מעבר דירה » אל תחכו לדקה ה90!

זוכרים את הפעם האחרונה בה עברתם דירה? לא משנה לפני כמה זמן זה קרה, החוויה היתה ככל הנראה מלחיצה, אינטנסיבית, מלאת תקלות מצערות וימים מורטי עצבים.

קובי ליברמן
עודכן לאחרונה: 08.04.2019
הובלות

מעבר דירה- שלב ההכנות

זוכרים את הפעם האחרונה בה עברתם דירה? לא משנה לפני כמה זמן זה קרה, החוויה היתה ככל הנראה מלחיצה, אינטנסיבית, מלאת תקלות מצערות וימים מורטי עצבים.

אל תחכו לדקה ה-90

על מנת שמעבר דירה יהיה תהליך נוח ככל הניתן, אפשר וכדאי להיערך נכון ולהפוך אותו למשימה עם כמה שפחות אי נוחות וטרחה מיותרת.

עונת השיא של ההובלות

עונת הקיץ היא העונה החמה של מעברי הדירות- משפחות רבות עוברות דירה במהלך החופש הגדול, על מנת להתחיל שנת לימודים חדשה בבית ספר חדש.

הסטודנטים נוטים לעבור בחופשת הסמסטר לקראת שנת הלימודים המתקרבת.

על פי הנתונים של אתר המקצוענים, בחודשים יולי ואוגוסט של שנת 2012 נרשמה צמיחה של 130% בביקוש לבעלי מקצוע בתחום ההובלה, לעומת הביקוש הממוצע בשאר החודשים של אותה שנה.

"בקיץ הביקוש גדול בעשרות אחוזים, ובהתאם התעריפים של הובלת הדירות צומחים ב-15% ואפילו 20%", לדברי אבי אדרי, מנהל קבוצת ההובלות.

"העונה מתחילה בתחילת יולי, אפילו כמה ימים לפני כן".

על רקע נתונים אלו, אם במקרה יש לכם אפשרות, נסו להימנע ממעבר דירה בעונה החמה והצפופה, בה הביקוש לחברות ההובלה מזנק ואיתו המחירים.

אם בכל זאת קבעתם לעבור בקיץ, כמו רוב הלקוחות, נסו לתאם את מועד ההובלה כמה שיותר מראש, וחתמו על הזמנת עבודה לתאריך שנקבע.

החתימה תבטיח את זמינות המובילים שבחרתם, ולא תצטרכו להתפשר על מוביל אחר בעקבות חוסר זמינות.

"לקראת עונת הקיץ מומלץ מאוד להזמין את ההובלה לפחות 30 יום לפני היום המיועד, משום שהיומן של המובילים מתמלא במהירות הבזק", אומר אדרי.

לכן, אם מצאתם חברת הובלה מומלצת, קיים סיכוי לא רע שאם לא תשריינו איתה את התאריך, הוא ייתפס על ידי לקוחות אחרים.

"בנוסף, מומלץ להזמין את ההובלה לשעות הבוקר, משום שבצהריים אף פעם אי אפשר להתחייב על שעה, משום שהוא תלוי בהובלה הקודמת.

אם קובעים שעה מראש, צריך לעגן את ההתחייבות בהצעת המחיר החתומה".

בנוסף, אם יש לכם אפשרות, הזמינו את ההובלה לאמצע החודש, שהיא התקופה הכי פחות עסוקה של המובילים.

כך יהיה לכם יותר פשוט לשריין את התאריך הנוח ביותר מול המוביל שאתם מעדיפים לקחת. 

בקיץ העבודה לא נפסקת

הצעת מחיר חתומה היא חוזה לכל דבר

חלקנו הגדול עבר את זה כבר: המוביל סיכם אתכם על מחיר מראש, אבל ביום המעבר המחיר הולך ותופח לסכומים שלא חלמתם עליהם.

"אבל לא הודעת על זה שיש שולחן בחד השינה", "לא סיכמנו על פירוק של שידה"- כולם רמזים לכך שסיכום המחיר שתקבלו בסוף ההובלה יהיה שונה מהמחיר שסוכם בתחילה. איך אפשר להימנע מכך?

בכדי להשוות בין הצעות המחיר השונות שתקבלו, כדאי לפרט מראש את כל התכולה שמיועדת לרכב ההובלה, כולל מספר הקרטונים, הרהיטים, קומה, מעלית, וכל פרט נוסף שעשוי להיות רלוונטי.

את הפירוט העבירו לחברת ההובלה, בשביל לקבל הצעת מחיר מדויקת כל הניתן. לאחר שהחלטתם על אחת מהצעות המחיר, אל תסמכו על סכום שנאמר לכם בטלפון.

דאגו להעביר לבעל המקצוע את הפירוט בכתב- בדואר אלקטרוני או בפקס- וקבלו את הצעת המחיר חתומה בחזרה אליכם.

באופן זה, תהיה לכם אסמכתא חתומה עם כל הסעיפים עליהם דנתם עם חברת ההובלות.

חלק מהחברות ישלחו נציג אליכם הביתה כדי להעריך את היקף ההובלה ולגבש הצעת מחיר ברורה ומדויקת.

ג`קי אדרי, מנהל "המקצוענים של ג`קי", אומר כי "במקרה בו הגיע נציג ורשם את כל התכולה שהולכת לעבור, אין סיבה שהמחיר ישתנה, ולו בשקל, ביום המעבר עצמו.

בעל מקצוע מקצועי יוודא שקיבל את כל הפרטים, גם על הדירה אליה עוברים החפצים, ואם יש נתון שיישמע לו חריג, הוא יטריח את עצמו גם אליה, כדי לודוא תיאום מוחלט בין הצעת המחיר למחיר שישולם בסופו של דבר".

בטוח שיש ביטוח הובלה

לכל חברת הובלות צריכה להיות פוליסת ביטוח מקיפה שמכסה מקרים מצערים אך קיימים של נזקים לחפצים או לדירה.

דרשו לראות את פוליסת הביטוח מהמוביל, ו-ודאו כי היא בתוקף וכוללת את הכיסויים המתאימים. עוד נתון חשוב שלא תמיד לוקחים בחשבון, הוא לוודא כי הפוליסה על שמו של המוביל.

"קיימים מובילים שאם הם נתקלים בבקשה להראות פוליסת ביטוח, הם מציגים פוליסה שאינה על שמם", לדברי אדרי. 

עוד צעד שיגדיל את רמת הביטחון, הוא הזמנה של חברת הובלה שהעובדים שלה הם קבועים, ולא אקראיים.

"חלק מהחברות לוקחות עובדים מהרחוב, ביום המעבר, ואין צורך להסביר עד כמה זה מסוכן.

שקלו לדרוש מהמוביל לראות את המשכורות האחרונות של העובדים, כדי לראות שהם אכן קבועים ומוכרים לו".

חיים שלמים בתוך קופסה

אם תקפידו על צעדים חכמים בעת האריזה, הלחץ שלפני המעבר יהיה נמוך יותר, המעבר עצמו יהיה קל יותר, וכך גם הפריקה בדירה החדשה.

"חלק קטן מהלקוחות מעדיף שלא להתעסק עם אריזת הבית שלו, וחברות ההובלה מעסיקות אורזים מקצועיים לשם כך.

יום או יומיים לפני המעבר מגיעים נציגים של החברה ואורזים את כל הבית", לדברי אדרי.

לרובנו, שאורזים בעצמנו, כדאי להקפיד להתחיל את ההכנות 3 או 4 שבועות לפני המעבר עצמו, ולדאוג לכל האביזרים הדרושים לאריזה:

קרטונים, טושים, סרטי הדבקה, עיתונים או פצפצים, סכין יפני ועוד.

את הקרטונים האיכותיים תוכלו למצוא ליד מפעלים ,או בכניסת הספרים של מרכז הקניות. באופן כללי, כדאי תמיד להביא הביתה כמות גדולה יותר ממה שחשבנו שיספיק.

הכל מתנקז בסוף להובלה עצמה

מה לא אורזים?

עוד לפני שמתחילים לארוז, כדאי לעשות סדר מקיף בכל החפצים בבית, על מנת לזרוק\לתרום את כל מה שלא צריך.

באופן זה, יהיה אפשר להוריד את כמות הארגזים\קרטונים להובלה, ולחסוך בזמן האריזות והפריקה. 

מעבר דירה מהווה הזדמנות פז בשבילנו להיפטר מכל מה שלא צריך, או שאגרנו עם השנים ללא צורך ממשי.

לחסל מלאי

כבר חודש לפני המעבר, כדאי להתחיל להשתמש במוצרי מזון אותם לא יהיה משתלם להעביר- מוצרים קפואים, שמנים, מוצרי חלב וכד`.

באשר למוצרי הניקיון, מצד אחד יש לוודא שלא ייחסר כלום בימים שלקראת המעבר, אך מצד שני גם שלא תעבירו בקבוקים מיותרים שלא משמשים אתכם או שלא משתלם להעביר.

איסוף אשפה

אם האריזות הובילו למספר שקיות אשפה, שאתם מותירים אחריכם את אחד הרהיטים, כדיא לדבר עם העירייה המקומית מראש ולבקש שיאספו את הפסולת, והנחיות כיצד ואיפה לשמים אותה.

אם לא תעשו זו, אתם עלולים לקבל דו"ח.

לסיכום, מעבר דירה הוא משימה לא פשוטה, אך בעבודת צוות חכמה, אריזה יעילה, והכנות מדויקות למעבר, יהיה אפשר להעביר את יום המעבר בנעימים ובקלות יחסית.

סלבה ג`ולנוב

אפדייט הובלות - ללא פריטים

100%

הגעה בזמן

100%

מקצועיות

100%

מחיר הוגן

בני חן

סטאר הובלות- ללא פריטים בודדים

99%

הגעה בזמן

97%

מקצועיות

95%

מחיר הוגן

ירון שילו

שילו הובלות ואחסנה-לא לפריט בודד

95%

הגעה בזמן

100%

מקצועיות

93%

מחיר הוגן

סגור

Version: V3.4.3

הפיקוח של המקצוענים

המטרה שלנו, היא ליצור את רשימת בעלי המקצוע הכי טובים בארץ ולאפשר לכולנו להזמין בעלי מקצוע בראש שקט ובקלות

סינון בעלי מקצוע
  • מוקד בקרת השירות מחייג לעשרות אלפי לקוחותינו מידי חודש ואוסף חוות דעת ודירוגים על בעלי המקצוע.
  • ועדת השירות מתאספת אחת לחודש ובוחנת אם כל בעלי המקצוע עומדים בתנאי השירות עליהם הם חתומים.
  • במקרים בהם נמצא כי בעל מקצוע אינו עומד בתנאי השירות שלנו, אנו מסירים אותו מהאתר לצמיתות.
שירותי גישור בחינם
  • במידה ויש לך מחלוקת מול בעל מקצוע, אנו נפעל מולו בשמך כדי להגיע לפתרון הרצוי.
  • במידת הצורך, אנו שולחים נציג שלנו לבחון את העבודה בדירה בנוכחות הצדדים ולהחליט על הפתרון.
  • בעלי המקצוע מחויבים להחלטות נציג מוקד הגישור שלנו וחתומים על כך כתנאי להופעתם באתר המקצוענים .
חוות דעת ודירוגים
  • כדי לעזור לכם לבחור את בעל המקצוע, אנו מפרסמים באתר את חוות הדעת והדירוגים שלהם.
  • חוות הדעת והדירוגים נאספים ומאומתים אך ורק על ידי מוקד בקרת השירות שלנו ולכן לא ניתנים לזיוף.
  • באמצעות מאות אלפי חוות הדעת של לקוחותינו, יצרנו את רשימת בעלי המקצוע עליהם אנו ממליצים.
מוקד השירות
א׳ - ה׳: 17:00 - 08:30
נחלת יצחק 10, תל-אביב