נכון או לא נכון: 7 מיתוסים אודות עיצוב פנים

רצפה כהה מקטינה את החדר? תקרה צבועה מחשיכה? רהיטים מעץ חייבים להיות מאותה המשפחה? מעצבת הפנים ורד ברטל מנפצת 7 מיתוסים אודות עיצוב פנים

ורד ברטל, מעצבת פנים והום סטיילינג עודכן לאחרונה: 08.04.2019
עיצוב הבית

כבר שנים שאני נתקלת שוב ושוב באותם מיתוסים שקשורים לעיצוב הבית. חשוב להבהיר האם מיתוסים אלו נכונים או לא מאחר שההשפעה שלהם גדולה ממה שאנו עשויים לחשוב.

הם מקבעים לנו את המחשבה, חוסמים לנו את היצירתיות ומונעים מאיתנו לתת דרור לרעיונות העיצוב שלנו.

ומי מפסיד מכך? רק אנחנו, שחולמים על עיצוב פנים מושלם אך לא מאפשרים לעצמנו לנסות.

אז הגיע הזמן לנפץ מספר מיתוסים על עיצוב פנים, כדי שבפעם הבאה שנעצב את הבית הוא יראה באמת, אבל באמת, כמו שתמיד רצינו.

המיתוסים - מה נכון?

קיים היגיון בלבישת בגד שחור כדי להיראות רזים יותר - על רקע שחור אור וצל נבלעים, הפרטים מטשטשים ונוצרת אשליה שהשטח המכוסה מצומצם יותר מכפי שהוא. כשמדובר ברצפה או משטחים, הסיפור שונה.

רצפה, קרקע ומשטחי בסיס אחרים, כל אלו דווקא מתאימים מאוד לצבעים כהים מאחר שהם שמשרים יציבות. מה שכן יוצר תחושה של חלל קטן יותר הם הצבעים שאנו רואים בגובה העיניים.

ולכן, אם בחרנו בצבע רצפה כהה ואנו לא רוצים שהחלל יראה מצומצם יש לוודא שצבע הקירות בחדר יהיה בהיר.

כל חדר שינה צריך חלון

אנחנו שוהים לא מעט בחדר השינה, בערך שליש מהיממה. נרצה שהמקום בו אנחנו ישנים ונחים יהיה מאוורר כהלכה. בנוסף החלון יאפשר זרימת אור טבעי לחדר וגם חסכון בהוצאות חשמל על תאורה.

היום חלון הוא אלמנט עיצובי לכל דבר- ניתן לבחור סוג, חומר ופרופיל לפי הטעם האישי של בעל החדר.

קירות מקטינים את החלל

תלוי מתי ואיך. חשוב להבין שכל דבר בחדר משמש גם כאלמנט דקורטיבי שתפקידו לרוב לא מסתכם ב"מקטין" או "מגדיל".

אם נתייחס לקירות, מדובר באלמנט מגדיר – הם יוצרים צורה בחלל ושוברים מרחבים גדולים.

בנוסף, לקירות תפקיד פרקטי כאלמנט שאליו מצמידים רהיטים, תולים תמונות או מניחים חפצים. במילים אחרות, קירות אולי מקטינים במקצת את החלל, אך הם עשויים להועיל בדרכים מפתיעות ולא מובנות מאליהן.

7 מיתוסים אודות עיצוב פנים

לא שמים פסיפס כרצפה

אני שומעת את הטענה הזו הרבה ולדעתי זה פספוס - בחדרי שירותים ורחצה פסיפס דווקא יכול להיות פרקטי ולהחליף את האריחים למניעת החלקה.

בשל גודל החלקים, הניתוק ביניהם והרובה, החיכוך שנוצר בדריכה על פסיפסים קטן למדי, וכך אפשר לדרוך עליהם באופן בטוח יחסית עם רגליים רטובות.

מכיוון שהפסיפסים מגיעים כ"שטיחים" ואי אפשר לרצפם על חול ומלט, צריך לרצף קודם כל עם אריחים רגילים (אפשר גם סוג ב` או טרצו), ורק לאחר מכן להניח את הפסיפס.

דלת שירותי אורחים לא יכולה להיפתח כלפי חוץ

היא לא חייבת. בדרך כלל שירותי אורחים מצומצמים מאוד בשטח שלהם. מקרה כזה מכונה בשפת התקן כ"מלכודת אש":

אם, חלילה, יקרה משהו הפריצה של הדלת תהיה לכיוון השירותים עצמם והיא עלולה לפגוע במי שנמצא בתוכם.

לכן, ישנה עדיפות למקם את הדלת כך שהפתיחה תפנה החוצה. בנוסף לפן הבטיחותי, לדלת שנפתחת כלפי חוץ יש יתרונות נוספים:

השירותים מרוווחים יותר, בני הבית מחויבים לסגור את הדלת ורבים יסכימו שהמראה יותר אסתטי.

כל רהיטי העץ בחלל אחד צריכים להיות מאותה המשפחה

כאשר שואלים אותי את השאלה הזו אני תמיד שואלת בחזרה האם גם כל העצים ביער מאותה המשפחה?

מהבחינה הזו, החדר שאנו מעצבים לא שונה מהיער - אנו יכולים לשלב בין סוגי רהיטים וצבעים, אבל תמיד לזכור שכמו בכל דבר בעיצוב, חשוב למצוא את הכמות המתאימה של כל דבר ולא להגזים.

כל רהיטי העץ בחלל אחד צריכים להיות מאותה המשפחה

תקרה צבועה מחשיכה

אז זהו שלא! בעיניי, תקרה שצבועה באותו הגוון כמו הקירות דווקא עושה את ההיפך - ובגדול. צביעת הקירות והתקרה באותו הצבע תיצור המשכיות ואחידות.

כמו כן, צורת החדר לא נשברת על ידי ציר הגובה (כי אין שינוי צבע) או צבעים אחרים, וכך למעשה נוצרת אווירת יציבות, רוגע ונינוחות.

השורה התחתונה

לסיכום, עיצוב פנים הוא תחום רווי מיתוסים. לעיתים קרובות ישנו היגיון מסוים מאחורי מיתוס מסוים, ולמעשה היגיון זה הביא ליצירתו.

לעומת זאת, לעיתים נגלה שהמיתוס לא נכון לגבינו ורק מונע מאיתנו להביא את ה"אני" שלנו אל העיצוב. הפתרון – לשמור על ראש פתוח, לבחון כל מקרה לגופו ותמיד-תמיד לעבוד בזהירות והמנע מסיכונים מיותרים.

סגור

Version: V3.1.7

הפיקוח של המקצוענים

המטרה שלנו, היא ליצור את רשימת בעלי המקצוע הכי טובים בארץ ולאפשר לכולנו להזמין בעלי מקצוע בראש שקט ובקלות

סינון בעלי מקצוע
  • מוקד בקרת השירות מחייג לעשרות אלפי לקוחותינו מידי חודש ואוסף חוות דעת ודירוגים על בעלי המקצוע.
  • ועדת השירות מתאספת אחת לחודש ובוחנת אם כל בעלי המקצוע עומדים בתנאי השירות עליהם הם חתומים.
  • במקרים בהם נמצא כי בעל מקצוע אינו עומד בתנאי השירות שלנו, אנו מסירים אותו מהאתר לצמיתות.
שירותי גישור בחינם
  • במידה ויש לך מחלוקת מול בעל מקצוע, אנו נפעל מולו בשמך כדי להגיע לפתרון הרצוי.
  • במידת הצורך, אנו שולחים נציג שלנו לבחון את העבודה בדירה בנוכחות הצדדים ולהחליט על הפתרון.
  • בעלי המקצוע מחויבים להחלטות נציג מוקד הגישור שלנו וחתומים על כך כתנאי להופעתם באתר המקצוענים .
חוות דעת ודירוגים
  • כדי לעזור לכם לבחור את בעל המקצוע, אנו מפרסמים באתר את חוות הדעת והדירוגים שלהם.
  • חוות הדעת והדירוגים נאספים ומאומתים אך ורק על ידי מוקד בקרת השירות שלנו ולכן לא ניתנים לזיוף.
  • באמצעות מאות אלפי חוות הדעת של לקוחותינו, יצרנו את רשימת בעלי המקצוע עליהם אנו ממליצים.
מוקד השירות
א׳ - ה׳: 17:00 - 08:00
נחלת יצחק 10, תל-אביב