הדוד לא מחמם את המים: כל מה שחשוב לדעת

הדלקתם את הדוד למשך שעה ואין מים חמים? במדריך הבא נסביר מה הגורמים לכך, איך תדעו אם להזמין חשמלאי או טכנאי דוודים. וגם, האם יש אחריות על התיקון? כל התשובות בפנים.

ענבר בשור
עודכן לאחרונה: 24.02.2020
דודי שמש

חזרתם הביתה מהעבודה, הדלקתם את הדוד ואחרי שעה אין לכם מים חמים, מה עושים?

במדריך הבא נסביר מה הגורמים לכך, איך תדעו אם להזמין חשמלאי או טכנאי דוודים. וגם, האם יש אחריות על התיקון? כל התשובות בפנים.

האם צריך להזמין חשמלאי או טכנאי דוודים?

על מנת לדעת האם להזמין חשמלאי או טכנאי דוודים, עלינו לבדוק תחילה אם יש תקלה בהזנת החשמל לדוד.

ראשית, עליכם לגשת אל כפתור ההפעלה של הדוד ולוודא שכשאתם לוחצים עליו, נדלקת נורה אדומה. בנוסף, במידה ויש לכם מפסק טיימר לדוד, בדקו שלא כיוונתם אותו כך שיפעל בשעה מאוחרת יותר. 

במידה והמפסק של הדוד תקין ואינכם מזהים בעיה הקשורה בחשמל, עליכם להזמין טכנאי דוודים מקצועי שיאתר את התקלה ויתקן אותה.

אולם חשוב לציין, במידה ואכן מדובר בתקלת חשמל, העבודה צריכה להתבצע באמצעות חשמלאי מוסמך, או טכנאי דוודים בעל הסמכה של חשמלאי. 

למה הדוד לא מחמם את המים?

ברוב המקרים, הדוד לא יחמם את המים כאשר גוף החימום שלו מקולקל. גורם נוסף ופחות נפוץ עשוי להיות שהתרמוסטט אינו תקין.

תפקידו של גוף החימום הוא לחמם את המים בדוד. עם הזמן, האבנית שבמים מצטברת על גוף החימום ומקשה עליו לחמם את המים, עד שלבסוף הוא נשרף ומקצר.

תפקידו של התרמוסטט הוא למדוד את טמפרטורת המים בדוד. כשהמים מגיעים לטמפרטורה הרצויה, הוא שולח פקודה לגוף החימום להפסיק לעבוד.

במידה והתרמוסטט אינו תקין, הוא יכול לגרום לגוף החימום לעצור לפני הזמן (כך שהמים לא יהיו חמים מספיק) או לא לעצור בכלל (המים ירתחו יתר על המידה והדוד עלול להתפוצץ).

כאמור, ברוב המקרים התרמוסטט אינו מהווה בעיה בדודי השמש, ויש לחשוד בחשוד העיקרי, גוף החימום.

איך טכנאי דוודים מקצועי יתקן את התקלה?

ראשית, טכנאי הדוודים ייגש אל ברז המים הראשי ויסגור אותו. לאחר מכן, הוא ייגש אל לוח החשמל הראשי ויוריד את המפסק הראשי של הבית.

אחרי שהוריד את המפסק, הטכנאי יעלה אל הגג ובעזרת מד התנגדות יוודא כי לא מגיע מתח חשמלי לדוד ואפשר לעבוד כראוי.

כעת, הטכנאי יוכל לשחרר בבטחה את הברגים שמחזיקים את גוף החימום של הדוד. המים שבתוך הדוד יתחילו להישפך החוצה והוא יוכל לשלוף את גוף החימום בקלות.

שימו לב – גוף החימום הוא חלק ממערכת חשמלית כוללת שנקראת פלאנג'. הפלאנג' הוא מאין תושבת העשויה מברזל, עליה יושבים גוף החימום, המאיץ והתרמוסטט.

במידה ומדובר בדוד ישן יחסית (5 שנים ומעלה) אנו ממליצים לכם להחליף את הפלאנג' קומפלט. מדובר בתוספת תשלום של כ- 20% מעלות החלפת חימום, ואתם מקבלים מערכת חשמלית חדשה לחלוטין.

בנוסף, כאשר מחליפים את הפלאנג' קומפלט, טכנאי הדוודים יוכל לנקות את הדוד מאבנית, מה שלא ניתן לבצע כשמחליפים גוף חימום בלבד. להזכירכם, האבנית היא הגורם מספר 1 לעובדה שגוף החימום התקלקל ושלכם אין מים חמים.

אחרי שטכנאי הדוודים החליף את הפלאנג', הוא יחזק את הברגים ויפתח את ברז המים הראשי. חשוב לציין, עליו למלא את הדוד במים אותו, אחרת גוף החימום לא ישרף.

בתום העבודה, הטכנאי יבדוק כי הדוד לא מקצר, שאין נזילות בגג ושהמים מתחממים כמו שצריך.

הדוד לא מחמם את המים: כל מה שחשוב לדעת

האם יש אחריות על התיקון?

על החלפת פלאנג' נהוג לתת 3 חודשי אחריות. לכן, במידה והתקלה חוזרת והאחריות בתוקף, תוכלו בהחלט לפנות לטכנאי הדוודים שביצע את העבודה.

כשאתם מקבלים את הקבלה מבעל המקצוע וודאו שכל הפרטים הרלוונטים על העבודה מופיעים בקבלה:

- שם בעל המקצוע

- טלפון

- העבודה שביצע

- המחיר ששילמתם

- תוקף אחריות

100%

הגעה בזמן

100%

מקצועיות

97%

מחיר הוגן

98%

הגעה בזמן

100%

מקצועיות

92%

מחיר הוגן

100%

הגעה בזמן

100%

מקצועיות

94%

מחיר הוגן

אפליקציית המקצוענים
הפיקוח של המקצוענים

המטרה שלנו, היא ליצור את רשימת בעלי המקצוע הכי טובים בארץ ולאפשר לכולנו להזמין בעלי מקצוע בראש שקט ובקלות

סינון בעלי מקצוע
  • מוקד בקרת השירות מחייג לעשרות אלפי לקוחותינו מידי חודש ואוסף חוות דעת ודירוגים על בעלי המקצוע.
  • ועדת השירות מתאספת אחת לחודש ובוחנת אם כל בעלי המקצוע עומדים בתנאי השירות עליהם הם חתומים.
  • במקרים בהם נמצא כי בעל מקצוע אינו עומד בתנאי השירות שלנו, אנו מסירים אותו מהאתר לצמיתות.
שירותי גישור בחינם
  • במידה ויש לך מחלוקת מול בעל מקצוע, אנו נפעל מולו בשמך כדי להגיע לפתרון הרצוי.
  • במידת הצורך, אנו שולחים נציג שלנו לבחון את העבודה בדירה בנוכחות הצדדים ולהחליט על הפתרון.
  • בעלי המקצוע מחויבים להחלטות נציג מוקד הגישור שלנו וחתומים על כך כתנאי להופעתם באתר המקצוענים .
חוות דעת ודירוגים
  • כדי לעזור לכם לבחור את בעל המקצוע, אנו מפרסמים באתר את חוות הדעת והדירוגים שלהם.
  • חוות הדעת והדירוגים נאספים ומאומתים אך ורק על ידי מוקד בקרת השירות שלנו ולכן לא ניתנים לזיוף.
  • באמצעות מאות אלפי חוות הדעת של לקוחותינו, יצרנו את רשימת בעלי המקצוע עליהם אנו ממליצים.
מוקד השירות
א׳ - ה׳: 17:00 - 08:30
נחלת יצחק 10, תל-אביב
arrow-icon