מעבר דירה: כל הדברים שתמיד שוכחים

מעבר דירה מורכב מהובלה, מסגירת חשבונות, משינוי כתובת, ומעוד מרכיבים כאלו ואחרים. המדריך הבא ינסה לסייע ולהקל עליכם בכל הנוגע לדברים הקטנים שמרכיבים את המעבר.

ארז פולק
עודכן לאחרונה: 12.08.2019
הובלות

מעבר דירה הפך עם השנים למילה נרדפת להובלה, אבל האמת היא שמדובר בתהליך מורכב הרבה יותר מנשיאת תכולה מנקודה א' לנקודה ב'.

במדריך הבא נסביר מה הם אותם מרכיבים שסובבים סביב ההובלה ושאליהם אתם צריכים להתייחס, וכמו כן ננסה להפוך עבורכם את התהליך לכמה שיותר ברור ופשוט.

סגרו חשבונות מול ספקי שירות

באותה הזדמנות בה אתם סוגרים את החשבונות, תוכלו כמובן להעביר את החשבונות שלכם למעונכם החדש.

שירותי תקשורת - נתקו או ניידו את שירותי התקשורת למרות שלא נעים לשהות בבית ארוז ללא אפשרות לצפות בטלוויזיה, פחות נעים להכיל טכנאים ובעלי מקצוע נוספים בביתכם המתרוקן ביום המעבר עצמו.

אל תמתינו לרגע המעבר ופנו לחברות התקשורת כשלושה שבועות לפני המעבר כדאי להזמין העתקה של קו הטלפון וחיבור האינטרנט, וכן של חיבור הכבלים או הלוויין.

כאן לקוחות בזק להעביר חשבון בצורה מקוונת.

כאן לקוחות HOT יוכלו להעביר חשבון בצורה מקוונת.

כאן לקוחות yes יוכלו להעביר חשבון בצורה מקוונת.

העברת חשבון גז – על מנת להתנתק משירות הגז עליכם ליצור קשר טלפוני עם חברת הגז שמספקת לכם את השירות, להודיע על מועד המעבר.

האפשרות שלכם לבחור בין חברת גז אחת לאחרת תלויה באם הבית אליו אתם עוברים מחובר לגז מרכזי או לבלוני גז.

במידה והבניין מחובר לגז מרכזי תצטרכו לבצע קריאת מונה ולדאוג להעברת חוזה מסודרת מול חברת הגז שמספקת את השירות.

היה והבניין מחובר לבלוני גז תוכלו לבחור את החברה שתספק לכם את השירות.

עדכנו כתובת וסגרו חובות מול הרשויות

שינוי כתובת - היום ניתן לשנות כתובת באתר משרד הפנים מהבית. עם זאת, כדאי שתדעו שהעתקת הכתובת במשרד הפנים לא תשנה את הכתובת שלכם בצורה אוטומטית מול כל נותני השירות ומשרדי הממשלה השונים.

כדי להתגבר על הבירוקרטיה המעיקה תוכלו להיעזר באתר `עובר בית`, אתר שמציע שירות עדכון כתובת בתשלום לכל הגורמים הרלוונטיים.

חשבונות חשמל ומים - בידקו את מוני החשמל והמים בדירה הישנה וגם בדירה החדשה, תעדו מוני חשמל ומים, כך שלא תיאלצו לשלם חשבונות של מישהו אחר.

לביצוע תשלום החשבונות והעברת שם לקוח תוכלו להיכנס לאתר חברת החשמל, או להתקשר 103 כדי לקבל "חשבון סופי" לפי קריאת המונה ושמרו לעצמכם תיעוד של מונה החשמל ותאריך הקריאה האחרון.

תשלום יחסי של ארנונה - לגבי ארנונה ומים התשלום יהיה מפוצל שכן תשלום הארנונה הוא תמיד קדימה ותשלום חשבון המים הוא תמיד בדיעבד.

מן הסתם, אתם לא תמתינו לחשבון המים כדי לשלם את החלק היחסי של הארנונה שעליכם לשלם לפני המעבר.

מה שתצטרכו לעשות זה ליצור קשר עם הרשות המקומית כדי לסגור את חוב הארנונה, עד לתאריך היציאה. את חוב המים יהיה עליכם לסגור מעט אחרי.

העבירו את החשבונות שלכם אתכם

דברי דואר – במידה ואתם לא מעוניינים להשתמש בשירותי האתר, ואם אתם רוצים להיות בטוחים ושקטים שאתם מקבלים את כל הדואר המיועד אליכם, תוכלו להשתמש בשירות "דואר עוקב" ולקבל את הדואר שלכם למעונכם החדש.

מומלץ להזמין שירותים כאלה לפחות שבועיים לפני יום המעבר.

סניף קופ"ח ובנק – בנוסף, אל תשכחו לעבור לסניף קופת החולים הקרוב למקום מגוריכם החדש, ובמידת הצורך להעביר גם את סניף הבנק (ברוב הבנקים ניתן לבצע את כל הפעולות באינטרנט).

שלא תשאירו את העיתונים שלכם מאחור

בדקו את הכיסוי הביטוחי של ההובלה

בשלב בו אתם נמצאים סביר להניח שכבר הזמנתם הובלה, ולכן לא נרחיב יותר מדי בנוגע לדרכים למצוא חברת הובלה מקצועית ואמינה. אם תרצו בכל זאת ללמוד עוד על הנושא תוכלו להיכנס למדריך הבא.

עם זאת, יש כמה טיפים חשובים שכדאי לבדוק גם אם כבר הזמנתם הובלה, שכן הטיפים הללו יכולים להיות ההבדל בין מעבר חלק ורגוע לבין, חלילה, עוגמת נפש.

וודאו שלחברת ההובלה יש ביטוח – הפוליסה היחידה שתכסה אתכם במקרה של נזק שנגרם לתכולה אותה אתם מבקשים להוביל, הוא 'ביטוח סחורות בהעברה'.

הפוליסה הזו תכסה אתכם במקרה של שריפה, התפוצצות, התנגשות או התהפכות של המשאית. מדובר בפוליסה יקרה, ולא כל החברות מבטחות את עצמן.

רוב החברות מבוטחות בביטוח חובה רגיל של המשאית, ביטוח שלא יכסה נזק לציוד שלכם. 

הוסיפו סעיף פיצוי מורחב – אם לא עשיתם את זה עד כה, נסו להכניס את הסעיף הזה בכל זאת לחוזה, גם אם זה רגע לפני המעבר.

'ביטוח סחורות בהעברה' מכסה נזק רק בנסיעה, ולא בהובלת בציוד אל המשאית וממנה.

סעיף פיצוי מורחב בו חברת ההובלה מתחייבת לפצות אתכם גם במקרה של נזק שנגרם באשמתה שלא בזמן הנסיעה עצמה, יכסה ביטוחית את הציוד שלכם מכל הכיוונים.

בדקו את הכיסוי הביטוחי של ההובלה

טיפים נוספים למעבר חלק

תיקונים בדירה - דאגו שבעלי המקצוע הרלוונטיים יגיעו לביתכם מוקדם בבוקר, לפני שהמובילים מגיעים, או אפילו יום לפני.

במידה ואתם רוצים לפרק מדפים, או לבצע תיקונים אחרונים לפני העזיבה, הזמינו הנדימן מקצועי שיכין את הדירה שלכם לדיירים הבאים.

הודיעו לשכנים החדשים על המעבר – כדי להימנע מקונפליקטים מיותרים, השתדלו להודיע לשכנים החדשים שלכם על מועד ההובלה.

אם אתם עוברים לבניין שיש בו מעלית, כדאי ליצור קשר עם הוועד לפני יום המעבר ולבדוק שהמעלית עובדת ותקינה, ושהיא גדולה דיו כדי להוביל את בציוד שלכם.

השאירו פרטי התקשרות בבית הישן – אתם אמנם עוזבים, אבל מסמכים, צווים ודוח"ות עשויים להגיע לכתובת הישנה שלכם.

בקשו מהדיירים שהחליפו אתכם או מאחד השכנים, לשמור דברי דואר שיגיעו אליכם. כמו כן, השאירו את מספרי הטלפון שלכם אצל השכנים.

מובילי רוני - ללא פריטים בודדים

רוני מנוח

מובילי רוני - ללא פריטים בודדים

98%

הגעה בזמן

95%

מקצועיות

97%

מחיר הוגן

גולדן מוב

אולג חלפין

גולדן מוב

100%

הגעה בזמן

97%

מקצועיות

95%

מחיר הוגן

שילו הובלות ואחסנה-לא לפריט בודד

ירון שילו

שילו הובלות ואחסנה-לא לפריט בודד

95%

הגעה בזמן

100%

מקצועיות

93%

מחיר הוגן

סגור

Version: V3.3.5

הפיקוח של המקצוענים

המטרה שלנו, היא ליצור את רשימת בעלי המקצוע הכי טובים בארץ ולאפשר לכולנו להזמין בעלי מקצוע בראש שקט ובקלות

סינון בעלי מקצוע
  • מוקד בקרת השירות מחייג לעשרות אלפי לקוחותינו מידי חודש ואוסף חוות דעת ודירוגים על בעלי המקצוע.
  • ועדת השירות מתאספת אחת לחודש ובוחנת אם כל בעלי המקצוע עומדים בתנאי השירות עליהם הם חתומים.
  • במקרים בהם נמצא כי בעל מקצוע אינו עומד בתנאי השירות שלנו, אנו מסירים אותו מהאתר לצמיתות.
שירותי גישור בחינם
  • במידה ויש לך מחלוקת מול בעל מקצוע, אנו נפעל מולו בשמך כדי להגיע לפתרון הרצוי.
  • במידת הצורך, אנו שולחים נציג שלנו לבחון את העבודה בדירה בנוכחות הצדדים ולהחליט על הפתרון.
  • בעלי המקצוע מחויבים להחלטות נציג מוקד הגישור שלנו וחתומים על כך כתנאי להופעתם באתר המקצוענים .
חוות דעת ודירוגים
  • כדי לעזור לכם לבחור את בעל המקצוע, אנו מפרסמים באתר את חוות הדעת והדירוגים שלהם.
  • חוות הדעת והדירוגים נאספים ומאומתים אך ורק על ידי מוקד בקרת השירות שלנו ולכן לא ניתנים לזיוף.
  • באמצעות מאות אלפי חוות הדעת של לקוחותינו, יצרנו את רשימת בעלי המקצוע עליהם אנו ממליצים.
מוקד השירות
א׳ - ה׳: 17:00 - 08:30
נחלת יצחק 10, תל-אביב