פרסום בעלי מקצוע ברשת

ההיצע המקוון של בעלי מקצוע נראה שונה מהימים בהם הסתפקנו במדריכי נייר. אבל גם אופי הביקוש השתנה: אנשים רוצים לדעת שהם לא מכניסים הביתה חאפר.

עוד במדריך
בעלי מקצוע מחפשים בית בעלי מקצוע מחפשים בית בעלי מקצוע מאושרים

איפה מוצאים היום אינסטלטור או קבלן שיפוצים טוב? יותר ויותר אנשים שתשאלו אותם את השאלה הזו, כבר לא ישיבו שהם משתמשים במדריך נייר כזה או אחר - אלא שהם מחפשים באינטרנט.

בעלי מקצוע מחפשים בית

לא שזה צריך להפתיע. אפילו מכוניות אנשים כבר קונים היום באינטרנט (אם כי לא בישראל, עדיין), אז שלא יחפשו טכנאי או חשמלאי?

בעלי מקצוע מחפשים בית

כבודם של מדריכי הנייר במקומם מונח. רבים עדיין משמשים בהם גם היום, ובכמה מגזרים אפשר אפילו לומר שהם מאד פופולריים (במגזר החרדי וגם חלק מהפנסיונרים והקשישים, למשל).

אבל אתרי בעלי המקצוע עשו בשנים האחרונות כברת דרך לא קטנה, שמשכנעת את מי שהיה לו ספק בכך – מדריכי הנייר, כמו עיתוני הנייר, לא ימשיכו להתקיים לנצח.

המקום לפרסם ולהתפרסם, לחפש ולמצוא, הוא ברשת.

הרשת, שלא במפתיע, שינתה מאד את כללי המשחק. מצד אחד, השחקנים הגדולים מ"העולם האמיתי" פעילים מאד גם אונליין – וכמובן שיתרון הגודל משחק תפקיד, עד למקום מסוים.

מצד שני, הפעילות המקוונת יוצרת בהדרגה שוק שונה, מורכב ומהיר יותר. היא מספקת זכות קיום להרבה שחקנים חדשים – גם בעלי מקצוע צעירים שעוד לא בנו מוניטין;

וגם אתרי אינטרנט שמציגים מודלים חדשים של אספקת פרטי בעלי מקצוע, איתור בעלי מקצוע בפייסבוק או פרסום בעלי מקצוע חינמי.

זה למרות שהעקרונות הבסיסיים נשארו דומים מאד למדריכי הנייר המסורתיים, במובן שבדרך-כלל אפשר לפרסם בהם באחת משתי דרכים: באופן חופשי לגמרי או בתשלום.

כלומר הקריטריון, כשקיים כזה, איננו קריטריון מקצועי אלא עסקי. הלקוח אמנם במרכז, אבל זה איננו הצרכן – זה המפרסם.

בעלי מקצוע מאושרים

הרעיון מאחורי הסלוגן "בעלי מקצוע מאושרים" הוא להבהיר ולהזכיר שמדריך המקצוענים הוא לא אינדקס עסקים כללי.

אתר המקצוענים מספק מידע אך ורק על מי שנבדקו ונמצאו כעומדים בדרישות הסף (ראו דף ההסבר על סינון בעלי מקצוע).

לתפיסתנו, זהו שלב אובולוציוני טבעי: בעידן האינטרנט, שבו האתגר קשור לא לזמינות המידע אלא לסינון יעיל של המידע החשוב. 

זו כבר לא בעיה לאתר בעל מקצוע – אדרבא, יש יותר מדי מהם, וקשה לצפות מראש איזה שירות תקבלו.

בסקרים שנערכו בנושא, עולה שוב ושוב כי הבעיה העיקרית של אנשים היא לא למצוא פרטי התקשרות של בעלי מקצוע, אלא לבטוח במי שהזמינו אליהם הביתה.

אנחנו מנסים לענות על הצורך של אנשים באינדיקציה לכך שהם מזמינים נותני שירות שפועלים באופן חוקי ולגיטימי ושאיכות השירות שלהם נתונה לביקורת עניינית.