, אם מים פשוט זורמים מהתקרה שלכם אל תוך הבית, כנסו למדריך לתיקון רטיבות מסיבית מהתקרה ופעלו לפי ההוראות.

אם על התקרה שלכם מופיעים כתמי רטיבות וקילופים, כתמי עובש או פטרייה, ועל אחת כמה כאשר זו לא הפעם הראשונה שזה קורה, המדריך הבא הוא בדיוק בשבילכם.

מאיפה הכתמים ולמה התקרה מתקלפת?

כתמי רטיבות, עובש, פטרייה וקילופים בתקרה לא מגיעים משום מקום. המקור של התסמינים הללו יהיה תמיד רטיבות כתוצאה מפיצוץ בצינור, או מכשל באיטום בתוך הבית של אחד השכנים.

בעוד שפיצוץ בצנרת יכול להיות בכל מקום בבית, בעיית איטום תהיה בדרך כלל בחיבורים שבין הכלים הסניטריים הגדולים לקירות. כשל בשכבת הרובה והסיליקון סביב האמבטיה, הכיור, השירותים, יהיה בדרך כלל מקור הרטיבות.

מי אחראי על התיקון?

מבחינה משפטית, מי שאחראי על מקור הרטיבות הוא גם האחראי על התיקון. אם מקור הרטיבות נובע מכשל באיטום הגג, האחריות תוטל על וועד הבית. האחריות תהיה על תיקון הנזק לרכוש המשותף ולנזק שנגרם לדירה עצמה.

הדבר נכון גם לגבי נזק שנגרם לרצפת הפרקט שלכם למשל. אם הבניין נמצא עדיין באחריות קבלן הבנייה, או שהבניין מתוחזק על ידי חברת ניהול, עיברו על החוזה שלכם מולם. במקרים רבים עלות התיקון תהיה עליהם.

במידה והנזק נגרם כתוצאה מכשל בצנרת המים או במערכת האיטום של אחד השכנים, האחריות על תיקון מקור התקלה ותיקון הנזקים הנלווים תהיה עליו.

איפה נכנסות חברות הביטוח?

במידה והנזק שנגרם לביתכם הוא כתוצאה מכשל בצנרת המים או מכשל באיטום של השכן מלמעלה, הסיכוי היחידי שהביטוח שלו יכסה את עלות התיקון היא רק אם הפוליסה שלו כוללת ביטוח צד ג'.

אם השכן שלכם תיקן את מקור הנזילה, אבל הוא מתמהמה בתיקון הנזק הנלווה, אל תמהרו להפעיל את הביטוח שלכם. רוב חברות הביטוח מספקות שירות תיקוני צנרת ונזקים נלווים פעם אחת בשנה למבוטח, (וגם זה תוך השתתפות עצמית).

אם הנזק שנגרם לכם הוא לא באשמתכם, והכשל בצנרת או במערכת האיטום נגרם 'באשמת' השכן, אותו שכן יהיה מחויב לתקן את הרטיבות ואת הנזק הנלווה על פי חוק, גם אם אין לו ביטוח.

לצערכם, ההתנהלות מול חברות הביטוח במקרה של ביטוחי דירה היא לא דומה להתנהלות מול חברות ביטוח הרכב, והן לא מתקשרות ביניהן. אם הביטוח של השכן שלכם לא מספק אינסטלטור מומחה לאיתור נזילות, אין לכם כל כך איך לשנות את המצב.

בסופו של דבר, נזקים נלווים לכשלים בצנרת או באיטום יכולים להגיע לעשרות אלפי שקלים. במקרים בהן חברת הביטוח מתמהמהת ושולחת אנשי מקצוע לא מקצועיים או כאלה ללא מכשור מתאים לאיתור נזילות הנזק רק ימשיך להתרחב ועלות התיקון תלך ותתייקר.

התעקשו על מומחה לאיתור נזילות - גם מול חברת הביטוח

האם כל אינסטלטור יכול לאתר נזילה?

הבעיה העיקרית בהתנהלות מול חברות הביטוח בכל הנוגע לנזקי רכוש בדירה היא בעלי מקצוע לא מקצועיים או כאלה ללא ציוד מתאים, שנשלחים לעיתים קרובות לאיתור ותיקון נזילה.

גם אם הופניתם לאינסטלטור מטעם חברת הביטוח, וודאו מולו שהוא מתמחה באיתור נזילות ושיש לו מכשור מתאים לביצוע העבודה, מכשור כמו מצלמה תרמית לאיתור נזילות למשל. אם הוא אומר לכם משפט כמו 'אני יודע לפי העין', כדאי שתיקחו אותו בעירבון מוגבל.

לא תמיד זה תלוי בכם, ובמקרים רבים בעלי דירות מתעקשים לדבוק בחברות הביטוח, גם אם זה בא על חשבון מקצועיות בעלי המקצוע שמגיעים לאתר ולתקן את הנזילה.

עם זאת, כדאי מאוד לנסות ולהסביר לבעל הדירה שככל שהוא יתעקש מול חברת הביטוח שלו לקבל בעל מקצוע מומחה לאיתור נזילות, כך עלות התיקון, משך התיקון וגם איכות התיקון יגדלו, והסיכוי שהתקלה תחזור יקטן.

99%

הגעה בזמן

98%

מקצועיות

91%

מחיר הוגן

99%

הגעה בזמן

99%

מקצועיות

95%

מחיר הוגן

אוריאל אחזקות

יונתן שמואל

98%

הגעה בזמן

98%

מקצועיות

82%

מחיר הוגן

סגור

Version: V3.6.7

הפיקוח של המקצוענים

המטרה שלנו, היא ליצור את רשימת בעלי המקצוע הכי טובים בארץ ולאפשר לכולנו להזמין בעלי מקצוע בראש שקט ובקלות

סינון בעלי מקצוע
  • מוקד בקרת השירות מחייג לעשרות אלפי לקוחותינו מידי חודש ואוסף חוות דעת ודירוגים על בעלי המקצוע.
  • ועדת השירות מתאספת אחת לחודש ובוחנת אם כל בעלי המקצוע עומדים בתנאי השירות עליהם הם חתומים.
  • במקרים בהם נמצא כי בעל מקצוע אינו עומד בתנאי השירות שלנו, אנו מסירים אותו מהאתר לצמיתות.
שירותי גישור בחינם
  • במידה ויש לך מחלוקת מול בעל מקצוע, אנו נפעל מולו בשמך כדי להגיע לפתרון הרצוי.
  • במידת הצורך, אנו שולחים נציג שלנו לבחון את העבודה בדירה בנוכחות הצדדים ולהחליט על הפתרון.
  • בעלי המקצוע מחויבים להחלטות נציג מוקד הגישור שלנו וחתומים על כך כתנאי להופעתם באתר המקצוענים .
חוות דעת ודירוגים
  • כדי לעזור לכם לבחור את בעל המקצוע, אנו מפרסמים באתר את חוות הדעת והדירוגים שלהם.
  • חוות הדעת והדירוגים נאספים ומאומתים אך ורק על ידי מוקד בקרת השירות שלנו ולכן לא ניתנים לזיוף.
  • באמצעות מאות אלפי חוות הדעת של לקוחותינו, יצרנו את רשימת בעלי המקצוע עליהם אנו ממליצים.
מוקד השירות
א׳ - ה׳: 17:00 - 08:30
נחלת יצחק 10, תל-אביב
arrow-icon