לתקן או לא לתקן? זו השאלה

רבים מתלוננים שמכשירי החשמל שפעם החזיקו שנים ארוכות מתקלקלים אחרי תקופת שימוש קצרה. מתי כדאי לקרוא לטכנאי לתיקון ומתי עדיף לקנות חדש

קובי גולני עודכן לאחרונה: 02.04.2019
טכנאי מקררים

תוקף תעודת האחריות עבר חלף לו ואתם נשארים עם הדילמה: להשקיע כמה מאות שקלים בתיקון או פשוט לרכוש מקרר חדש.

השיקולים אותם יש להביא בחשבון בעת כוללים את גיל המכשיר, עלות התיקון לעומת עלות מוצר חדש והצפי לכמה זמן `יחזיק` התיקון. אז מה עושים לגבי כל מכשיר וכל תקלה?

לסל וחסל

ככלל עלות ביקור של טכנאי תתומחר בין 250-150 ₪ לכן אם מכשיר חדש עולה סכום כזה או אפילו מעט יותר, המסקנה ברורה: קונים חדש.

לפיכך בכל מה שנוגע לקומקום חשמלי, טוסטר, מיקסר פשוט או מכשירי די וי די יש פשוט למצוא את פח המיחזור למוצרי אלקטרוניקה הקרוב.

שווה לתקן

שוב, אם ננסה לתת כלל אצבע אז המספר הוא שליש. כל עוד מחיר התיקון הוא כשליש ממחיר המוצר כדאי לבצע תיקון אולם כמובן שלכל כלל יש יוצאים מן הכלל.

לרוב תקלות בטלוויזיות עם מסך גדול (42 אינץ` ומעלה) כדאי לתקן. גם את המדיח, כל עוד לא לוח פיקוד אלקטרוני שבק חיים, כדאי לתקן, שכן שאר התיקונים זולים יחסית לעומת עלות המוצר.

מזגנים כמעט תמיד כדאי לתקן ורק במקרה של בעיות מנוע או מדחס יש לשקול התקנת מזגן חדש.

באופן דומה המקרר נחשב מכשיר חשמלי אמין שלא נוטה להתקלקל ולכן ברוב מוחלט של הפעמים התיקון כדאי שכן לאחריו תוכלו להשתמש במקרר עוד זמן רב.

דילמות דילמות

בתחום הכביסה, מחירי המכונות והמייבשים החדשים יכולים לנוע מ-1,500 ועד למעלה מ -5,000 ₪. לעומת זאת מחירי תיקון התקלות לרוב לא יעלו על 1,000 ₪.

שוב נעזר בכלל השליש אבל לעיתים יהיה כדאי להשקיע במכונה טובה בהחלפת גוף חימום ולעיתים אם מדובר במייבש זול שווה יותר להחליפו בחדש.

אור קור יוסי סובול

  • ציון 4.61 מתוך 5

    קרא 468 חוות דעת

  • 100%

    הגעה בזמן

  • 99%

    מקצועיות

  • 94%

    מחיר הוגן

אמריקור פיני

  • ציון 4.65 מתוך 5

    קרא 563 חוות דעת

  • 95%

    הגעה בזמן

  • 97%

    מקצועיות

  • 95%

    מחיר הוגן

א.א. קירור ללא מקררים מסחריים

  • ציון 4.88 מתוך 5

    קרא 484 חוות דעת

  • 100%

    הגעה בזמן

  • 100%

    מקצועיות

  • 98%

    מחיר הוגן

סגור

Version: V3.2.0

הפיקוח של המקצוענים

המטרה שלנו, היא ליצור את רשימת בעלי המקצוע הכי טובים בארץ ולאפשר לכולנו להזמין בעלי מקצוע בראש שקט ובקלות

סינון בעלי מקצוע
  • מוקד בקרת השירות מחייג לעשרות אלפי לקוחותינו מידי חודש ואוסף חוות דעת ודירוגים על בעלי המקצוע.
  • ועדת השירות מתאספת אחת לחודש ובוחנת אם כל בעלי המקצוע עומדים בתנאי השירות עליהם הם חתומים.
  • במקרים בהם נמצא כי בעל מקצוע אינו עומד בתנאי השירות שלנו, אנו מסירים אותו מהאתר לצמיתות.
שירותי גישור בחינם
  • במידה ויש לך מחלוקת מול בעל מקצוע, אנו נפעל מולו בשמך כדי להגיע לפתרון הרצוי.
  • במידת הצורך, אנו שולחים נציג שלנו לבחון את העבודה בדירה בנוכחות הצדדים ולהחליט על הפתרון.
  • בעלי המקצוע מחויבים להחלטות נציג מוקד הגישור שלנו וחתומים על כך כתנאי להופעתם באתר המקצוענים .
חוות דעת ודירוגים
  • כדי לעזור לכם לבחור את בעל המקצוע, אנו מפרסמים באתר את חוות הדעת והדירוגים שלהם.
  • חוות הדעת והדירוגים נאספים ומאומתים אך ורק על ידי מוקד בקרת השירות שלנו ולכן לא ניתנים לזיוף.
  • באמצעות מאות אלפי חוות הדעת של לקוחותינו, יצרנו את רשימת בעלי המקצוע עליהם אנו ממליצים.
מוקד השירות
א׳ - ה׳: 17:00 - 08:00
נחלת יצחק 10, תל-אביב