בדיקות שגרתיות לטלוויזיה לפני הזמנת טכנאי

אם הטלוויזיה שלכם עושה בעיות לא צריך לרוץ ולהתקשר מיד לטכנאי. יש כמה פעולות שתוכלו לעשות גם לפני שתתקשרו לחברת הכבלים או הלוויין. כמה דקות וקצת תושייה יספיקו

אביגיל דורון
עודכן לאחרונה: 07.04.2019
טכנאי טלוויזיה

איך אפשר בלי טלוויזיה? אנחנו מוצאים אותה בכמעט כל בית בישראל ובעולם,  ובכל זאת – כשיש תקלה אין לנו מושג מה לעשות.

חלק מן המקרים בהם אנשים מזמינים טכנאי טלוויזיה הם תוצאה של טכנופוביה או סתם חוסר בידע בסיסי שכדאי שיהיה למי שמחזיק טלוויזיה, כי לפעמים הפתרון הוא פשוט ובר ביצוע.

לא צריך להיות בוגרי מכון ויצמן או יוצאי יחידה טכנולוגית בצבא בשביל זה.

לא תצטרכו לרכוש הסמכות חשמלאי, המטרה היא לא להפוך אתכם לטכנאים – אלא רק לגרום לכם לנסות להקדיש כמה דקות מזמנכם לניסיון להתמודד עם הבעיה לבד, לפני שתתקשרו לטכנאי.

לאתר את מקור התקלה באמצעות אלימינציה

דרך השלילה היא שיטה שבה אנחנו מנסים לשלול אפשרויות שונות בדרך בכדי לבודד את הבעיה. 

אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שהטלוויזיה פועלת. כלומר היא מקבלת חשמל (בדקתם שהיא מחוברת לשקע? שאין קצר או הפסקת חשמל? שהיא לא במצב Standby? שהסוללות בשלט לא התרוקנו?).

נניח שאתם מפעילים את הטלוויזיה ורואים על המסך שלג במקום את התוכנית שציפיתם לראות.

או שאפילו זה קורה באמצע הצפייה – צפיתם בכתבה על בדים למעצבים בערוץ האופנה, ופתאום אתם רואים במקומה שלג (אחרי שמישהו הזיז אותה, ולפעמים גם בלי זה).

יש לגשת לעניין בצורה פשוטה – הסתכלו שהכבלים בין הטלוויזיה לממיא מחוברים כראוי. אם יש מערכת קולנוע ביתית לפעמים כבלי הטלוויזיה מתחברים אליה.

אחרי שבדקתם שאין אף כבל שיצא מהמקום, תרצו לבטל כמה שיותר "מתווכים" בכדי לבודד את הגורם הבעייתי.

לאתר את מקור התקלה באמצעות אלימינציה

מתחילים בממיר וטלוויזיה

צמצמו את מרכיבי המערכת כך שיהיה חיבור רק של הממיר אל הקיר וממנו אל הטלוויזיה.

הניחו כעת למערכת הקולנוע הביתי או ה-DVD הביתי שלכם. במידה והכל יעבוד כשורה בלעדיהם, תדעו מייד שהבעיה קשורה לאחד מהם.

אם בשילוב הטלוויזיה והממיר בלבד עדיין יש בעיה, בידקו: האם הנורות בממיר דולקות? אם לא - האם הממיר מחובר לחשמל?

לאחר מכן המשיכו: האם הכבל של שידורי הכבלים או הלוויין (כבל לבן בדרך-כלל, בקוטר גדול יחסית) מחובר אל הקיר ואל הממיר בצורה הדוקה או רופפת?

אם החיבור רופף יש להבריג את האום של הכבל קצת חזק יותר.

כשהשלג בטלוויזיה נמשך

אם הטלוויזיה עדיין לא עובדת כשורה, ייתכן שהיא אינה מכוונת לערוץ הנכון.

לכל מקלט יש כפתור לברירת מקור הכניסה ("source"), שאומר בעצם לטלוויזיה מאיזה מהמקורות (ממיר, DVD, כונן חיצוני וכו`) להציג תמונה על המסך.

הכפתור הזה נלחץ לפעמים בטעות (הוא קיים גם בחלק מהשלטים). נסו ללחוץ על הכפתור בטלוויזיה פעם או פעמיים. ייתכן שתמצאו את המקור הנכון בקלות.

אם הגדרת המקור לא פתרה את הבעיה, יהיה עליכם לחפש כפתור נוסף של סריקה אוטומטית.

הוא בדרך-כלל נמצא בתפריט ה-OSD (שמוצג על המסך בלחיצת כפתור) של הטלוויזיה.

כאשר הממיר עובד והטלוויזיה סורקת את הערוצים אוטומטית, היא אמורה לאתר את שידורי הלוויין או הכבלים.

במקרה שביצעתם את כל הסריקות במקלט ועדיין אין קליטה של הערוצים, יהיה עליכם לפנות לחברת הכבלים או הלווין, על מנת לוודא שאין תקלה אזורית או בעיית תפקוד של הממיר הביתי.

הצלחתם? כל הכבוד. לא הצלחתם? אז אולי עכשיו תיאלצו להזמין טכנאי. בזבזתם כמה דקות מהחיים, אבל למדתם דבר או שניים.

כהן דויד

כהן מעבדות

100%

הגעה בזמן

100%

מקצועיות

97%

מחיר הוגן

איציק שפרוט

ד"ר פיקסל

100%

הגעה בזמן

100%

מקצועיות

100%

מחיר הוגן

סגור

Version: V3.5.1

הפיקוח של המקצוענים

המטרה שלנו, היא ליצור את רשימת בעלי המקצוע הכי טובים בארץ ולאפשר לכולנו להזמין בעלי מקצוע בראש שקט ובקלות

סינון בעלי מקצוע
  • מוקד בקרת השירות מחייג לעשרות אלפי לקוחותינו מידי חודש ואוסף חוות דעת ודירוגים על בעלי המקצוע.
  • ועדת השירות מתאספת אחת לחודש ובוחנת אם כל בעלי המקצוע עומדים בתנאי השירות עליהם הם חתומים.
  • במקרים בהם נמצא כי בעל מקצוע אינו עומד בתנאי השירות שלנו, אנו מסירים אותו מהאתר לצמיתות.
שירותי גישור בחינם
  • במידה ויש לך מחלוקת מול בעל מקצוע, אנו נפעל מולו בשמך כדי להגיע לפתרון הרצוי.
  • במידת הצורך, אנו שולחים נציג שלנו לבחון את העבודה בדירה בנוכחות הצדדים ולהחליט על הפתרון.
  • בעלי המקצוע מחויבים להחלטות נציג מוקד הגישור שלנו וחתומים על כך כתנאי להופעתם באתר המקצוענים .
חוות דעת ודירוגים
  • כדי לעזור לכם לבחור את בעל המקצוע, אנו מפרסמים באתר את חוות הדעת והדירוגים שלהם.
  • חוות הדעת והדירוגים נאספים ומאומתים אך ורק על ידי מוקד בקרת השירות שלנו ולכן לא ניתנים לזיוף.
  • באמצעות מאות אלפי חוות הדעת של לקוחותינו, יצרנו את רשימת בעלי המקצוע עליהם אנו ממליצים.
מוקד השירות
א׳ - ה׳: 17:00 - 08:30
נחלת יצחק 10, תל-אביב
arrow-icon