הטעויות שיהרסו לכם את ההובלה

יש לא מעט דרכים בהן תוכלו להפוך את ההובלה לסיוט מתמשך. במדריך הבא אספנו עבורכם את כל הטעויות, שבמידה ותמנעו מהן, תוכלו לעבור את ההובלה בשלום.

ארז פולק עודכן לאחרונה: 12.12.2018
הובלות

קניתם בית ואתם צריכים לפנות את הדירה השכורה שלכם לדיירים החדשים, והדבר האחרון שאתם רוצים לעשות זה לשבת ולחפש חברת הובלות שמתאימה לצרכים שלכם.

מה כבר ההבדל? סך הכול שניים – שלושה מובילים לוקחים כמה דברים, שמים במשאית, ומורידים בבית, נכון? אז זהו שלא.

הרבה מאוד דברים יכולים להשתבש בזמן ההובלה ואחריה. מבחירה לא נכונה של חברת הובלות, דרך אריזה לא נכונה של הציוד, ועד לוויתור על הסכם עבודה מסודר.

במדריך הבא תמצאו את כל הטעויות שעלולות לגרום להובלה שלכם להיגמר רע, ואת כל הדרכים להינמע מהן, ולגרום להובלה להיות אבן פינה לפרק חדש ואופטימי בחייכם.

טעות 1: לסגור הובלה בטלפון

אם אתם באמת רוצים לפתוח פתח לבעיות, אל תסתפקו בלסגור את ההובלה בטלפון.

הוסיפו חטא על פשע, ועשו זאת מול חברת ההובלות הראשונה שעונה לכם, מבלי לערוך סקר שוק ומבלי להשוות מחירים.

עשו את הדברים הללו, וביום ההובלה תופתעו לגלות עד כמה התיאור הטלפוני שלכם היה דל, עד כמה הגישה לבניין לא נוחה ועד כמה מקום חניה קרוב למשאית הוא דבר קריטי.

עוד תגלו, שהציוד הגדול לא נכנס במעלית, דלת הכניסה קטנה מדי לספות ולמקרר, ובכלל צריך הובלה במנוף, ועד שהוא יגיע המובילים תקועים וכועסים, והחשבון בקצה הולך וגדל, גדל והולך.

המובילים כאמור, ימצאו בעיות לוגיסטיות שלא האמנתם שקיימות וידרשו מכם לשלם להם מחיר מנופחים. אחרת הם ישאירו אתכם עם הציוד הארוז שלכם, לחפש מובילים אחרים.

לכן, חשוב שתבצעו סקר שוק, תמצאו חברת הובלות שמתאימה לכם, ודאגו שהיא תשלח נציג מטעמה לעבור יחד אתכם את כל הנתונים הלוגיסטיים של ההובלה.

טעות 2: לקחת את החברה הזולה ביותר

רוצים להיות בטוחים שהמחיר יתנפח ביום ההובלה? קחו את חברת ההובלות שמציעה לכם את הצעת המחיר הזולה ביותר.

אם היא עושה זאת בטלפון, מבלי להגיע ולבחון את תנאי השטח, אז על אחת כמה וכמה.

במקרה הטוב, המובילים ידרשו מכם לשלם יותר אחרי שהם יראו את תנאי השטח ואת כמות הפריטים ביום ההובלה.

במקרה הרע, יכול להיות שבחרתם בחברת הובלות לא מקצועית. חוסר המקצועיות שלהם עשוי גם לייקר את המחיר, וגם לפגוע בציוד היקר שלכם.

כדי להיות בטוחים שהמחיר שקיבלתם אינו נמוך בצורה מחשידה, וגם לא גבוה מדי, כנסו למחירון  הובלות של המקצוענים, וקבלו את מחירי ההובלה המומלצים.

טעות 3: לא לדרוש חוזה עבודה

קיבלתם מילה מבנאדם בטלפון, או יותר מזה, הוא בא עד אליכם, עשה אתכם סיור מסודר בבית, סגר אתכם על מחיר ואפילו לחץ לכם יד.

אחרי כל זה אנחנו עוד רוצים שתדרשו מחברת ההובלות לחתום על חוזה עבודה מסודר? לא נעים.

רובן המוחלט של הבעיות שצצות בזמן ההובלה, הן תוצאה ישירה של שיטת 'סמוך על סמוך'.

אם תעצרו רגע ותחשבו כמה כל הציוד בבית שלכם שווה, תבינו שמדובר בסכומים גבוהים מאוד, וזה לפני שהתייחסנו לפן הסנטימנטלי.

אל תתנו לשום חיוך לבלבל אתכם. בסופו של דבר הובלה היא עסקה גדולה שצריכה להיות מתועדת ומגובה במסמך משפטי שייתן לכם גב.

טעות 4: לא להכניס סעיף פיצוי לחוזה

רוצים להעלות את הסיכויים שהמובילים יבריזו לכם ביום ההובלה? אל תכניסו לחוזה העבודה סעיף פיצוי במקרה של אי ביצוע העבודה במועד שנקבע.

מה אנחנו רוצים מכם? למה שהמובילים בכלל יבריזו? אתם הרי משלמים להם כסף, הרבה כסף.

לא משנה כמה תשלמו, לא משנה עד כמה ההובלה שלכם חשובה ודחופה לכם, ולא משנה כמה חברת ההובלות נשמעת ונראית אמינה, תמיד יהיה מי שמוכן לשלם יותר.

לצערנו, ישנה תופעה בה מובילים מקבלים הזמנה לעבודה משתלמת יותר, בבוקר ההובלה או ערב לפני, מה שגורם להם לבטל את העבודה המקורית והפחות משתלמת של אותו יום.

הם עושים זאת בטענות של שפעת פתאומית ולפעמים אף בטענות קיצוניות יותר.

כדי להימנע מעוגמת הנפש, הכניסו סעיף פיצוי בגין אי ביצוע ההובלה במועד, ודאגו שסכום הפיצוי יעמוד על לא פחות מ – 1000 ₪, כך שבכל מקרה לא ישתלם למובילים להבריז.

טעות 5: לא לוודא שיש ביטוח לתכולה שלכם

אם אתם אנשי אקסטרים שמחפשים סיכונים ואוהבים לחיות על הקצה, אל תבדקו את סוג פוליסת הביטוח של חברת ההובלות.

הסיכוי שהסחורה שלכם תועבר מביתכם הישן למעונכם החדש ללא שום כיסוי ביטוחי, תהיה גבוהה מאוד במצב הזה.

במקרים רבים חברות ההובלה מבוטחות בביטוח צד ג' של המשאית בלבד, מה שלא מקנה לציוד שלכם שום כיסוי ביטוחי.

'ביטוח סחורות בהעברה' היא פוליסה יקרה, שחברות הובלה רבות מעדיפות לוותר עליה.

סביר להניח שחברה שמבטחת את עצמה בביטוח זה, תגבה מחיר גבוה יותר, אבל בשביל השקט הנפשי ותחושת הביטחון, כדאי שתשקלו את התוספת הזאת בחיוב.

טעות 6: לא לוודא מה הביטוח כולל

אחרי כל האמור לעיל, וגם אם ווידאתם שהחברה מבוטחת טיפ – טופ, עדיין יש סיכוי שהתכולה שלכם תינזק ואתם תישארו ללא כיסוי.

מצב כזה יכול להתרחש במידה והנזק נגרם שלא בזמן הנסיעה, מאחר והביטוח מכסה את התכולה רק כשהיא בתוך המשאית, ולא כשהיא מועברת אליה וממנה.

הכניסו סעיף פיצוי מוגדל לחוזה העבודה שאומר שחברת ההובלות מתחייבת לפצות אתכם בסכום שייקבע על ידי גורם חיצוני מוסכם על שני הצדדים.

כך תבטחו את עצמכם בכל במצב בו התכולה המועברת ניזוקה בעת ביצוע ההובלה, שלא בזמן נסיעה.

כדי שיהיה מעבר שקט, בדקו שיש ביטוח.

טעות 7: לתאם הובלה בעונת השיא

ישנן דרכים רבות לגרום למחיר ההובלה לטפס, אבל אחת היעילות, אם לא היעילה ביותר, היא תיאום ההובלה לחודשי הקיץ.

החודשים בין יולי לאוקטובר ידועים כחודשים חמים, גם בגזרת מעברי הדירות, כך שבלי שתצטרכו להתאמץ יותר מדי, תוכלו לגרום למחיר ההובלה לזנק ב – 30, ואפילו – 40 אחוזים.

אז נכון, יש אילוצים ויש מקרים רבים שמועד המעבר לא תלוי רק בכם, אבל אם יש לכם את האפשרות לגמישות, נסו לתאם את המעבר לחודשים הלחוצים פחות וכך תוכלו להרוויח.

אם אין באפשרותכם שום יכולת לגמישות, תאמו את ההובלה כמה שיותר מוקדם.

נסו לבדוק עם חברת ההובלות יכולה לשלב את ההובלה שלכם עם הובלה אחרת, דבר שיכול להוזיל את עלות ההובלה.

הובלות מוקי -הובלת דירות ומשרדים

  •  66 חוות דעת בציון 4.5 מתוך 5.00

    66 חוות דעת

  • הגעה בזמן

  • מקצועיות

  • מחיר הוגן

סטאר הובלות- ללא פריטים בודדים

  •  166 חוות דעת בציון 4.5 מתוך 5.00

    166 חוות דעת

  • הגעה בזמן

  • מקצועיות

  • מחיר הוגן

נתן המוביל המקצועי

  •  2 חוות דעת בציון 4.5 מתוך 5.00

    2 חוות דעת

  • הגעה בזמן

  • מקצועיות

  • מחיר הוגן

סגור

Version: V2.6.7

הפיקוח של המקצוענים

המטרה שלנו, היא ליצור את רשימת בעלי המקצוע הכי טובים בארץ ולאפשר לכולנו להזמין בעלי מקצוע בראש שקט ובקלות

סינון בעלי מקצוע
  • מוקד בקרת השירות מחייג לעשרות אלפי לקוחותינו מידי חודש ואוסף חוות דעת ודירוגים על בעלי המקצוע.
  • ועדת השירות מתאספת אחת לחודש ובוחנת אם כל בעלי המקצוע עומדים בתנאי השירות עליהם הם חתומים.
  • במקרים בהם נמצא כי בעל מקצוע אינו עומד בתנאי השירות שלנו, אנו מסירים אותו מהאתר לצמיתות.
שירותי גישור בחינם
  • במידה ויש לך מחלוקת מול בעל מקצוע, אנו נפעל מולו בשמך כדי להגיע לפתרון הרצוי.
  • במידת הצורך, אנו שולחים נציג שלנו לבחון את העבודה בדירה בנוכחות הצדדים ולהחליט על הפתרון.
  • בעלי המקצוע מחויבים להחלטות נציג מוקד הגישור שלנו וחתומים על כך כתנאי להופעתם באתר המקצוענים .
חוות דעת ודירוגים
  • כדי לעזור לכם לבחור את בעל המקצוע, אנו מפרסמים באתר את חוות הדעת והדירוגים שלהם.
  • חוות הדעת והדירוגים נאספים ומאומתים אך ורק על ידי מוקד בקרת השירות שלנו ולכן לא ניתנים לזיוף.
  • באמצעות מאות אלפי חוות הדעת של לקוחותינו, יצרנו את רשימת בעלי המקצוע עליהם אנו ממליצים.
מוקד השירות
א׳ - ה׳: 17:00 - 08:00
נחלת יצחק 10, תל-אביב