המחשב כבה מעצמו, מה עושים?

בכל פעם שהמחשב כבה אתם מנסים לשכנע את עצמכם שזה מקרה חד פעמי, רק שהיו כבר יותר מדי כאלה. עכשיו, כשהשתכנעתם שזה לא חד פעמי, מה עושים?

אביגיל דורון עודכן לאחרונה: 04.04.2019
טכנאי מחשבים

בין אם גלשת באתר מעניין, צפית בסרט, הורדת משחק, הקלדת מסמך או חיפשת חומר - תקלה במחשב תמיד הורסת לך את היום, ולא משנה מה בדיוק עשית כשהיא התרחשה.

גולשים ותיקים מכירים כמעט את כל סוגי התקלות שעלולות לצוץ בזמן העבודה על המחשב, אך אין ספק שאם היינו עורכים סקר היינו מוצאים שהתקלה המעצבנת מכולם היא כשהמחשב כבה בלי התראה.

כך, ללא התרעה מראש או רמז מקדים, כל מה שעשית באותו רגע נעצר, נמחק והתקלקל.

בהחלט מדובר באירוע מאוד לא נעים, במיוחד אם היית בעיצומה של כתיבת טקסט שלא הספקת לשמור, או אם זה קורה לאחר המתנה סבלנית לסיום תהליך ההורדה של תוכנה שרצית.

כדי לטפל בתקלה יש צורך להכיר בה. על מחשב שכבה מעצמו פעם אחת בדרך כלל אומרים "ניחא", במיוחד אם הוא מיד נדלק מחדש ומשחזר בעצמו את הפעילויות שהופסקו.

אך כשמדובר בתקלה שחוזרת על עצמה באופן כרוני - יש בעיה.

זיהוי התקלה

התסריט השכיח הולך כך: אתה מפעיל את המחשב, יושב לעבוד כרגיל והמחשב כבה לפתע. אתה לוקח נשימה ארוכה ועמוקה ומפעיל אותו מחדש.

הדפדפן משחזר את הפעילות, אתה ממשיך לעבוד ושוכח מהעניין.  למחרת זה קורה שוב. המחשב בוגד בך וכבה.

אתה כבר מודע לכך שלא מדובר באירוע חד פעמי, אך רוצה להאמין שזה רק צירוף מקרים. בימים הבאים האירוע חוזר על עצמו שוב ושוב בתדירות כזו או אחרת.

משהו באמון שלך במחשב נפגע ואתה מוצא את עצמך שומר את החומרים שאתה עובד עליהם לעיתים יותר קרובות, ומתזמן את הפסקות הקפה שלך לזמנים בהם הוא מאתחל מחדש.

עכשיו כבר ברור לך שהתקלה תמשיך לחזור על עצמה עד שתעשה משהו בנידון.

מתחילים מלזהות את התקלה

למה זה קורה?

מדוע המחשב כבה מעצמו? יכולות להיות לכך סיבות שונות, חלקן מורכבות ודורשות הזמנת טכנאי מחשבים וחלקן פשוטות שתוכל לפתור בעצמך.

סיבה אפשרית אחת היא שהמחשב מכבה את עצמו כאמצעי הגנה מפני התחממות יתר. הגורם למצב כזה הוא כשל במערכת האוורור.

כשל כזה הוא בדרך כלל תוצאה של הצטברות אבק ולכלוך בפנים מארז המחשב, תקלה במאוורר או אפילו כבל שזז ונוגע במאוורר באופן שמונע ממנו להסתובב כראוי. 

גם וירוסים עשויים לגרום לכיבוי פתאומי של המחשב או לאתחולים תכופים.

במקרה כזה, מלבד שימוש מסודר בתוכנת אנטי וירוס ו-Fire Wall ועדכון תדיר וסדיר שלהם, מומלץ לבצע בדיקה באמצעות שירות אנטי וירוס מקוון. 

סיבה נוספת יכולה להיות עומס רב מדי על המחשב.

המחשב של רובנו עובד "במשרה מלאה", ובמהלך הימים מצטבר בזיכרון שלו  מידע רב על אתרים, חלונות, תוכנות ומסמכים, שכולם נשמרים, מידע נדרש כמו מידע מיותר. 

מאגרי המידע האלה דומים לקוקיז ולהיסטוריה של המחשב ומתקיימים במקביל להם. כל המידע הזה מעמיס על המחשב.

לכן, בכדי להפחית את העומס מהמחשב מומלץ לנקות אותו מ"זבל" מיותר ולא רצוי שהצטבר בזיכרון. לשם כך מומלץ להוריד ולהתקין תוכנת ניקוי המקלה על המחשב.

אחת התוכנות המומלצות בעניין זה היא CCLEANER (קראפ קלינר). ניקוי תקופתי שכזה יפחית את העומס ויסייע למחשב לפעול מהר יותר.   

כשכלום לא עוזר

אז בדקת את המאוורר, תקינותו ופעולתו וניקית את כל האבק. לאחר מכן סרקת את המחשב מוירוסים, ולבסוף, ערכת ניקוי יסודי בזיכרון.

אם התקלה ממשיכה לחזור זה סימן שיש צורך בבדיקה מעמיקה יותר, כזו שכנראה לא תוכל לבצע בעצמך.

ייתכן שיש צורך בהחלפה של חלקים, כמו ספק כוח שהתיישן. אפשרות אחרת היא שנדרש עדכון גרסאות של תוכנות, שלרוב משתמשי הקצה אין מושג בהן.

לכן, במידה ונשללו כל הסיבות הפשוטות לא יהיה מנוס מלקרוא לטכנאי מחשבים, שיאבחן את התקלה וישיב את המחשב לפעילות תקינה ורציפה.

B מערכות מיחשוב מתקדמות

  • ציון 5 מתוך 5

    קרא 3 חוות דעת

  • הגעה בזמן

  • מקצועיות

  • מחיר הוגן

גיא פתרונות מחשוב

  • ציון 5 מתוך 5

    קרא 3 חוות דעת

  • הגעה בזמן

  • מקצועיות

  • מחיר הוגן

איציק מחשבים

  • ציון 4.95 מתוך 5

    קרא 20 חוות דעת

  • הגעה בזמן

  • מקצועיות

  • מחיר הוגן

סגור

Version: V3.0.3

הפיקוח של המקצוענים

המטרה שלנו, היא ליצור את רשימת בעלי המקצוע הכי טובים בארץ ולאפשר לכולנו להזמין בעלי מקצוע בראש שקט ובקלות

סינון בעלי מקצוע
  • מוקד בקרת השירות מחייג לעשרות אלפי לקוחותינו מידי חודש ואוסף חוות דעת ודירוגים על בעלי המקצוע.
  • ועדת השירות מתאספת אחת לחודש ובוחנת אם כל בעלי המקצוע עומדים בתנאי השירות עליהם הם חתומים.
  • במקרים בהם נמצא כי בעל מקצוע אינו עומד בתנאי השירות שלנו, אנו מסירים אותו מהאתר לצמיתות.
שירותי גישור בחינם
  • במידה ויש לך מחלוקת מול בעל מקצוע, אנו נפעל מולו בשמך כדי להגיע לפתרון הרצוי.
  • במידת הצורך, אנו שולחים נציג שלנו לבחון את העבודה בדירה בנוכחות הצדדים ולהחליט על הפתרון.
  • בעלי המקצוע מחויבים להחלטות נציג מוקד הגישור שלנו וחתומים על כך כתנאי להופעתם באתר המקצוענים .
חוות דעת ודירוגים
  • כדי לעזור לכם לבחור את בעל המקצוע, אנו מפרסמים באתר את חוות הדעת והדירוגים שלהם.
  • חוות הדעת והדירוגים נאספים ומאומתים אך ורק על ידי מוקד בקרת השירות שלנו ולכן לא ניתנים לזיוף.
  • באמצעות מאות אלפי חוות הדעת של לקוחותינו, יצרנו את רשימת בעלי המקצוע עליהם אנו ממליצים.
מוקד השירות
א׳ - ה׳: 17:00 - 08:00
נחלת יצחק 10, תל-אביב