ללכת בין הטיפות: על נזילת מים מהשכן

פסקאות דין רבות נכתבו במהלך השנים בכל הנוגע לסכסוכי שכנים בכלל וסכסוך הנובע מנזילת מים מתקרת השכן בפרט. כיצד נוכל להתנהל נכון מול שכן עקשן? הנה הפרטים.

ליאור נפש
עודכן לאחרונה: 03.04.2019
אינסטלטורים

כל אדם הנתקל בנזילה בתקרה הנגרמת מהשכן מלמעלה מתלבט כיצד יש לנהוג. האם עליו להחיל ערכאות משפטיות על מנת לאלץ את השכן לטפל בבעיה או לפתור זאת בדרכי שלום?.

גם לאחר תיקון הבעיה, בעל מקצוע מתחום האינסטלציה יאמר לכם כי הרטיבות, שכבר חדרה אל מתחת לרצפת השכן, עדיין תשפיע עד לאידוי מלא.

כיצד ניתן לפתור את הבעיה בצורה מהירה שתמנע מצב חמור יותר?

על מי חלה האחריות במקרה של נזילה?

במקרים רבים האחריות על רטיבות בדירה היא על הקבלן עצמו. תקופת האחריות משתנה בהתאם לשתי תקופות: תקופת הבדק ותקופת האחריות עצמה.

בתקופת האחריות על בעל הדירה להוכיח שהליקוי נובע מתכנון לקוי שבוצע על ידי הקבלן.

אך ברוב המקרים כאשר אנו עוסקים בבעיות רטיבות בתקרת הדירה, המקור והאחריות לכך הם השכן מלמעלה.

במקרה של דירה שכורה, כל רטיבות המתקיימת בדירה או ביחידה בבית פרטי היא על אחריות המשכיר (בעל הבית).

חוק השכירות והשאילה קובע כי בעל הבית אחראי על כל ליקוי "השולל או המגביל הגבלה של ממש את השימוש במושכר".

בדירה שכורה שנובעת ממנה בעיית רטיבות המשפיעה על תקרה השכן מלמעלה, על השוכר את הדירה להפנות את האחריות לתיקון הליקוי על המשכיר (בעל הדירה).  

רטיבות בתקרה? יתכן שמדובר ברטיבות מהשכן מלמעלה

מה עושים כשיש רטיבות מהתקרה?

בעל מקצוע כגון אינסטלטור מורשה או מהנדס בניין יוכל לספק לכם חוות דעת כתובה, כך שבבוא היום כאשר תצטרכו להוכיח זאת, תוכלו להסתמך על חוות דעת מקצועית שתתקבל בבית המשפט (במקרה הצורך).

תוכלו אף להציג בפני יו"ר הוועד את חוות הדעת המקצועית של בעל המקצוע. במקרים מסוימים התערבות של וועד הבית בנושא יכולה לפתור את הבעיה.

אם לא מצאתם כל פתרון על מנת לפתור את הליקוי והשכן מסרב לקחת אחריות על כך, הגיע השעה להיעזר בעורך דין.

לעיתים מספיק מכתב פניה על מנת לשכנע את השכן לקחת אחריות ולפעול לתיקון הליקוי, אולם עליכם להמציא בפני עורך הדין את כל חוות הדעת המקצועיות המראות כי האחריות לתיקון הנזק היא על השכן.

במידה וגם דבר זה לא פתר את הבעיה, גשו לבית המשפט ותבעו את המגיע לכם בדין.   

איך אינסטלטור מקצועי יתקן את הנזילה?

אינסטלטור מקצועי יבדוק בתחילה מה מקור הנזילה על מנת לדעת כיצד יש לפעול לפתרון.

פעמים רבות משתמשים במצלמה תרמית הפועלת על ידי צילום אינפרה אדום וממירה אותו לחישוב טמפרטורה ולחשיפת רטיבות במבנה.

לאחר מכן יש לגלות את מקור הנזילה. כחלק מגילוי הנזילה יבצע בעל המקצוע בדיקת לחץ מים.

לאחר איתור הנזילה, בעל המקצוע יפתח את המרצפות ויחפור עד אשר יגיע לצנרת הפגומה. הוא יחליף את המקטע הבעייתי ויחבר את הצינור לקו המים.

בעלי מקצוע רבים מעדיפים להשאיר את המרצפות פתוחות לפחות למשך כמה ימים, על מנת לגלות במקרה הצורך אם עדיין קיימת נזילה.

לאחר מכן תבוצע בדיקה חזותית של החולות סביב מקטע הצינור. אם הן יבשות, הנזילה תוקנה וניתן להחזיר את המרצפות למקומן.

4 אינסטלטורים

שמואל שרון

100%

הגעה בזמן

99%

מקצועיות

92%

מחיר הוגן

94%

הגעה בזמן

98%

מקצועיות

92%

מחיר הוגן

99%

הגעה בזמן

98%

מקצועיות

89%

מחיר הוגן

אפליקציית המקצוענים
הפיקוח של המקצוענים

המטרה שלנו, היא ליצור את רשימת בעלי המקצוע הכי טובים בארץ ולאפשר לכולנו להזמין בעלי מקצוע בראש שקט ובקלות

סינון בעלי מקצוע
  • מוקד בקרת השירות מחייג לעשרות אלפי לקוחותינו מידי חודש ואוסף חוות דעת ודירוגים על בעלי המקצוע.
  • ועדת השירות מתאספת אחת לחודש ובוחנת אם כל בעלי המקצוע עומדים בתנאי השירות עליהם הם חתומים.
  • במקרים בהם נמצא כי בעל מקצוע אינו עומד בתנאי השירות שלנו, אנו מסירים אותו מהאתר לצמיתות.
שירותי גישור בחינם
  • במידה ויש לך מחלוקת מול בעל מקצוע, אנו נפעל מולו בשמך כדי להגיע לפתרון הרצוי.
  • במידת הצורך, אנו שולחים נציג שלנו לבחון את העבודה בדירה בנוכחות הצדדים ולהחליט על הפתרון.
  • בעלי המקצוע מחויבים להחלטות נציג מוקד הגישור שלנו וחתומים על כך כתנאי להופעתם באתר המקצוענים .
חוות דעת ודירוגים
  • כדי לעזור לכם לבחור את בעל המקצוע, אנו מפרסמים באתר את חוות הדעת והדירוגים שלהם.
  • חוות הדעת והדירוגים נאספים ומאומתים אך ורק על ידי מוקד בקרת השירות שלנו ולכן לא ניתנים לזיוף.
  • באמצעות מאות אלפי חוות הדעת של לקוחותינו, יצרנו את רשימת בעלי המקצוע עליהם אנו ממליצים.
מוקד השירות
א׳ - ה׳: 17:00 - 08:30
נחלת יצחק 10, תל-אביב
arrow-icon