תיקון רטיבות מסיבית בתקרה: המדריך המלא

אתם גרים בקומה האחרונה של בניין משותף ומים נוזלים או נשפכים מהתקרה? קודם כל שמרו על בטיחות המשפחה שלכם, לאחר מכן הצילו את הציוד מנזקי הרטיבות, ולאחר מכן הזמינו קבלן איטום כדי לתקן את מקור הנזילה.

ארז פולק עודכן לאחרונה: 13.12.2018
איטום

אם אתם דיירי הקומה האחרונה בבניין משותף, והתקרה שלכם נוטפת מים, הדבר הכי חשוב שאתם צריכים לעשות הוא לדאוג לבטיחות שלכם, של בני ביתכם ולאחר מכן גם של הציוד היקר שלכם.

במדריך הבא נסביר מה הם השלבים הראשונים שעליכם לעשות בזמן נזילת מים מסיבית מהתקרה על מנת למנוע אסון, את מי תצרכו להזמין על מנת לעצור את הנזילה.

בהמשך המדריך תוכלו להבין איך לתקן את התקרה, מי צריך לשאת בהוצאות, ואיך תוכלו לבטח את עצמכם בעתיד.

פנו את החדר ומנעו סכנת התחשמלות

אם אתם גרים בקומה האחרונה של הבניין והתקרה שלכם נוטפת מים, אל תתמהמהו ופעלו על פי הסעיפים הבאים:

נתקו את מכשירי החשמל – במידה והמים נוזלים מהתקרה נתקו את כל מכשירי החשמל באזור בו המים נוזלים והוציאו אותם משם כדי לשמור שלא יפגעו וכדי למנוע קצר.

כסו את השקעים – אם יש לכם כיסוי פלסטיק לשקעי החשמל כסו את השקעים באזור הנזילה על מנת לשמור עליהם מפגעי הרטיבות.

הורידו את הפקק של האזור בלוח החשמל – מים שמצאו את דרכם מהגג אל התקרה, יכולים גם לחלחל דרך פתחי החשמל ולהגיע לשקעים.

כאשר הנזילה מהתקרה היא מסיבית גשו ללוח החשמל והורידו את הפקק של האזור בבית בו המים נוזלים מהתקרה.

הצילו את הרהיטים ואת הפרקט – הרחיקו ספות ורהיטים ממוקד הנזילה, פזרו דליים במקומות בהם מטפטפים המים ופזרו מגבות על רצפת הפרקט שלכם כדי למנוע נזק חמור שיעלה ביוקר.

הזמינו קבלן איטום

תיקון הרטיבות בתקרה יתאפשר רק לאחר תיקון הבעיה שגומרת לרטיבות הזאת. אם אתם גרים בקומה האחרונה, הבעיה היא בגג, ואתם צריכים קבלן איטום מקצועי שיטפל בבעיה.

בדיקת מקור הנזילה - קבלן האיטום יבדוק מה מקור הנזילה וימליץ לכם באם כדאי לכם לבצע איטום נקודתי או איטום בגג כולו.

אמנם ישנם מצבים בהם ניתן יהיה לבצע תיקון נקודתי באיטום הגג, אך במקרים רבים מקור הצטברות המים בגג לא יהיה מקור הנזילה, ואיתור הנזילה באמצעים כמו מצלמת אינפרה אדום ייתן את מקור הרטיבות אבל לא את המיקום המדויק של הכשל בשכבת האיטום.

לכן, כדאי לשקול איטום מלא של הגג ולחסוך בבדיקות יקרות שלא תמיד נותנות תוצאות מדויקות.

ביצוע האיטום - למרות שיש שיטות איטום זולות יחסית כמו איטום בזפת, השיטה היעילה ביותר היא איטום ביריעות ביטומניות. קיימים שני סוגי יריעות ביטומניות: APP ו- SBS.

דרשו יריעת APP בעלת עמידות גבוהה לשמש ולחום. כאמור, כשבועיים לאחר איטום הגג יש לבצע בדיקת הצפה. לא כל בעלי המקצוע מבצעים זאת, דאגו שזה יופיע כסעיף נפרד בחוזה העבודה.

פירוק דוודים - במידה ויש צורך להוריד את הדוודים מהגג, סביר להניח שקבלן האיטום ידרוש להשתמש במנוף, ואז תצטרכו לדאוג למקום חניה עבור המנוף. חשוב לציין שדוד נוזל אין להחזיר.

אם מרימים את הדוד, אז יש להודיע לבעל הדוד שבמידה והוא יתעקש להחזיר את הדוד הנוזל מבלי לתקן אותו הנזילה תחזור, והוא יצטרך לשאת בהוצאת תיקון הגג.

דרשו חוזה עבודה מסודר - יש לוודא שגודל הגג שמצוין בהצעת המחיר תואם לגודל הגג בפועל. וודאו שההצעה כוללת בדיקת הצפה לגג ושהיא כוללת אחריות של קבלן האיטום על העבודה.

במידה ואתם מבצעים את העבודה בחורף, יש להמתין להפוגה של שבוע לפחות בגשמים עד לביצוע העבודה.

הדבר האחרון, ואולי החשוב ביותר, הוא לוודא שקיימת הסכמה בכתב של כל דיירי הבניין לביצוע העבודה.

הזמינו שיפוצניק לתיקון התקרה

קבלן שיפוצים יוכל לבצע את העבודה רק לאחר שעבודת האיטום הושלמה והתקרה התייבשה. תחילה קבלן השיפוצים יגרד את הצבע ואת הטיח.

במקרים מסוימים יהיה צורך לבצע את העבודה בתקרה כולה ולא רק בחלק שניזוק, בין היתר כדי לא ליצור מראה משונה ולא אחיד של התקרה.

לאחר גירוד בטיח והצבע, קבלן השיפוצים יבצע טיוח מחדש, ימתין לייבוש החומר ויצבע את התקרה במספר שכבות.

מי אחראי על התיקון?

מבחינה משפטית, מי שאחראי על מקור הרטיבות הוא גם האחראי על התיקון. הדבר הראשון שצריך לבדוק לפני שמחליטים על מי מוטלת האחריות הוא מקור הרטיבות.

אם מקור הרטיבות אכן נובע מכשל באיטום הגג, האחריות תוטל על על וועד הבית. האחריות תהיה על תיקון הנזק לרכוש המשותף ולנזק שנגרם לדירה עצמה.

הדבר נכון גם לגבי נזק שנגרם לרצפת הפרקט שלכם למשל. אם הבניין נמצא עדיין באחריות קבלן הבנייה, או שהבניין מתוחזק על ידי חברת ניהול, עיברו על החוזה שלכם מולם. במקרים רבים עלות התיקון תהיה עליהם.

השכנים לא משלמים? כך תפעלו

אנו ממליצים לנסות ולשמור על שכנות טובה, וקודם כל להסביר לדייר, או לוועד הבית את נושא האחריות שלהם לנזק שנגרם, להזמין אותם לראות את הנזק בעצמם ולסביר שמיקום הרטיבות לא מעיד ברוב המקרים על מקור הנזילה או הכשל בשכבת האיטום.

צלמו ותעדו את הנזק שנגרם לדירתכם, כך שבמקרה הצורך תוכלו להשתמש בתיעוד הזה לצרכים משפטיים. חשוב לדעת שלא כל מהנדס או שמאי יידעו לאמוד את עלות הנזק שנגרם, ובמידה ומדובר בנזק רציני, כדאי להשקיע מאמץ ולמצוא שמאי שמתמחה בכך.

הכניסו סעיף מתאים לביטוח הדירה

אם יש לכם ביטוח דירה, בדקו את הפוליסה. יכול מאוד להיות שחברת הביטוח שלכם מכסה מקרים לא צפויים מראש, שכוללים נזקים שמקורם בכשל במערכת האיטום.

במידה ויש לכם ביטוח דירה, אבל אין לא קיים בו הסעיף הזה, כדאי לשקול להכניס אותו לביטוח, גם אם זה יצריך מכם התעקשות מול חברת הביטוח ותשלום גבוה יותר.

בכל מקרה, אל תוותרו על סעיף שמאפשר לכם לבחור את בעל המקצוע בעצמכם. כך תשמרו על האינטרס שלכם, שהוא לבחור את בעל המקצוע הטוב ביותר לביצוע העבודה, ולא בעל מקצוע מטעם חברת הביטוח שהאינטרס שלה הוא לצמצם עלויות.

אבי תמם עבודות איטום

  •  25 חוות דעת בציון 4.5 מתוך 5.00

    25 חוות דעת

  • הגעה בזמן

  • מקצועיות

  • מחיר הוגן

האחים תמם

  •  32 חוות דעת בציון 4.5 מתוך 5.00

    32 חוות דעת

  • הגעה בזמן

  • מקצועיות

  • מחיר הוגן

אלריה איטום

  •  14 חוות דעת בציון 4.5 מתוך 5.00

    14 חוות דעת

  • הגעה בזמן

  • מקצועיות

  • מחיר הוגן

סגור

Version: V2.3.0

הפיקוח של המקצוענים

המטרה שלנו, היא ליצור את רשימת בעלי המקצוע הכי טובים בארץ ולאפשר לכולנו להזמין בעלי מקצוע בראש שקט ובקלות

סינון בעלי מקצוע
  • מוקד בקרת השירות מחייג לעשרות אלפי לקוחותינו מידי חודש ואוסף חוות דעת ודירוגים על בעלי המקצוע.
  • ועדת השירות מתאספת אחת לחודש ובוחנת אם כל בעלי המקצוע עומדים בתנאי השירות עליהם הם חתומים.
  • במקרים בהם נמצא כי בעל מקצוע אינו עומד בתנאי השירות שלנו, אנו מסירים אותו מהאתר לצמיתות.
שירותי גישור בחינם
  • במידה ויש לך מחלוקת מול בעל מקצוע, אנו נפעל מולו בשמך כדי להגיע לפתרון הרצוי.
  • במידת הצורך, אנו שולחים נציג שלנו לבחון את העבודה בדירה בנוכחות הצדדים ולהחליט על הפתרון.
  • בעלי המקצוע מחויבים להחלטות נציג מוקד הגישור שלנו וחתומים על כך כתנאי להופעתם באתר המקצוענים .
חוות דעת ודירוגים
  • כדי לעזור לכם לבחור את בעל המקצוע, אנו מפרסמים באתר את חוות הדעת והדירוגים שלהם.
  • חוות הדעת והדירוגים נאספים ומאומתים אך ורק על ידי מוקד בקרת השירות שלנו ולכן לא ניתנים לזיוף.
  • באמצעות מאות אלפי חוות הדעת של לקוחותינו, יצרנו את רשימת בעלי המקצוע עליהם אנו ממליצים.
מוקד השירות
א׳ - ה׳: 17:00 - 08:00
נחלת יצחק 10, תל-אביב