הכרטיס האלקטרוני במקרר הלך: מה עושים?

כרטיס פיקוד אלקטרוני, הוא רכיב שמותקן במקרר ואחראי על כל הפעולות המכאניות של המכשיר. מה עושים כשיש חשד לתקלה בכרטיס? כל התשובות במדריך הבא.

ארז פולק
עודכן לאחרונה: 10.04.2019
טכנאי מקררים

המהפכה האלקטרונית הפכה את המקררים של ימינו למוצר חשמלי חכם, לכזה שיודע לווסת את צריכת החשמל שלו לפי הצורך, לשמור על הטמפרטורה הפנימית, לא להרעיש ולא להזיע.

במדריך הבא נסביר מה תפקיד הכרטיס הפיקוד בתוך המהפכה האלקטרונית, איך והאם ניתן לשפץ אותו, ומה כוללת אחריות על כרטיס משופץ?

מה תפקידו של הכרטיס האלקטרוני?

את תפקידו של כרטיס פיקוד אלקטרוני של המקרר ניתן להגדיר כמוח של המקרר. ברוב המקררים יש כרטיס פיקוד אחד, אך מקררי אינוורטר מגיעים עם שני כרטיסי פיקוד.

בעשור וחצי האחרונים עולם המקררים עבר שינוי גדול, שמהותו הוא במעבר ממכאניקה לאלקטרוניקה.

במקררים בני פחות מחמש עשרה שנה, סביר להניח שהמדחס, המאווררים, מערכת ההפשרה והוויסות יהיו תחת השליטה של לוח בקרה אלקטרוני.

המעבר לשליטה אלקטרונית אמנם שיפרה את חווית השימוש במכשירים חשמליים בכלל ובמקרר בפרט, אך הוא גם הפך את מלאכת תיקון המקרר במקרה של תקלה אלקטרונית למורכבת יותר ואף ליקרה יותר.

בדיקת רכיבים לשלילת תקלה בכרטיס

מה זה אומר שהלך הכרטיס?

קודם כל, כרטיס אלקטרוני לא תקין אומר הוצאה גדולה – בין אם תחליטו להחליף כרטיס, לקבל כרטיס משופץ, או להחליף את המקרר.

כדי להימנע מההוצאה הגדולה, חשוב לוודא שתקלה במקרר אכן נובעת מכרטיס הפיקוד האלקטרוני לפני שטכנאי המקררים חורץ את דינו.

את זה ניתן לבדוק רק במעבדה, כך שבמידה וטכנאי המקררים טוען שהוא 'רואה לפי העין שהכרטיס הלך', דרשו ממנו לוודא שהתקלה אינה נובעת מרכיב מכאני.

ברשימת התקלות האפשריות והגורמים להן, תוכלו למצוא את כל הסיבות לקצר במקרר, אך אם נרצה לתמצת את הסיבות ניתן לומר שעיקר התקלות מקורן בקצר חשמלי או בחדירת מים לכרטיס.

האם משתלם לתקן אותו בכל מקרה?

אם בתחילת עידן הכרטיסים האלקטרוניים עוד ניתן היה לאבחן את התקלה בזוג עיניים מקצועיות, היום – מגמת המזעור הופכת את האפשרות הזו לקשה עד לכמעט בלתי אפשרית.

לכן, האפשרות היחידה לאבחן את התקלה בכרטיס ולתקן אותה היא במעבדה, באמצעות ציוד ייעודי כמו מצלמה מיקרוסקופית למשל, ולא על ידי טכנאי המקררים עצמו בביתכם.

ההתפתחות הטכנולוגית הפכה את אבחון ותיקון הכרטיסים האלקטרוניים במעבדה לעניין אפשרי בהחלט, אך לכזה שיכול להיות לא זול בכלל.

ישנם מקרים מסוימים בהם תיקון הכרטיס או החלפתו יעלו לכם יותר מחמישים אחוז משווי המקרר.

במקרים מסוימים תעדיפו לקנות מקרר חדש

מה ההבדל בין החלפה לבין שיפוץ כרטיס?

שיפוץ כרטיס אלקטרוני אפשרי כאמור במעבדות ייעודיות, ומדובר בהליך שכולל בדרך כלל לא רק את החלק התקול עצמו בתוך הכרטיס, אלא גם חלקים נוספים בכרטיס.

פגעי זמן, חשיפה ללחות גבוהה, ולעיתים גם מכה פיזית, כל אלו יכולים לגרום לתקלות ולנזקים מצטברים בחלקים נוספים בכרטיס האלקטרוני עצמו בעתיד הקרוב.

שיפוץ כרטיס, מה שנקרא גם חידוש כרטיס, יהיה במקרים רבים עניין זול יותר מרכישת כרטיס חדש. עם זאת, חשוב לדעת שככל שהכרטיס יהיה קטן יותר כך מורכבות שיפוץ הכרטיס תגדל וגם המחיר צפוי לעלות.

תיקון כרטיס פיקוד במעבדה

האם יש אחריות על כרטיס משופץ?

על כרטיס חדש לגמרי תקבלו אחריות יצרן ואחריות התקנה. על כרטיס משופץ טכנאי המקררים אמור לספק לכם אחריות של שלושה חודשים שכוללת את החלפת הכרטיס ללא עלות במקרה של תקלה חוזרת.

האחריות תהיה בתוקף רק במידה ובמקרר שלכם מותקנת מערכת הגנה, כלומר מגן ברקים.

חשוב לדעת שלא ניתן להתקין כרטיס שלא תואם למקרר, כך שאם טכנאי המקררים מציע לכם להתקין כרטיס זול מתוצרת סינית למשל, במקרר אמריקאי, אל תסכימו.

יוסי סובול

אור קור תיקון מקררים ביתיים בלבד

100%

הגעה בזמן

99%

מקצועיות

93%

מחיר הוגן

פיני סויסה

אמריקור פיני

95%

הגעה בזמן

97%

מקצועיות

95%

מחיר הוגן

אברהם ויחנסקי

א.א. קירור ללא מקררים מסחריים

100%

הגעה בזמן

100%

מקצועיות

98%

מחיר הוגן

סגור

Version: V3.5.1

הפיקוח של המקצוענים

המטרה שלנו, היא ליצור את רשימת בעלי המקצוע הכי טובים בארץ ולאפשר לכולנו להזמין בעלי מקצוע בראש שקט ובקלות

סינון בעלי מקצוע
  • מוקד בקרת השירות מחייג לעשרות אלפי לקוחותינו מידי חודש ואוסף חוות דעת ודירוגים על בעלי המקצוע.
  • ועדת השירות מתאספת אחת לחודש ובוחנת אם כל בעלי המקצוע עומדים בתנאי השירות עליהם הם חתומים.
  • במקרים בהם נמצא כי בעל מקצוע אינו עומד בתנאי השירות שלנו, אנו מסירים אותו מהאתר לצמיתות.
שירותי גישור בחינם
  • במידה ויש לך מחלוקת מול בעל מקצוע, אנו נפעל מולו בשמך כדי להגיע לפתרון הרצוי.
  • במידת הצורך, אנו שולחים נציג שלנו לבחון את העבודה בדירה בנוכחות הצדדים ולהחליט על הפתרון.
  • בעלי המקצוע מחויבים להחלטות נציג מוקד הגישור שלנו וחתומים על כך כתנאי להופעתם באתר המקצוענים .
חוות דעת ודירוגים
  • כדי לעזור לכם לבחור את בעל המקצוע, אנו מפרסמים באתר את חוות הדעת והדירוגים שלהם.
  • חוות הדעת והדירוגים נאספים ומאומתים אך ורק על ידי מוקד בקרת השירות שלנו ולכן לא ניתנים לזיוף.
  • באמצעות מאות אלפי חוות הדעת של לקוחותינו, יצרנו את רשימת בעלי המקצוע עליהם אנו ממליצים.
מוקד השירות
א׳ - ה׳: 17:00 - 08:30
נחלת יצחק 10, תל-אביב
arrow-icon