למי קראת פראייר?!

ארץ הקודש, והשמועות אומרות שצדיקים למכביר דווקא אין כאן. כמעט לכל אחד ואחת יש סיפור על איך המוסכניק תפר אותה במחיר ואיך האינסטלטור עשה עליו משכורת 13. אין דבר שהישראלי הממוצע שונא יותר מלצאת פראייר. איך נמנעים מזה? כמה עצות כדי שתוכלו להגיד בכנות `לי זה לא קרה`

יפעת צימרמן
עודכן לאחרונה: 08.04.2019
בעלי מקצוע
כשהשירותים או הכיור במטבח סתומים אנחנו רוצים שמישהו יגיע ויתקן אותם ומהר. אבל רגע, הציצו במחירון, קראו קצת.

ככל שתדעו יותר, תכירו קצת מונחים בתחום ותעיינו במחירון המומלץ, תיראו יותר מביני עניין והסיכוי שהמחיר יאמיר בשל נאיביות בסיסית, יהיה קלוש.

זיכרו שידע שווה כוח, ולעיתים שווה גם הנחה על בסיס אי- פראייריזם.

שווה בדיקה

סקר שוק זו לא קלישאה ובענף רווי בחאפרים, מדובר בחובה צרכנית. מהחלפת סיפון ועד שיפוץ חלקי של הבית, אתם חייבים אבל חייבים להשוות מחירים.

הסוד הוא לא רק במה, הוא גם באיך משווים. רשמו את תיאור התקלה, שלחו את אותו המייל בדיוק לבעלי מקצוע שונים וקבלו על פיו את הצעות המחיר.

כך תוכלו להשוות תפוח לתפוח ולדעת מי מקצוען אמיתי ומי סתם חושב שאתם פראיירים.

לסיכום: השוו הצעות מחיר

מגנט על המקרר זה הכי ניינטיז

היום בוחרים בעלי מקצוע לפי המלצות של אנשים כמוכם. כשאתם בוחרים בעל מקצוע מאתר כלשהו, הקפידו לוודא שיש לו המלצות מגוונות מתקופות שונות (כדי לוודא שהן אותנטיות).

כמה שיותר המלצות ככה יותר טוב. זה מעיד על כך שיש לו ניסיון ומגוון לקוחות רחב (ולא רק אשתו החמיאה לו בשם בדוי) ושאכפת לו מסוגיות של שירות לקוחות.

אגב, אל תתביישו לבקש מבעל המקצוע לדבר עם הצרכן האחרון שהיה אצלו.

כשמדובר בעבודות גדולות, כמו שיפוץ בהיקף גדול לבית, לכו לראות את העבודה הקודמת שלו ודברו עם הצרכן. מי שמבסוט ישמח לשתף ומי שלא עוד יותר.

אם כבר בהמלצות עסקינן, תנו חוות דעת על בעל המקצוע שהיה אצלכם. אם הוא היה מצוין, תכתבו על זה כדי שגם אחרים ידעו שהוא בחירה טובה.

באותו עניין, אם הוא היה מתחת לכל ביקורת,שתפו את הקהל גם בזה ובחייכם, תרגישו טוב עם זה. אתם מצילים את הלקוח הבא שלו.

ככל שנתייחס במלוא כובד הראש לחוות הדעת, החאפרים ייעלמו מהנוף.

לסיכום: חוות דעת. תנו וקחו. 

פנו את המקרר לדברים החשובים באמת

לוקיישן-לוקיישן-לוקיישן

אתם יודעים כמה עולה היום ליטר דלק בארץ? בטח יודעים. אז אם אתם גרים בפתח תקווה והחשמלאי שהזמנתם גר בנצרת עילית, מי אתם חושבים שיישא בעלות הדלק?

תדאגו לוודא שמי שהזמנתם גר קרוב אליכם (לבעלי מקצוע אין משרד), כדי שעלות הדרך לא תכביד לכם על הכיס.

לסיכום: תוצרת מקומית זולה יותר.

לעמוד לו על הראש – כן או לא?

אז בא אליכם הטכנאי הביתה, מה תעשו? תציעו לו קפה או משהו קל לשתות, סמול טוק קצר על מהות הבעיה ואז אתם עומדים לו על הראש ומסתכלים על מה הוא עושה או שלא נעים ואתם ממשיכים בשלכם?

אז ככה – מצאו איזון נכון. לא צריך לעמוד לידו כל הזמן, ולפעמים מדובר גם בעבודות מסוכנות, אבל בהחלט מקובל להתבונן על מה הוא עושה לפרקים.

בסך הכל מדובר בבית שלכם ואתם נשארים שם גם אחרי שבעל המקצוע הולך.

מה גם שזה עשוי ללמד אתכם דבר או שניים, וזה תמיד חיובי. על הדרך גם תעבירו את המסר שחשוב לכם להיות מעורבים ומעודכנים.  בקיצור: בטח, לא פראיירים.

לסיכום: רואה לך בעיניים זה לא סתם שיר.

לפקח אבל לא להעיק

24/7

שבת, ערב חג, שתיים לפנות בוקר. אלו הם זמנים בהן גם בעלי המקצוע אוהבים להיות בבית, ממש כמותכם. יש תקלה ואתם חייבים מישהו שיעזור?

תבדקו אם אי אפשר להתאפק עם התיקון ליום שאחרי. על עבודה בזמנים לא מקובלים משלמים יותר, ובטח תעדיפו לשמור את הכסף לדברים אחרים. קחו את זה בחשבון.

לסיכום: בשעות המקובלות.

חשבונית = אחריות

"זה יעלה לך 540 ₪, לפני מע"מ, או שאתה רוצה שנסתדר במזומן?", מפתה נכון? שלא תעזו! אם הוא עושה לכם עבודה, שייתן חשבונית - זו האסמכתא שלכם לביצוע העבודה.

[אם משהו יתקלקל מחר, יש לכם כתובת ברורה לפנות אליה ולדרוש תיקון. אגב, יש לא מעט עבודות שמגיעות בהכרח עם תעודת אחריות (איטום, התקנת דוד ועוד), עמדו על זכותכם ודרשו אותה. 

לסיכום: דרשו חשבונית ואחריות. שלא תצטרכו, אבל אם כן –  זה ישתלם. 

סגור

Version: V3.3.7-2-g28a6437

הפיקוח של המקצוענים

המטרה שלנו, היא ליצור את רשימת בעלי המקצוע הכי טובים בארץ ולאפשר לכולנו להזמין בעלי מקצוע בראש שקט ובקלות

סינון בעלי מקצוע
  • מוקד בקרת השירות מחייג לעשרות אלפי לקוחותינו מידי חודש ואוסף חוות דעת ודירוגים על בעלי המקצוע.
  • ועדת השירות מתאספת אחת לחודש ובוחנת אם כל בעלי המקצוע עומדים בתנאי השירות עליהם הם חתומים.
  • במקרים בהם נמצא כי בעל מקצוע אינו עומד בתנאי השירות שלנו, אנו מסירים אותו מהאתר לצמיתות.
שירותי גישור בחינם
  • במידה ויש לך מחלוקת מול בעל מקצוע, אנו נפעל מולו בשמך כדי להגיע לפתרון הרצוי.
  • במידת הצורך, אנו שולחים נציג שלנו לבחון את העבודה בדירה בנוכחות הצדדים ולהחליט על הפתרון.
  • בעלי המקצוע מחויבים להחלטות נציג מוקד הגישור שלנו וחתומים על כך כתנאי להופעתם באתר המקצוענים .
חוות דעת ודירוגים
  • כדי לעזור לכם לבחור את בעל המקצוע, אנו מפרסמים באתר את חוות הדעת והדירוגים שלהם.
  • חוות הדעת והדירוגים נאספים ומאומתים אך ורק על ידי מוקד בקרת השירות שלנו ולכן לא ניתנים לזיוף.
  • באמצעות מאות אלפי חוות הדעת של לקוחותינו, יצרנו את רשימת בעלי המקצוע עליהם אנו ממליצים.
מוקד השירות
א׳ - ה׳: 17:00 - 08:30
נחלת יצחק 10, תל-אביב