5 דברים שחייבים לבדוק לפני שמזמינים בעל מקצוע

מתכוונים להזמין בעל מקצוע הביתה? על מנת להקטין את הסיכוי לעוגמת נפש ושתוכלו להזמין בעל מקצוע בראש שקט, קבלו 5 דברים שאתם פשוט חייבים לבדוק.

אייל רונן
עודכן לאחרונה: 30.01.2020
בעלי מקצוע

בעידן המורדני של האינטרנט, הרשתות החברתיות והווטסאפ, אין ספק שהכוח שלכם כצרכנים הולך ומתעצם. למרות זאת, עדיין קיימים מקרים של עוגמות נפש הנובעות מחוויית שירות גרועה.

אז על מנת להקטין את הסיכוי לעוגמת נפש ושתוכלו להזמין בעל מקצוע בראש שקט, קבלו  5 דברים שאתם פשוט חייבים לבדוק.

1. בדקו אם יש לבעל המקצוע רישיון

במידה ואתם זקוקים לחשמלאי, טכנאי גז או מדביר, דעו שעליכם לבדוק מראש שהוא מחזיק ברישיון מתאים. לפני שאתם מזמינים את בעל המקצוע, דרשו ממנו לשלוח לכם תמונה של הרישיון שלו בוואטסאפ.

מזמינים חשמלאי? כנסו לאתר של משרד העבודה והרווחה, הקלידו את מספר תעודת הזהות שלו (או מספר הרישיון) וודאו שהוא אכן מופיע ברשימות.

מזמינים מדביר? כנסו למאגר המדבירים המורשים באתר של המשרד להגנת הסביבה ובדקו שהוא אכן מופיע ברשימות.

מזמינים קבלן שיפוצים לעבודה גדולה בהיקף של מעל 44,000 ₪? ודאו שהוא מופיע בפנקס הקבלנים כקבלן שיפוצים מורשה. בעל המקצוע אמור לעבוד על הגג? ודאו מראש שיש לו היתר עבודה בגובה.

כמובן שאתר המקצוענים, בו בעלי המקצוע נמצאים תחת פיקוח מתמיד, בודק עבורכם מראש את נושא הרישיונות. יתרה מכך, הוא לא יפרסם בעלי מקצוע שלא מחזיקים ברישיון מתאים.

בתמונה הבאה תוכלו לראות דוגמה של רישיון חשמלאי.

דוגמה לרישיון חשמלאי

2. בדקו אם יש תביעות נגד בעל המקצוע

מעוניינים בבעל מקצוע מסויים? לפני שאתם ממהרים להזמין אותו אליכם הביתה, בדקו האם יש תלונות קודמות או תביעות משפטיות נגדו.

איך עושים את זה? הקלידו בגוגל את שם בעל המקצוע ואת המילים "בית משפט". כך תוכלו לראות אם יש תלונות קודמות עליו.

תוכלו להקליד גם את שם בעל המקצוע וללחוץ על הכפתור "חדשות", כך תוכלו לקרוא את כל העדכונים האחרונים לגביו, אם קיימים כאלה.

אם יש ספק, אין ספק. אל תזמינו בעל מקצוע שמופיע בהקשר שלילי בכל אחת מהדרכים שציינו, אל תקחו את הסיכון להיות הבאים בתור שיפלו.

3. בדקו את המחיר הנפוץ לעבודה

ידע זה כוח! ככל שתלמדו יותר על הנושא, כך תפחיתו את הסיכוי שבעל המקצוע ינסה לנצל את חוסר הידע שלכם.

כנסו למחירון המומלץ לצרכן בתחום הרלוונטי, בדקו את טווחי המחיר הנפוצים ושננו את כל המונחים המקצועיים שקשורים לעבודה.

חשוב לציין - אל תסכימו לקבל הצעת מחיר בטלפון, בטח ובטח כשמדובר בעבודות בהיקף גדול.

מזמינים שיפוצניק, קבלן איטום או חברת הובלה? דרשו מבעל המקצוע להגיע אליכם הביתה לביקור מקדים, על מנת שיוכל לתת לכם הצעת מחיר מבוססת שלוקחת בחשבון את מורכבות העבודה.

4. קראו את חוות הדעת

על מנת להקטין את הסיכוי לעוגמת נפש, אנו ממליצים לכם להזמין בעל מקצוע רק מאתר המציג בשקיפות מלאה את כל חוות הדעת האמיתיות על בעל המקצוע.

קראו את כל חוות הדעת, גם את השליליות אם קיימותת כאלה. כנסו לכרטיס העסק של בעל המקצוע שאתם מעוניינים בשירותיו ובדקו: האם הוא נוהג להגיע בזמן ללקוחות שלו? האם הוא מקצועי? האם הוא גובה מחירים הוגנים?

מצאתם בעל מקצוע שעונה על כל הקריטריונים הללו? שוחחו איתו בטלפון ובדקו האם הכימיה בניכם תואמת את חוות הדעת הטובות שמופיעות באתר.

5. ודאו שיש לכם גב

בעידן המודרני, מקובל מאד להזמין בעל מקצוע מפה לאוזן, מקבוצת הווטסאפ השכונתית, או סתם דרך המודעה הראשונה שקופצת לכם בגוגל.

זה בסדר גמור, אך חשוב שתדעו שבמקרים של מחלוקת עם בעל המקצוע, לא תמיד תהיה לכם כתובת ברורה לפנות אליה.

אתר המקצוענים, לדוגמא, מספק ללקוחותיו שירותי גישור בחינם במקרה של מחלוקת מול בעל המקצוע, ופועל מולו בשמם כדי להגיע לפתרון הרצוי. 

על סמך הדירוגים וחוות הדעת של אלפי לקוחות, ניתן לדעת האם בעלי המקצוע עומדים בתנאי השירות עליהם הם חתומים. כמובן שבעלי מקצוע שלא עומדים בתנאי השירות מוסרים לצמיתות מהאתר.

מחפשים בעל מקצוע מומלץ באיזור שלכם? לחצו כאן >>

סגור

Version: V3.8.4

הפיקוח של המקצוענים

המטרה שלנו, היא ליצור את רשימת בעלי המקצוע הכי טובים בארץ ולאפשר לכולנו להזמין בעלי מקצוע בראש שקט ובקלות

סינון בעלי מקצוע
  • מוקד בקרת השירות מחייג לעשרות אלפי לקוחותינו מידי חודש ואוסף חוות דעת ודירוגים על בעלי המקצוע.
  • ועדת השירות מתאספת אחת לחודש ובוחנת אם כל בעלי המקצוע עומדים בתנאי השירות עליהם הם חתומים.
  • במקרים בהם נמצא כי בעל מקצוע אינו עומד בתנאי השירות שלנו, אנו מסירים אותו מהאתר לצמיתות.
שירותי גישור בחינם
  • במידה ויש לך מחלוקת מול בעל מקצוע, אנו נפעל מולו בשמך כדי להגיע לפתרון הרצוי.
  • במידת הצורך, אנו שולחים נציג שלנו לבחון את העבודה בדירה בנוכחות הצדדים ולהחליט על הפתרון.
  • בעלי המקצוע מחויבים להחלטות נציג מוקד הגישור שלנו וחתומים על כך כתנאי להופעתם באתר המקצוענים .
חוות דעת ודירוגים
  • כדי לעזור לכם לבחור את בעל המקצוע, אנו מפרסמים באתר את חוות הדעת והדירוגים שלהם.
  • חוות הדעת והדירוגים נאספים ומאומתים אך ורק על ידי מוקד בקרת השירות שלנו ולכן לא ניתנים לזיוף.
  • באמצעות מאות אלפי חוות הדעת של לקוחותינו, יצרנו את רשימת בעלי המקצוע עליהם אנו ממליצים.
מוקד השירות
א׳ - ה׳: 17:00 - 08:30
נחלת יצחק 10, תל-אביב
arrow-icon