הזמן לבחור: איזה מסך טלוויזיה מתאים לכם

באיזה מרחק נמצאת הכורסה מהטלוויזיה, האם אתם אוהבים לצפות בה בחדר חשוך או מואר ומה עוד חשוב לדעת רגע לפני שרוכשים טלוויזיה חדשה

שי פרנס עודכן לאחרונה: 08.04.2019
טכנאי טלוויזיה

הדבר הראשון אותו יש לעשות בחלל התצוגה הוא למקם את עצמכם במרחק וגובה דומה מול המסך המיועד כמו שהוא יראה בסלון שלכם ולבדוק האם הצפייה נוחה וכיפית. 

בעבר היה נהוג כלל ה- 10 (לכל מטר מרחק– 10 אינצ`ים) אולם עקב שיפור חדות המסכים ניתן להניח כי הטווח היום יכול לגדול בקלות ל-12 ואף 15.

חוויית צפייה

איכות הצפייה במסך נקבעת על פי מספר קריטריונים לא מסובכים.

ניגודיות (contrast) – הכוונה היא לכמה נבדל עצם אחד ממשנהו בתמונה, בעיקרון ככל שיחס הניגודיות גדול יותר כך התמונה חדה וברורה יותר.

יחס מקובל הוא 1:1000 כלומר זהו היחס  בין הגוון הבהיר יותר לכהה ביותר. יחסים גבוהים יותר בהחלט קיימים כיום.

    הזמן לבחור: איזה מסך טלוויזיה מתאים לכם

    תיקון טלוויזיה

    בהירות – (brightness) – ממחיש עד כמה המסך מואר ונמדד ב-cd\m2 ושוב ככל שמספר זה גבוה כך המסך יכול להציג תמונה בהירה יותר.

    רזולוציה – יחס הפיקסלים בתמונה. יחס מקובל לצפייה ב-HD הוא 720*1240 על מסך רחב ביחס 9:16. כמובן ישנם גם טלוויזיות יקרות יותר המציגות אף רזולוציות גבוהות יותר.

    בנוסף יש לשקול את קצב רענון התמונה – תוך כמה זמן הפיקסל הספציפי מגיב לשינוי שהתרחש ומציג את התמונה הנכונה ואת תדר התצוגה - כמות הפעמים בה התמונה מתחלפת כל שנייה.

    ככל שמספר הפעמים גבוה יותר כך התמונה תרצד פחות. תדר 100HZ נחשב איכותי מספיק לרוב האנשים,בטלוויזיות חדשות יש גם מנגנון החלקת תנועה המשפר נתון זה.

    תכונות ויישומים אחרים אותם יש לבדוק הוא כניסות USB ו-HDMI, נגן מולטימדיה, `טלויזיה חכמה`, ממיר דיגיטלי ועוד. 

    מחיר מסך ותיקונים

    לרוב אומרים בעלי המקצוע בתחום, טלוויזיית פלזמה נחשבת מספקת חווית צפייה טובה יותר בעיקר בסביבה המוחשכת כראוי.

    מנגד, מחירי הפלזמה גבוהים יותר וגם עלויות התיקונים גבוהות יותר ונחשבים כנוטים מהר יותר לתקלות וקלקולים.

    כיום, כמעט לא ניתן לרכוש מסכי LCD שאינם לד וכן השלב הבא הוא OLED, שימוש בחומרים אורגניים הפולטים אור לצורך הצגת תמונה.

    על מה להקפיד ברכישה

    חשוב לבדוק במהלך הרכישה את תעודת האחריות, מה היא כוללת, לכמה זמן והאם ניתן להרחיבה. כמו כן יש לוודא מי נותן השירות במקרה תקלה, החנות או היבואן.

    סגור

    Version: V3.0.3

    הפיקוח של המקצוענים

    המטרה שלנו, היא ליצור את רשימת בעלי המקצוע הכי טובים בארץ ולאפשר לכולנו להזמין בעלי מקצוע בראש שקט ובקלות

    סינון בעלי מקצוע
    • מוקד בקרת השירות מחייג לעשרות אלפי לקוחותינו מידי חודש ואוסף חוות דעת ודירוגים על בעלי המקצוע.
    • ועדת השירות מתאספת אחת לחודש ובוחנת אם כל בעלי המקצוע עומדים בתנאי השירות עליהם הם חתומים.
    • במקרים בהם נמצא כי בעל מקצוע אינו עומד בתנאי השירות שלנו, אנו מסירים אותו מהאתר לצמיתות.
    שירותי גישור בחינם
    • במידה ויש לך מחלוקת מול בעל מקצוע, אנו נפעל מולו בשמך כדי להגיע לפתרון הרצוי.
    • במידת הצורך, אנו שולחים נציג שלנו לבחון את העבודה בדירה בנוכחות הצדדים ולהחליט על הפתרון.
    • בעלי המקצוע מחויבים להחלטות נציג מוקד הגישור שלנו וחתומים על כך כתנאי להופעתם באתר המקצוענים .
    חוות דעת ודירוגים
    • כדי לעזור לכם לבחור את בעל המקצוע, אנו מפרסמים באתר את חוות הדעת והדירוגים שלהם.
    • חוות הדעת והדירוגים נאספים ומאומתים אך ורק על ידי מוקד בקרת השירות שלנו ולכן לא ניתנים לזיוף.
    • באמצעות מאות אלפי חוות הדעת של לקוחותינו, יצרנו את רשימת בעלי המקצוע עליהם אנו ממליצים.
    מוקד השירות
    א׳ - ה׳: 17:00 - 08:00
    נחלת יצחק 10, תל-אביב