איך נגרום לבעל המקצוע לעמוד בזמנים?
נמאס לחכות לטכנאי, לחשמלאי או למוביל? לא רוצים שהשיפוצניק ישאר בבית מעבר לשבוע? הנה מה שאתם צריכים לדעת כדי לוודא שהעבודה תתבצע בזמנים שלכם.
כשאנחנו זקוקים לעבודה מקצועית בבית, אנחנו מוצאים את עצמנו לעיתים במירוץ אחרי הזמן - בעל המקצוע שהזמנו לא מגיע בזמן, לא עומד בקצב העבודה, לא מסיים אותה במועד שהבטיח - ובסופו של דבר, אנו משלמים את המחיר בשעות וימים שבוזבזו.
עלינו לדעת כיצד להעזר בבעלי המקצוע, אבל גם לוודא שהעבודה תקרה בזמנים שנוחים לנו, ולא יגלשו מעבר לכך. איך עושים זאת? הנה כמה דרכים לוודא כי העבודה בביתכם תתבצע בקצב הנכון.
איך לתכנן מראש?
במקרים דחופים של הזמנת מנעולן, חשמלאי או אינסטלטור, קשה לתכנן מראש את הגעת בעל המקצוע. אבל אם אנו זקוקים, למשל, להובלה - כדאי להזמין אותה שלושה שבועות לפני הזמן, ולהשתדל להיות הראשונים בבוקר שהמובילים מגיעים אליו.
עבודות של צבע, ניקיון וגבס, כדאי להזמין שבוע עד שבועיים לפני. ושיפוץ גדול, כמובן, יש לתכנן עם כל בני המשפחה אפילו חודשים מראש, ולמצוא בעל מקצוע שמתאים ללוח הזמנים שלנו. ככל שנפנה אל בעל המקצוע מוקדם יותר - הסיכוי שהוא פנוי בדיוק בשעה וביום שאנחנו רוצים, גדול יותר.
איך לעמוד בלוח זמנים שנקבע?
בהזמנת העבודה מול בעל המקצוע, הקפידו שכל סעיף וסעיף יהיה מוסכם על שני הצדדים. משעת ההגעה שלו, דרך סכום ומועד התשלום, ומתי היא תסתיים. לא תמיד בעלי המקצוע שמחים להתחייב לכך מראש, גם התעקשות לסגור על הכל בעל פה היא מחשידה.
כלקוחות. עליכם לשאוף שכמה שיותר פרטים יהיו מוסכמים בכתב, בחוזה מסודר, כולל פירוט של לוח הזמנים. אפילו בעבודה מול טכנאי, שלא כוללת חוזה בדרך כלל - רצוי לשאוף כי התחייבותו לזמן ההגעה תהיה בכתב - באסמס או מייל. להתחייבות יש נפקות משפטית, והיא בדרך כלל תגרום לנותן השירות לקחת אתכם ברצינות ולא לעגל פינות.
מדוע חשוב לקרוא חוות דעת והמלצות?
תשאפו לעבוד עם בעל מקצוע שידוע בעמידתו בזמנים, ש"מילה שלו היא מילה". כשאתם מחפשים בעל מקצוע קיראו את חוות הדעת של לקוחות קודמים וחפשו בין היתר האם הוא איחר או שמא דווקא הגיע ועמד בזמנים.