צור קשר
המקצוענים


  לדוגמה: אינסטלטור   לדוגמה: חיפה
סינון בעלי מקצוע
סינון בעלי מקצוע
להסבר על תהליך הסינון לחצו כאן
 
בקרת שירות המקצוענים
בקרת שירות המקצוענים
להסבר על תהליך הבקרה לחצו כאן
 
מוקד גישור המקצוענים
מוקד גישור בעלי מקצוע
להסבר על תהליך הגישור לחצו כאן
 
אתם נמצאים ב:
בעלי מקצוע   >  מאמרים בנושא בעלי מקצוע  >  בעלי מקצוע- עשר המכות הגדולות
 
מגזין המקצוענים
מאמרי עוזרת בית
מאמרי אדריכלים
מאמרי איטום
מאמרי אינטרקום
מאמרי ביובים
מאמרי ביטוח
מאמרי גז שירות ותיקונים
מאמרי גינון
מאמרי דודי חשמל
מאמרי דלתות
מאמרי דקים
מאמרי החלקות בטון
מאמרי זגגים
מאמרי זיפות
מאמרי חברות ניהול ואחזקה
מאמרי חידוש אמבטיות
מאמרי חימום תת ריצפתי
מאמרי טכנאי טלוויזיה
מאמרי טכנאי מדיחים
מאמרי טכנאי מכונות כביסה
מאמרי טכנאי מקררים
מאמרי ייבוש רטיבות תת רצפתית
מאמרי ייעוץ משכנאות
מאמרי כריתת עצים
מאמרי לוכדי נחשים
מאמרי מנעולן
מאמרי מסגריות
מאמרי מערכות אזעקה ומיגון
מאמרי מצלמות אבטחה
מאמרי מקלחונים
מאמרי משלוחים
מאמרי נגרים
מאמרי ניסור וקידוח בטון
מאמרי ניקוי שטיחים
מאמרי סוככים
מאמרי סיוד
מאמרי עבודות אלומיניום
מאמרי עבודות גבס
מאמרי עבודות עפר
מאמרי עובש
מאמרי עיצוב זכוכית
מאמרי עיצוב פנים
מאמרי פוליש
מאמרי פרגולות
מאמרי פרקטים
מאמרי צבעים
מאמרי קולטי שמש
מאמרי שטיחים מקיר לקיר
מאמרי שיש
מאמרי תיקון גגות
מאמרי תיקון מייבש כביסה
מאמרי תיקון מקפיא
מאמרי תיקון שטיחים
מאמרי תיקון תריסים
מאמרי תיקונים כלליים


נושאים נוספים
סגור רשימה

בעלי מקצוע- עשר המכות הגדולות

כל אחד מאיתנו נתקל מעת לעת בבעיה שדורשת בעל מקצוע מיומן על מנת שיתקן, ישפץ או יחליף את מה שלא תקין בבית. קבלו את עשר המכות שעלולות לנחות עלינו מכיוון בעלי המקצוע, ואיך אפשר לנסות להימנע מהן
מאת:     עודכן: 02/04/2014 16:34:52

כמעט ואין דבר מעצבן יותר מאשר לחכות לאינסטלטור שמאחר, לגלות שהאריחים שהזמנתם לא ממש בצבע קרם כמו שביקשתם או שהפרגולה עולה "רק" 5000 ש"ח מעל מה שהובטח לכם.


עוד בכתבה:

לכבוד הפסח (או כל יום אחר בשנה בעצם), ריכזנו עבורכם 10 מכות כואבות במיוחד, שבעלי מקצוע גרועים נוטים להכות בהן לקוחות תמימים. 


מחיר לטעויות

1. מחיר גבוה מידי - המכה הנפוצה והכואבת ביותר בתחום בעלי המקצוע היא מחיר גבוה מידי לעבודה. השרברב פתח סתימה ודרש אלפי שקלים? המוביל דורש תוספת מיוחדת להובלת כלים שבירים? אם דרישות מהסוג הזה מוכרות לכם, קרוב לוודאי שנתקלתם בבעל מקצוע לא הגון במיוחד. 

חשוב לציין - התדמית של בעלי המקצוע בישראל לא טובה במיוחד. במקרים רבים, גם כשהמחיר הגון ועומד בטווח המחירים המומלץ, הרבה צרכנים מרגישים שבעל המקצוע מרמה ושהמחיר שהם שילמו מופרז. רגע לפני שמאשימים את בעל המקצוע במחיר מוגזם, קחו בחשבון שיש סבירות לכך שבעל המקצוע שעומד מולכם הוא דווקא מהזן הישר, ואפשר למצוא כאלו. 

2. חריגות במחיר - מכה נוספת שגורמת לכאב בכיס, היא חריגות מהמחיר שנקבע בתחילת העבודה. במקרים אלו, בעל המקצוע מגלה תוך כדי העבודה שצריך לתקן עוד משהו תקול, שלא היה כלול בהצעת המחיר הראשונית. חשוב לדעת- בחלק מהמקרים אכן מדובר בתיקונים הכרחיים, שאם לא תתקנו באותה נקודת זמן עלולים לעלות הרבה יותר אחר כך. למרות זאת, תמיד קשה לקבל הוצאה מפתיעה נוספת למה שהערכתם בהתחלה.

אם אתם חושדים באמינות הדברים של בעל המקצוע, אל תיקחו את ההצעה שלו באופן עיוור- יש סיכוי לכך שהוא מעוניין בהשלמת הכנסה על חשבון התמימות שלכם. השתדלו לקבל המלצה נוספת לפני שתחליטו להגדיל את ההוצאה.
 
3. כסף שחור - המשפט מוכר לכולנו. "אפשר להוריד את המחיר, אם מוותרים על המע"מ". אל תלכו על זה. מחיר נמוך יותר אולי נשמע מפתה, אבל ההחלטה עשויה לעלות ביוקר. מעבר לכך שבכך הפכתם לעברייני מס, אם אין לכם חשבונית ומתגלה בעיה לאחר ביצוע העבודה- אין לכם למי לפנות. החשבונית היא האסמכתא לביצוע העבודה. במקרה בו בעל המקצוע אומר שהוא עובד אך ורק במזומן, כדאי להתחיל לחשוד- יש סיכוי לא רע שהוא לא רשום כחוק  ברשויות המס, ולהזמין אותו מהווה סיכון.
 
4.  הצעת מחיר נמוכה מדי - הצעת המחיר שקיבלתם בטלפון קוסמת במיוחד, אבל ברגע שבעל המקצוע נכנס אליכם לבית, מתחילים להתגלות פרטים שמנפחים את המחיר לממדי ענק. ברוב המקרים תשמעו טענות על כך שהעבודה מסובכת יותר ממה שחשב בהתחלה, או תירוצים אחרים על דברים שלא אמרתם לו מראש. התופעה נפוצה בעיקר בתחום האינסטלציה, הניקיון והובלות הדירה. הסיבה למכה פשוטה למדי:  עקב התחרות על העבודה, בעלי המקצוע מנסים לתת הצעת מחיר נמוכה רק כדי לגבור על המתחרים ולקבל את העבודה. ברגע שהזמנתם אותם, המחיר פתאום קופץ. אם בסקר שוק הראשוני נתקלתם בהצעת מחיר נמוכה במיוחד לעומת ההצעות האחרות, בדקו היטב מה עומד מאחוריה. משהו בה אמור לעורר אצלכם חשד.
 
 "מה זאת אומרת 'חלון זה תוספת במחיר'?"

ומי לא בא?

5. איחורים - איחור של רבע שעה לא אמור להיות סיפור גדול. עם זאת, כשמדובר בשלוש שעות, בדיוק כשיש לכם בעיה דחופה במיוחד או כשאתם ממהרים לפגישה חשובה - האיחור מהווה גורם קריטי. איחורים של בעלי מקצוע ללא הודעה מראש, הם מכה שמתרחשת לעתים קרובות מידי.  אם נתקלתם באיחור קליל והתנצלות מצד בעל המקצוע, מומלץ להיות סובלני ולסלוח, אבל אם מדובר באיחור משמעותי גם בפעם השניה שקבעתם? מדובר בחוסר מקצועיות, ואולי כדאי לעבור לבעל מקצוע נוסף שביררתם לגביו.

6. המבריזים - קבעתם שעה מדויקת עם בעל המקצוע, לקחתם חצי יום חופש בשביל להיות בבית, רק כדי לגלות שאתם לבד בסיפור. לעתים מדובר רק בבזבוז זמן, אבל לעתים מדובר בתיקון דחוף וקריטי להמשך החיים התקינים בבית. הדוגמאות רבות וכואבות: לילה קר כשטכנאי הדודים לא מגיע ומשאיר אתכם עם מים קפואים במקלחת, מוביל דירות שלא מופיע ליום המעבר, שרברב שמשאיר בית מוצף ועוד. מלבד מקרים בהם מדובר בכוח עליון או מקרי חירום של בעל המקצוע, הברזה של בעל המקצוע מעידה על חוסר רצינות וחוסר מקצועיות. מי יודע, אולי בעצם ניצלתם מתיקון לא מקצועי של הבעיה. 
 
7. אני לא יכול לבוא, אבל אח שלי מוכשר - לעתים ישנם מקרים בהם בעל המקצוע לא מגיע, אך מתקשר וממליץ בחום על חבר שלו\אח שלו\בן דוד וכדומה. במקרים כאלו- לא כדאי לסמוך על ההמלצה. רוב הסיכויים שהוא קיבל עבודה גדולה יותר ומשתלמת יותר מהבעיה בבית שלכם, והוא שולח אתכם לקבלן משנה שלו. ברוב המקרים תקבלו בעל מקצוע פחות מקצועי, ויתכן שתשלמו על כך מחיר. הטיפ המועיל ביותר במקרים שכאלה, הוא לסרב להצעה בנימוס ולעבור לבעל המקצוע הבא שקיבלתם עליו המלצות וביררתם לגביו. אמנם מדובר בעוד טרטור, אבל הצעד הזה יחסוך לכם ככל הנראה כסף ותיקונים של עבודה פחות איכותית.
 

 


מי נתן לך רשיון?

8. זהירות, חאפרים לפניך - בישראל למרבה הצער, אין הרבה תחומים בשוק בעלי מקצוע שדורשים תעודת הסמכה רשמית. אמנם מדביר, מנעולן, טכנאי גז וחשמלאי נדרשים להסמכה או תעודה רשמית אבל הם במיעוט, התוצאה היא שוק פרוץ ומלא בחאפרים. התוצאה של הזמנת בעל מקצוע שכזה עשויה להיות עגומה מאוד לבית ולכיס, החל מאבחון לא נכון של הבעיה, וכתוצאה מכך תיקון לא מתאים, דרך שימוש בחומרי גלם באיכות נמוכה, ועד ביצוע חובבני שיגרום לבעיה לחזור במהרה.
 
9. באחריות - חלק מבעלי המקצוע מציעים אחריות לעבודה שלהם, כגון תיקונים של מכשירי חשמל, הדברת מזיקים, איטום גגות והתקנת דוד שמש. תקופת האחריות משתנה, והיא אמורה לכלול תעודת אחריות חתומה ורשמית. אך מה קורה במצבים בהם בעל המקצוע שנתן את האחריות לא זמין לתקן במסגרת האחריות את התקלה? תחום איטום הגגות הוא דוגמה לכך: בעונת החורף מתגלים הפגמים של האיטום שנעשה שנה קודם לכן, אך בעל המקצוע, בעקבות החורף, מוצף בהזמנות לעבודות איטום חדשות ולכן מעדיף הכנסה נוספת על פני תיקון איטום מהשנה שעברה.
 
10. מרגיש בבית - מכה אחרונה, שלא קשורה תמיד לאיכות העבודה של בעל המקצוע, אבל עשויה להשפיע על ההחלטה שלכם היא המרכיב האנושי. התגלמות המכה היא בעל מקצוע שידליק סיגריה מבלי לבקש ולהתעניין אם מותר, יזמין את עצמו לנס על חלב (בלי סוכר), לא ינקה אחריו ויבוא עם גופייה ביום חם במיוחד, יחד עם ריחות מוכרים ולא נעימים של קיץ ישראלי. 

מה אפשר לעשות כדי להימנע מהמכות?

  • הכירו את טווח המחירים המומלץ בתחום. בעזרת המחירונים הזמינים אפשר לקבל מדד נכון לעומת השירות או העבודה.
  • בקשו הצעת מחיר מפורטת וחתומה, ובכל מקרה בקשו מבעל המקצוע לקבל מכם אישור לכל עבודה נוספת שדורשת תשלום נפרד.
  • בתחומים בהם מציעים אחריות - חשוב לזכור לדרוש אותה, מפורטת וחתומה.
  • תמיד בקשו חשבונית - מדובר בביטחון שלכם על כך שבעל המקצוע עובד באופן חוקי ושאם תתעורר בעיה, יש ממי לדרוש תשובות. יותר מכך: החשבונית מהווה הוכחה לביצוע העבודה ולסכום התשלום שהועבר.
  • הזמינו בעל מקצוע  ממקור מוסמך. התרשמו מהמלצות גולשים (וככל שיש יותר כאלו, האמינות שלהם גדלה), התייעצו עם אדם שאתם סומכים עליו, או הזמינו בעל מקצוע ממאגר שעבר תהליך סינון ובקרה על השירות והמחיר.

ומה יש לכם לומר בעניין? השאירו תגובה

 





לפני התהילה - שחקנים או מקצוענים?

כתבו עלינו

כיצד להתכונן לקראת סוף העולם?

איך מקצוענים עושים את העבודה? פשוט!


זקוקים לבעלי מקצוע? בעלי מקצוע

שתף דף זה:
כל הזכויות שמורות לאל הבית בע"מ © המקצוענים - בעלי מקצוע מומלצים לבית
UX & Design by  INKOD  HYPERA

 
 
 X