המדריך להזמנת בעל מקצוע אמין

לפני שאתם מזמינים בעל מקצוע, בדקו את העבודות שלו, את הביקורות השונות עליו ואת מחירי העבודות. עשו את כל הבדיקות האפשריות כדי להבטיח שבעל המקצוע שיגיע אליכם יהיה אמין, מקצועי והוגן. איך תעשו את זה נכון? הכל במדריך הבא.

עוד במדריך
עשו מחקר קטן על בעל המקצוע שימו לב לתיק העבודות ולמחירים השקיעו בקריאת חוות הדעת נסו לתקן בעצמכם מתי כן לסגור עסקה?

מזמינים שיפוצניק? מחפשים אינסטלטור או חשמלאי מוסמך? השוק רווי בבעלי מקצוע שונים שזמינים עבורכם לכל בעיה ותקלה. אך, איך תדעו שאפשר לסמוך על בעל המקצוע שהזמנתם? הנה כמה טיפים חשובים.

לפני שאתם מזמינים את בעל המקצוע אליכם הביתה, חשוב שתבינו את גודל הבעיה או התקלה ותנסו לקבל עליה כמה שיותר מידע. כך, לא תיראו מופתעים כאשר בעל המקצוע יציג לכם אותה ואת העבודה שהוא צריך לעשות כדי לתקן אותה. 

עשו מחקר קטן על בעל המקצוע

הדרך הטובה ביותר לקבל מידע מפורט על בעל המקצוע בו אתם מתעניינים היא דרך מחקר באינטרנט. שם, יופיעו כל הפרטים שיעזרו לכם לבנות את חוות דעתכם האישית עליו ואם בכלל תרצו להשתמש בשירותיו. 

בכל תחום ישנם פרמטרים בסיסיים שחשוב להתמצא בהם לפני ההזמנה. לדוגמה, כשמזמינים אינסטלטור, כדאי לדעת מתי הוא ישתמש במצלמה תרמית ומהי. לפני הזמנת טכנאי מזגנים, חשוב להבין מהי דליפת גז. חיפוש קצר ברשת יספק לנו את התשובות לבעיה הנקודתית בה אנו נתקלים, ונוכל לגשת מוכנים לשיחה. כך נשיג שתי מטרות כאשר הראשונה היא שנדע לזהות הסברים לא נכונים והשנייה היא שנעביר לבעל המקצוע את המסר שיש לפניו לקוח שמבין את העבודה אליה הוא נקרא.

הימנעו ממצבים בהם מציע בעל המקצוע להגיע אליכם לביקור ללא התחייבות על מנת לתת לכם הצעת מחיר. העדיפו לעשות זאת בשיחה טלפונית על מנת שלא תהיה לו אפשרות לתת לך הצעת מחיר שתכלול בתוכה עוד עבודות נוספות. 

שימו לב לתיק העבודות ולמחירים

כשאתם ניגשים לבדיקת המחירים, שימו לב למחירים שנראים לכם גבוהים או נמוכים מהרגיל. זה אמור להדליק להם נורה אדומה ולבחון את בעל המקצוע. ישנם בעלי מקצוע שיחליטו כאסטרטגיית תמחור להיות זולים ונגישים לקהל רחב, עם מתח רווחים נמוך ומעגלי לקוחות גדולים. ומצד שני, יהיו כאלה שיציגו מחירים גבוהים בכדי למצב עצמם גבוה.

הקפידו של לשקול עבודות שהן מוצעות במחיר נמוך מאד כיוון ובהמשך, אתם עלולים לשלם על כך ביוקר. ועם זאת, הקפידו לאתר נכון את התקלה ככל שניתן על מנת שבעל המקצוע יוכל לתת לכם את המחיר המדוייק ככל שיוכל ולא יהיו אי הבנות ביניכם בהמשך. 

כדאי לדעת: לעיתים, המחירים המוצעים ללקוחות לא כוללים מע"מ ולכן, לבסוף נוצר פער במחיר. חשוב לוודא שסעיף המע"מ הוכנס וכך, לצמצם את הפער במחיר הסופי. 

השקיעו בקריאת חוות הדעת

קריאה של חוות דעת מלקוחות שקיבלו שירות בשטח, היא ההמלצה הכי טובה ויעילה עבורכם. ולכן, כנסו מראש לאתרים וחפשו חוות דעת והשוואות כדי שתוכלו לשמור על הכוח בידיים שלכם. כמובן שביקורת אחת או שתיים, טובות או גרועות, אין בהן כדי להכריע, אולם חוכמת ההמונים בהחלט יכולה לסייע. במקרים רבים גולשים אוהבים לשתף את הרשת בחוויותיהם, לפרגן לבעלי מקצוע טובים, ולהזהיר מפני פחות מומלצים.

במידה ולא מצאתם ביקורות מצד גולשים אודות בעל מקצוע מסוים, חשוב להתייחס לזה ברצינות ולשאול את עצמכם מספר שאלות מנחות שיעזרו לכם להחליט אם להזמינו או לא. לדוגמה, כמה זמן הוא עוסק במקצוע? כמה הוא פעיל? מה הניסיון שלו ומדוע אף גולש לא מצא לנכון להגיב?
 

נסו לתקן בעצמכם

במידה ומדובר על סתימה קלה בכיור או באסלה, או על החלפה של חלק בשקע (מכסה) או כל עבודה קטנה שאתם יכולים לעשות לבד ומתעצלים - זה הזמן לחשוב אם כדאי להם להשקיע את הזמן והכוח או שכדאי לקרוא לבעל מקצוע.

לרוב, העדיפות תהיה לקרוא לבעל מקצוע אבל זאת לא תמיד תהיה הבחירה הזולה והנכונה. כך שאם יש לכם את הכלים הדרושים ולא מדובר על משימה מסכנת חיים או קשה מידי לביצוע עצמי, העדיפו לתקן אותה בעצמכם וחסכו את הזמנת בעל המקצוע. 

מתי כן לסגור עסקה?

אם הבנתם שהדרך לתקן את התקלה היא על ידי הזמנת בעל מקצוע בלבד, קיבלתם הצעת מחיר והחלטתם להזמין אותו - בקשו לסכם את הכל בכתב. ניתן גם בהודעת וואטסאפ או SMS על מנת שהכל יהיה ברור עוד לפני הגעתו לדירה. 

במידה ובעל המקצוע לא ירצה שתעשו ביניכם סיכום דברים כתוב, זה הזמן לחשוב על בעל מקצוע אחר. במקרים כאלה, ייתכן ובעל המקצוע יגיע אליכם וינסה לתת לכם מחיר שונה מזה שהציע בהצעתו הראשונה או גרוע מכך, ירצה לבצע עבודות נוספות בבית. 

גם אם אתם תלויים בלוחות זמנים, או שהתקלה שלכם דורשת פתרון מידי, בעל מקצוע אמיתי לא אמור להלחיץ אתכם ולדרבן אתכם לקבל החלטה מהירה. אם הוא באמת אמין, הוא יעדיף אפילו להציע פתרון זמני, עד לתיקון התקלה.