ניקיון משרד גדול: כל מה שחשוב לדעת
ניקיון של משרד הוא משימה לא פשוטה, בטח ובטח כשמדובר במשרד גדול. כמה עובדי ניקיון צריך, כמה פעמים בשבוע ומה החשיבות בתכנית עבודה מסודרת? כל התשובות בפנים.
ניקיון של משרד הוא משימה לא פשוטה, בטח ובטח כשמדובר במשרד גדול שעובד סביב השעון, מכיל חדרי עבודה רבים, חדרי ישיבות, שירותים, מטבחון ועוד.
במדריך הבא נתמקד בטיפים הקטנים שיסייעו לכם לצלוח את המשימה השוטפת שנקראת ניקיון משרד גדול. כמה עובדי ניקיון צריך, כמה פעמים בשבוע ומה החשיבות בתכנית עבודה מסודרת.
כמה עובדי ניקיון צריך למשרד גדול?
בניגוד למשרד קטן, בו תוכלו להסתפק בעובד ניקיון עצמאי אחד, משרדים מעל 200 מ"ר מכילים בדרך כלל חדרי עבודה רבים, חדרי ישיבות, מטבחונים, שטיחים מקיר לקיר ועוד. לכן, אין מנוס אלא לסגור עם חברת ניקיון שתשלח צוות של 2 עובדים לפחות.
כמה פעמים בשבוע?
בניגוד למשרד קטן, בו תוכלו להסתפק בניקיון דו שבועי, משרד גדול מעל 200 מ"ר מצריך ניקיון יום יומי על בסיס שעתי.
חדרי השירותים והמטבחונים דורשים הכי הרבה תשומת לב, שכן הם דורשים ניקיון יום יומי באופן שוטף.
במשרדים המאכלסים המון עובדים, אין מנוס מניקיון יום יומי של חדרי השירותים, אפילו על בסיס שעתי.
לכן אין מנוס מצוות ניקיון גדול יותר (2-3 עובדי ניקיון). אחרת, תשומת הלב שיקבלו חדרי השירותים והמטבחונים בהחלט יבואו בחשבון על ניקיון הרצפה והשולחנות בחדרים השונים.
סגרו תכנית עבודה קבועה מראש
לפני שאתם סוגרים עם חברת הניקיון, יש לקבוע מראש את תכנית העבודה שצריכה להתבסס על כל החלקים שקיימים במשרד, תוך התחשבות במכונות, ריהוט, דלתות, חלונות ועוד.
שעות פעילותבמידה ומדובר במשרד שאינו פעיל בשעות הערב, מומלץ לסגור מול חברת הניקיון שהצוות יגיע לאחר שעות הפעילות.
כך, עבודת הניקיון לא תפריע לעובדים ותתבצע על הצד הטוב ביותר. כאמור, יש להחריג את חדרי השירותים והמטבחון, שדורשים כאמור טיפול שוטף.
במידה והמשרד פעיל כל הזמן, יש להרגיל את העובדים לשעות קבועות.
חלוקת עבודהלדוגמא, לקבוע מראש שעות בהן מנקים את הרצפה בחדרי העבודה, את השולחנות, את חדרי הישיבות והמנהלים.
במקרים בהם צוות הניקיון יעבוד ללא תכנון מוקדם, צפו למקרים בהם עובדים יצטרכו לפנות את עמדת העבודה שלהם עד שיסיימו לנקות אותה.
גרוע מכך, יש עובדים שלא יכולים להרשות לעצמם את ההפוגה הזו, ואז עובד הניקון נאלץ לנקות "מסביב" בחוסר יעילות.

בחרו חברה שמשתמשת בחומרי ניקיון ידידותיים
זכרו – ברוב המקרים משרדים גדולים הם משרדים ללא הפסקה. סביר להניח שגם המשרד שלכם הומה אדם, גם בשעות לא שגרתיות. לכן, עליכם לתת את הדגש לאופי חומרי הניקיון בהם הצוות ישתמש.
אתם לא רוצים שמי מהעובדים שלכם יפגע מתכשיר ניקיון כזה או אחר שהצוות השתמש בו. בחרו חברת ניקיון שמשתמש בחומרי ניקוי ידידותיים ככל שאפשר.
בנוסף, מומלץ לוודא שאף אחד מהעובדים לא סובל מרגישות כל שהיא לתכשיר כזה או אחר.
הקפידו על מנגנון פיקוח ובקרה
הכלל הוא פשוט – ככל שהמשרד גדול, כך יהיה לכם קשה לבקר את צוות הניקיון. לכן, הקפידו לבחור נציג מטעמכם שילווה ויבקר את עבודת צוות הניקיון. הנציג יוכל לבדוק מה צוות הניקיון עשה, האם הוא ביצע את עבודתו בצורה טובה, אילו משימות הוא לא ביצע ועל אילו משימות יש לחזור בשנית.