טכנאי דוודים או חשמלאי: את מי להזמין כשהדוד מקצר?

קצר חשמלי אולי נראה לכם תמיד אותו דבר, אבל הסיבות שיכולות לגרום לקצר שמקורו מפעולת דוד החשמל, הן שונות. חלקן יצריכו הזמנת טכנאי דוודים, אולם חלק אחר יצריך מכם דווקא הזמנה של חשמלאי.

ארז פולק
עודכן לאחרונה: 24.09.2019
דודי שמש

קצר בדוד נגרם בעקבות נזילה, תקלה ברכיבי הדוד או תקלה במערכת החשמל במתבטאת בקצר חשמלי אך מקורה הוא עומס יתר.

ייתכן שמה שגורם לדוד לקצר בזמן גשמים הוא שימוש יתר במכשירי חשמל שצורכים המון אנרגיה, וסיבה נוספת עשויה להיות חדירת מי גשמים לתוך מערכת החשמל של הדוד. במדריך הבא נסביר מה תוכלו לעשות כדי לאתר את מקור התקלה ואיזה בעל מקצוע תצטרכו להזמין.

באילו מקרים מומלץ להזמין חשמלאי?

המקרים בהם תצטרכו להזמין חשמלאי מקצועי ולא טכנאי דוודים הם מקרים בהם מקור התקלה הוא במערכת החשמל ולא ברכיבי הדוד עצמו, ובאים לידי ביטוי בצורה של עומס יתר.

החורף הוא תקופה מועדת לפורענות מבחינת עומסי צריכת חשמל, כשמכשירים כמו מייבש כביסה ודוד חשמל נכנסים לשימוש.

הדבר שתרצו לעשות כדי לבדוק האם הקצר נוצר כתוצאה מעומס יתר שגרם לנפילת מתח, יהיה לנתק את כל מכשירי החשמל בבית, להדליק את מפסק הדוד בלבד, ולבדוק האם נוצר קצר.

במידה ואכן נוצר קצר, ככל הנראה מדובר בבעיה ברכיב הדוד ולא בבעיית חשמל. במקרי קיצון מדובר בבעיה במפסק עצמו, אך במידה והחשמל לא קופץ, סביר להניח שמדובר בעומס על הלוח.

גיליתם שמדובר בעומס יתר? הזמינו חשמלאי מוסמך שיבחן את הבעיה וימליץ על טיפול. ברוב המקרים בהם דודי השמש יקצר בגלל עומס, מדובר בלוחות חשמל בסיסיים חד פאזיים, בעלי הספק של 25 אמפר.

החשמלאי יוכל להמליץ על שדרוג לוח החשמל ל- 40 אמפר, או התקנת לוח חשמל תלת פאזי חדש.

עומס יתר? הזמינו חשמלאי

באילו מקרים מומלץ להזמין טכנאי דוודים?

במידה ונוצר קצר במערכת החשמל בבית בזמן חימום המים, ככל הנראה הבעיה היא בתרמוסטט שאינו מצליח לווסט אל מתחת לשבעים מעלות את טמפרטורת המים, או בהתחממות יתר של גוף החימום כתוצאה מתקלה בתרמוסטט או בגוף החימום עצמו.

כך או כך, מדובר ברכיבים פנימיים של מערכת הדוד, והפתרון יהיה פשוט להחליף אותם. ההמלצה היא כמובן להחליף את הפלאנג' כולו, גם כשמדובר רק ברכיב אחד מבין השניים שתקול, שכן הפרש העלויות בין החלפת רכיב אחד לבין החלפת הפלאנג' שכולל את שני הרכיבים הוא מינורי.

תקלה נוספת שעשויה להתרחש במערכת הדוד ולגרום לקצר היא בעיית חיווט בפלאנג' בין גוף החימום ליתר הרכיבים. התקלה הזו תאפיין דווקא דודים על גופי חימום חדשים.

במקרה בו הקצר נוצר ברגע בו אתם לוחצים על כפתור הפסק של הדוד, מקור התקלה הוא ברכיבי הדוד באופן חד משמעי, ויכול להיות כל אחד מהתקלות שמנינו עד כה – גוף חימום, תרמוסטט או בעיית חיווט.

כך תמנעו את התקלה בעתיד

אחת לשנה, הזמינו טכנאי דוודים שיבצע ניקוי להצטברות האבנית במערכת החשמל של הדוד. האבנית היא זו שגורמת בסופו של יום לרוב המוחלט של התקלות בדוד.

סימן מקדים להצטברות מוגזמת של אבנית בתוך הדוד היא קושי של הדוד לחמם את המים, ומים חמים שנגמרים משמעותית מהר מבעבר. התקנת מסנן אבנית יכול לעזור ולהפחית משמעותית את הסיכוי לתקלות בדוד.

כדי להימנע מעומס יתר, השתדלו שלא להפעיל מכשירים זוללי אנרגיה כמו מזגן או מכונת כביסה בזמן הפעלת הדוד.

ירון סאסי

י.ס. אנרגיה - דודי שמש

98%

הגעה בזמן

99%

מקצועיות

96%

מחיר הוגן

שחר עזורי

קרני השחר - מורשה כרומגן

95%

הגעה בזמן

95%

מקצועיות

95%

מחיר הוגן

יריב רוקני

הצדיק במרכז

97%

הגעה בזמן

99%

מקצועיות

94%

מחיר הוגן

סגור

Version: V3.4.3

הפיקוח של המקצוענים

המטרה שלנו, היא ליצור את רשימת בעלי המקצוע הכי טובים בארץ ולאפשר לכולנו להזמין בעלי מקצוע בראש שקט ובקלות

סינון בעלי מקצוע
  • מוקד בקרת השירות מחייג לעשרות אלפי לקוחותינו מידי חודש ואוסף חוות דעת ודירוגים על בעלי המקצוע.
  • ועדת השירות מתאספת אחת לחודש ובוחנת אם כל בעלי המקצוע עומדים בתנאי השירות עליהם הם חתומים.
  • במקרים בהם נמצא כי בעל מקצוע אינו עומד בתנאי השירות שלנו, אנו מסירים אותו מהאתר לצמיתות.
שירותי גישור בחינם
  • במידה ויש לך מחלוקת מול בעל מקצוע, אנו נפעל מולו בשמך כדי להגיע לפתרון הרצוי.
  • במידת הצורך, אנו שולחים נציג שלנו לבחון את העבודה בדירה בנוכחות הצדדים ולהחליט על הפתרון.
  • בעלי המקצוע מחויבים להחלטות נציג מוקד הגישור שלנו וחתומים על כך כתנאי להופעתם באתר המקצוענים .
חוות דעת ודירוגים
  • כדי לעזור לכם לבחור את בעל המקצוע, אנו מפרסמים באתר את חוות הדעת והדירוגים שלהם.
  • חוות הדעת והדירוגים נאספים ומאומתים אך ורק על ידי מוקד בקרת השירות שלנו ולכן לא ניתנים לזיוף.
  • באמצעות מאות אלפי חוות הדעת של לקוחותינו, יצרנו את רשימת בעלי המקצוע עליהם אנו ממליצים.
מוקד השירות
א׳ - ה׳: 17:00 - 08:30
נחלת יצחק 10, תל-אביב