לבחור מקלחון ולטפל בו נכון

מקלחון עשוי להיות פתרון מעולה לבעיית חוסר מקום במקלחת ובעלות נמוכה יחסית. מה חשוב לדעת כדי לבחור את המקלחון המתאים עבורכם, כיצד לנקות אותו ואיך מתחזקים אותו כדי שישרת אתכם שנים ארוכות

יובל הרכבי
עודכן לאחרונה: 13.12.2018
מקלחונים

את המקלחות של פעם, שילוב פשוט בין דוש לוילון, מחליפים היום ביותר ויותר דירות מקלחונים סגורים.

המקלחונים גם מהווים תחליף לאמבטיות בהרבה דירות קטנות, משום שהם תופסים פחות מקום וכנראה גם משום שאמבטיות הרבה פחות פופולריות בימינו מבעבר.

לשאר היתרונות האמיתיים או המדומים של המקלחונים מצטרפת גם העובדה הפשוטה שמדובר בפתרון זול משמעותית מאמבטיה, מה שהופך אותו חביב במיוחד על בעלי דירות שכורות.

למרות הפשטות היחסית של הפתרון, כדאי לשים לב מה מזמינים ורצוי גם לדעת לתחזק ולנקות כדי לשמור עליו.

תצורות ושימושים שונים

יש סוגים שונים של מקלחונים, עם הבדלים ניכרים בצורה, עיצוב, חומרים ונפח. מקובל להבחין בין:

מקלחונים חזיתיים - מדובר מקלחון שהדלת שלו קדמית, לרוב כזה שמבוסס על שילוב בין נישה מיוחדת לדלת מתקפלת.

מקלחונים פינתיים - מבנים פשוטים בצורת האות "ר" בפינת חדר הרחצה.

אמבטיונים - אלו הם מבנים שמחליפים את וילון האמבטיה בזכוכית או פרספקס.

רוב המקלחונים מבוססים היום על שילוב בין מסגרת אלומיניום לפרספקס או חומר פולימרי (פלסטי) אחר.

חשוב לבנות מנגנון ניקוז, שיכול להיות מבוסס על ריצוף מיוחד (האפשרות העדיפה כשאפשר) או על אגנית, על מנת שהמים לא יציפו את כל החדר בזמן הרחצה.

מה לגבי אגניות?

אגנית היא, כמו אמבטיה זעירה, מבנה מעוגל או נטוי במקצת מחומר אטום ובו פתח ניקוז למים.

ישנן כיום אגניות חרס, אקריל, אלומיניום, פשוטות או מעוצבות, עם או ללא הגבהה, נישות ומדפים ואפילו "ספסל" מובנה לישיבה.

אגנית איננה פתרון אידיאלי כי היא צוברת לכלוך, מעלה עובש ודורשות תחזוקה שוטפת.

היא נחשבת לפתרון מועדף בעיקר בבתים ישנים, משיקולי עלות או כאשר יש פרקט. בכל מקרה, אגניות חרס הן הסוג המומלץ ביותר.

מה לבקש מקבלן השיפוצים?

יש בשוק הרבה מאד מקלחונים ברמות מחיר ואיכות שונות. מומלץ לא להתפשר ולהשקיע במוצר טוב, ובעיקר כזה שיש עבורו חלקי חילוף.

במקלחונים פינתיים מומלץ לא להסתפק בפחות מ-90 ס"מ רוחב (בדרך-כלל מה שקובע את הגודל היא האגנית וישנן גם אגניות 80 ס"מ אך הן יוצרות מקלחונים צפופים מאד).

יחד עם המקלחון כדאי להשקיע בקנייה ובהרכבה של כלי סניטציה משלימים - ברז ושפופרת דוש, מדפים לשמפואים וסבון וכן הלאה.

להוסיף אותם אחרי יהיה יקר יותר, אלא אם אתם יודעים לעשות זאת לבד.

איך נפטרים מעובש ולכלוך?

חלקי אלומיניום, גומי או פלסטיק של מקלחונים יש לנקות במטלית רכה עם חומרים עדינים כמו סבון כלים או פשוט בתערובת של מים וחומץ.

עובש שמצטבר בפינות אפשר לנקות בתערובת של מים ואקונומיקה או בתכשיר כמו סאנו ז`אבל שכולל אקונומיקה מים ודטרגנט עדין (מומלץ לדלל עוד קצת במים).

אגניות אפשר לנקות באקונומיקה או מי אש, אבל יש לעשות זאת בזהירות מיוחדת ולהגן על העור והעיניים, עם כפפות, משקפיים ושרוולים ארוכים.

לא מזיק גם לרכוש "מסיכות בד" להגנה על הנשימה. יש כאלו בכל חנות לחומרי בניין ורשת עשה זאת בעצמך.

כדי לצמצם היווצרות של כתמי אבנית וסבון על החלקים הפנימיים של המקלחון מומלץ לנגב אותם אחרי כל המקלחת עם מטלית יבשה.

א.ר גלאס

אלירן כתבי

א.ר גלאס

--.- בתהליך דירוג
- -

הגעה בזמן

- -

מקצועיות

- -

מחיר הוגן

גיא גלאס אומנות בזכוכית

גיא לוי

גיא גלאס אומנות בזכוכית

100%

הגעה בזמן

97%

מקצועיות

93%

מחיר הוגן

פי 2 זגגים - תיקון והחלפת זכוכית

אייל שרביט

פי 2 זגגים - תיקון והחלפת זכוכית

99%

הגעה בזמן

94%

מקצועיות

90%

מחיר הוגן

סגור

Version: V3.3.7-2-g8027521

הפיקוח של המקצוענים

המטרה שלנו, היא ליצור את רשימת בעלי המקצוע הכי טובים בארץ ולאפשר לכולנו להזמין בעלי מקצוע בראש שקט ובקלות

סינון בעלי מקצוע
  • מוקד בקרת השירות מחייג לעשרות אלפי לקוחותינו מידי חודש ואוסף חוות דעת ודירוגים על בעלי המקצוע.
  • ועדת השירות מתאספת אחת לחודש ובוחנת אם כל בעלי המקצוע עומדים בתנאי השירות עליהם הם חתומים.
  • במקרים בהם נמצא כי בעל מקצוע אינו עומד בתנאי השירות שלנו, אנו מסירים אותו מהאתר לצמיתות.
שירותי גישור בחינם
  • במידה ויש לך מחלוקת מול בעל מקצוע, אנו נפעל מולו בשמך כדי להגיע לפתרון הרצוי.
  • במידת הצורך, אנו שולחים נציג שלנו לבחון את העבודה בדירה בנוכחות הצדדים ולהחליט על הפתרון.
  • בעלי המקצוע מחויבים להחלטות נציג מוקד הגישור שלנו וחתומים על כך כתנאי להופעתם באתר המקצוענים .
חוות דעת ודירוגים
  • כדי לעזור לכם לבחור את בעל המקצוע, אנו מפרסמים באתר את חוות הדעת והדירוגים שלהם.
  • חוות הדעת והדירוגים נאספים ומאומתים אך ורק על ידי מוקד בקרת השירות שלנו ולכן לא ניתנים לזיוף.
  • באמצעות מאות אלפי חוות הדעת של לקוחותינו, יצרנו את רשימת בעלי המקצוע עליהם אנו ממליצים.
מוקד השירות
א׳ - ה׳: 17:00 - 08:30
נחלת יצחק 10, תל-אביב