המזגן לא מקרר: סיבות ודרכי טיפול

מזגן שעובד ולא מוציא אוויר, או שמוציא אוויר לא קר, יכול להוציא אתכם מדעתכם, במיוחד בחודשי יולי – אוגוסט. במדריך הבא נסביר מה הסיבות להתקלה ומה טכנאי מזגנים מקצועי יעשה כדי לטפל בה.

ארז פולק עודכן לאחרונה: 25.06.2019
טכנאי מזגנים

למצב בו המזגן עובד מבלי להרעיש, מבלי לקפוא ומבלי שמים נוזלים ממנו, אך בכל זאת אינו מקרר, יכולות להיות מספר סיבות.

במדריך הבא נבין מה הן הסיבות, כיצד ניתן לטפל בהן, מתי ישתלם לתקן את התקלות הללו ומתי ישתלם להחליף את המזגן כולו.

וודאו שמצב העבודה (mode) נכון

למרות שזה נשמע מובן מאליו, כדאי לבדוק שהמזגן נמצא על מצב העבודה הנכון, כלומר על קירור.

קריאות רבות לטכנאי מזגנים מסתכמות בשינוי מצב עבודת המזגן בשלט, ממצב חימום למצב קירור.

בנוסף, וודאו שהמזגן מכוון לטמפרטורה נמוכה מהטמפרטורה בחדר. הטמפרטורה המומלצת בחודשי הקיץ היא 25 מעלות.

בדקו שהמזגן על מצב קירור

דליפת גז

המזגן מתפקד כמערכת סגורה, ממנה הגז לא אמור לדלוף.

עם זאת, ישנם מקרים בהם נוצרת דליפה קטנה באחד מצינורות הגז, או מחלקים אחרים כמו סוללת האיוד או המדחס.

במצב של דליפה קטנה, הגז יוצא ממערכת המיזוג באיטיות עד שנוצר מצב בו המאייד מוציא אוויר שאינו עובר תהליך של קירור.

הדליפה עשויה להיגרם כתוצאה מבלאי שנוצר עם השנים או כתוצאה מהתקנה לא נכונה של המזגן, שיוצרת חיכוך בין חלקי המזגן עד לכדי יצירת סדק.

כך טכנאי מזגנים מקצועי יתקן את התקלה – טכנאי מזגנים שמציע לכם למלא גז, לא מציע בעצם פתרון לבעיה, שכן מילוי גז בלי תיקון הדליפה עצמה יביא בהכרח לדליפת הגז החדש במוקדם או במאוחר.

תקלה בכרטיס האלקטרוני של המאייד

תקלה שעשויה לגרום למעבה שלא להיכנס למצב של עבודה, היא דווקא תקלה באחד מהחיישנים של הכרטיס האלקטרוני של המאייד.

תפקידו של הכרטיס הזה הוא לקבל מהשלט את הפקודות, לעבד אותן ולהעביר אותן הלאה, מה שגורם למעבה להיכנס לפעולה.

אבחון ותיקון של כרטיס פיקוד אלקטרוני יכול להתבצע אך ורק במעבדה, ועלות החלפת כרטיס אלקטרוני תלויה באם מדובר בכרטיס משופץ או בכרטיס חדש.

קבל מדחס תקול

תפקיד קבל ההתנעה, הוא לגרום למדחס להתחיל לעבוד.

קבלי ההתנעה נוטים להישחק עם הזמן, ואינם מצליחים ליצור התנעה יעילה של חלקי המערכת. שחיקת הקבל עשויה לגרום לקצר.

למרות שהקבל שחוק, במקרים מסוימים המדחס יפעל, אך בצורה לא יעילה – מה שבעצם יוצר מצב של אוויר לא קר שיוצא מפתחי המאייד.

החלפת קבל המדחס על ידי טכנאי מזגנים מקצועי היא פעולה פשוטה יחסית, ומחיר החלפת קבל זול בהרבה ממחיר החלפת מדחס.

מדחס או קבל?

מדחס תקול

בעיה במדחס יכולה להיות מינורית יחסית ולהסתכם בהחלפת קבל, אך היא גם עשויה להיות רצינית יותר ולהיות קשורה במדחס עצמו.

במצב של מדחס תקול, סביר להניח שהמאייד יעבוד אך פעולת המיזוג עצמה לא תתאפשר, מה שיגרום ליציאת אוויר לא קר מהמאייד.

האם לתקן או להחליף את המזגן?

כרטיס אלקטרוני תקול - את הכרטיס האלקטרוני של המאייד כדאי להחליף במלואו ולא להחליף את הרגש התקול בלבד, דבר שברוב המקרים גם לא אפשרי.

יש הבדל בין כרטיס אלקטרוני משופץ לכרטיס אלקטרוני חדש, כשעיקר ההבדל הוא במחיר.

במקרים מסוימים, במיוחד כשמדובר במזגנים קטנים, עלות החלפת הכרטיס תהיה גבוהה ביחס לעלות המזגן כך שבמקרים כאלה ההמלצה היא להחליף את המזגן.

לעומת זאת, כשמדובר במזגנים גדולים ובמזגנים מיני מרכזיים, יתכן מאוד שישתלם לכם להחליף את הכרטיס.

קבל מדחס תקול - קבל מדחס הוא רכיב לא יקר וכדאי להחליף אותו מהר ככל האפשר, כך שהתקלה לא תתפתח לפגיעה במדחס עצמו.

מדחס תקול - במצב של מדחס תקול, טכנאי מזגנים מקצועי ימליץ לכם שלא לתקן ולא להחליף את המדחס עצמו, במקרה בו עלות המנוע תעלה יותר מארבעים מאחוז מעלות המזגן.

דליפת גז - כאשר יש דליפת גז מהמזגן, טכנאי המזגנים ימלא גז במערכת, יאתר מהיכן בורח הגז, יבצע תיקון דליפת גז, וימלא גז בשנית.

תיקון הדליפה מתבצע תוך הלחמת החלק הסדוק. לא כל רכיב במזגן ניתן להלחים, כך שבמקרים מסוימים טכנאי המזגנים ימליץ לכם שלא לתקן את הדליפה.

ג.ז מזגנים לא מבצעים התקנות

  • ציון 4.83 מתוך 5

    קרא 310 חוות דעת

  • 100%

    הגעה בזמן

  • 100%

    מקצועיות

  • 96%

    מחיר הוגן

אלירן טויטו - תיקונים בלבד!!!

  • ציון 4.73 מתוך 5

    קרא 92 חוות דעת

  • 99%

    הגעה בזמן

  • 99%

    מקצועיות

  • 98%

    מחיר הוגן

יקיר מיזוג אוויר-תיקונים בלבד

  • ציון 4.69 מתוך 5

    קרא 16 חוות דעת

  • 92%

    הגעה בזמן

  • 100%

    מקצועיות

  • 89%

    מחיר הוגן

סגור

Version: V3.3.2

הפיקוח של המקצוענים

המטרה שלנו, היא ליצור את רשימת בעלי המקצוע הכי טובים בארץ ולאפשר לכולנו להזמין בעלי מקצוע בראש שקט ובקלות

סינון בעלי מקצוע
  • מוקד בקרת השירות מחייג לעשרות אלפי לקוחותינו מידי חודש ואוסף חוות דעת ודירוגים על בעלי המקצוע.
  • ועדת השירות מתאספת אחת לחודש ובוחנת אם כל בעלי המקצוע עומדים בתנאי השירות עליהם הם חתומים.
  • במקרים בהם נמצא כי בעל מקצוע אינו עומד בתנאי השירות שלנו, אנו מסירים אותו מהאתר לצמיתות.
שירותי גישור בחינם
  • במידה ויש לך מחלוקת מול בעל מקצוע, אנו נפעל מולו בשמך כדי להגיע לפתרון הרצוי.
  • במידת הצורך, אנו שולחים נציג שלנו לבחון את העבודה בדירה בנוכחות הצדדים ולהחליט על הפתרון.
  • בעלי המקצוע מחויבים להחלטות נציג מוקד הגישור שלנו וחתומים על כך כתנאי להופעתם באתר המקצוענים .
חוות דעת ודירוגים
  • כדי לעזור לכם לבחור את בעל המקצוע, אנו מפרסמים באתר את חוות הדעת והדירוגים שלהם.
  • חוות הדעת והדירוגים נאספים ומאומתים אך ורק על ידי מוקד בקרת השירות שלנו ולכן לא ניתנים לזיוף.
  • באמצעות מאות אלפי חוות הדעת של לקוחותינו, יצרנו את רשימת בעלי המקצוע עליהם אנו ממליצים.
מוקד השירות
א׳ - ה׳: 17:00 - 08:30
נחלת יצחק 10, תל-אביב