לפני החשמלאי: אילו תקלות תוכלו לפתור בעצמכם?

האם יש תקלות חשמל שתוכלו לפתור בעצמכם, וכיצד ניתן להתנהל נכון בכדי למנוע תקלות? כמה טיפים חשובים

עידו ולדמן ואביגיל דורון עודכן לאחרונה: 18.03.2019
חשמלאים

החלפת נורה היא כמובן תיקון פשוט יחסית שאינו דורש הזמנת חשמלאי, אך מה לגבי קצר חשמלי?

בישראל, רק חשמלאי מוסמך רשאי לבצע פעולות ותיקונים במערכת החשמל.

ככל הנראה הסיבה לכך היא שמערכת החשמל הינה רגישה ומסוכנת מאוד בשימוש לא זהיר או רשלני.

אז מה בכל זאת אנחנו יכולים לעשות לבד ואילו פעולות מניעתיות כדאי לנקוט על מנת לצמצם את כמות התקלות בעתיד?

יש כמה דברים שנמצאים בידיים שלנו כצרכנים. 

למה מפסק הפחת קופץ?

עלולות להיות מספר סיבות לכך שהחשמל "קופץ": תקלה ברשת החשמל, עומס יתר נקודתי בבית, הנוצר כתוצאה משימוש במספר מכשירים "זוללי אנרגיה" ועוד.

קל מאוד לבודד את התקלות האזוריות על ידי הצצה מבעד לחלון - אם הבעיה מתרחשת רק בבית שלנו, צריך לבדוק האם היא נובעת מעומס יתר, או בשל מכשיר חשמלי תקול.

בשני המקרים, הדרך לבידוד גורם הבעיה היא על ידי ניתוק של כל המוצרים בבית וחיבורם מחדש לרשת באופן הדרגתי, עד לשחזור התקלה.

לדוגמא: אם חיברתי את המחשב שלי לחשמל והוא מייד הקפיץ את הפיוז, הצעד הבא יהיה לנתק את כל שאר המכשירים בבית, להרים את המתג בארון החשמל ולחבר רק את המחשב בחזרה. 

במצב כזה נפילת מתח תעיד על בעיה אלקטרונית במחשב המצריכה טיפול של טכנאי מוסמך - אם המחשב לבדו אינו גורם לבעיה, סימן שמדובר בתקלת עומס יתר.

תיקון תקלות חשמל

עומס יתר נוצר כאשר יותר מדי צרכני חשמל פועלים במקביל. הדרך לפתור בעיה זו היא פשוטה למדי:

שימו לב אילו מכשירים אתם מפעילים ומתי, והימנעו מהפעלה של מכונת הכביסה במקביל לדוד ולמזגן למשל. החליפו את מכשירי החשמל שלכם למוצרים חסכוניים באנרגיה.

אם יש לכם כמה "מכשירים זללניים" השתדלו לפזר אותם ברחבי הבית מבלי להעמיס על שקע אחד.

בנושא זה כדאי לדעת כי לא מעט תקלות מתחילות בשל התחממות נקודות החשמל, הנוצרת בעקבות עודף במוצרי אלקטרוניקה המחוברים אליהן.

מעבר לשיקולי הבטיחות כדאי לזכור, הפעלת מכשירי החשמל מחוץ לשעות העומס תעזור לצמצם את הסיכון לקריסת החשמל באזור.

לכן, לפני הפעלת מכשיר חשמלי עיצרו לרגע ושאלו את עצמכם האם הפעלתו בעיתוי המסוים נכונה ומחויבת המציאות.

למשל, האם כדאי להפעיל את מכונת הכביסה בשעות צריכת השיא בערב, בדיוק כשהמזגנים עמלים על חימום הבית?

דוגמא נוספת, היא האם כדאי להפעיל את מייבש הכביסה בזמן שדוד החשמל דולק.

היו ערניים וביקורתיים כלפי סביבת המגורים שלכם, שימו לב לכל דבר חריג שקורה: הבהובי אורות, ריח שרוף, רעש של ניצוצות וכו`. הדבר עשוי לעזור לכם לגלות תקלות בטרם הן הופכות להרסניות.

המלצה נוספת להתנהלות נכונה היא להזמין חשמלאי אחת לשנה לבדיקה תקופתית של רכיבי לוח החשמל בבית.

בדיקה כזאת מומלץ לבצע בחורף או בקיץ, כאשר מזג האוויר חם או קר מאוד, מפני שאלו התקופות בהן קיים עומס רב יותר על המערכת.

מיזוג אוויר, גם בחימום וגם בקירור, צורך חשמל רב ובכך מעמיס הן על מערכת החשמל והן על התקציב המשפחתי.

י.ע.ד עבודות חשמל מיזוג ותקשורת

  • ציון 5 מתוך 5

    קרא 3 חוות דעת

  • 100%

    הגעה בזמן

  • 94%

    מקצועיות

  • 87%

    מחיר הוגן

חשמל אסף

  • ציון 4.79 מתוך 5

    קרא 39 חוות דעת

  • 100%

    הגעה בזמן

  • 99%

    מקצועיות

  • 97%

    מחיר הוגן

יאיר - עבודות חשמל

  • ציון 4.76 מתוך 5

    קרא 266 חוות דעת

  • 100%

    הגעה בזמן

  • 99%

    מקצועיות

  • 97%

    מחיר הוגן

סגור

Version: V3.1.7

הפיקוח של המקצוענים

המטרה שלנו, היא ליצור את רשימת בעלי המקצוע הכי טובים בארץ ולאפשר לכולנו להזמין בעלי מקצוע בראש שקט ובקלות

סינון בעלי מקצוע
  • מוקד בקרת השירות מחייג לעשרות אלפי לקוחותינו מידי חודש ואוסף חוות דעת ודירוגים על בעלי המקצוע.
  • ועדת השירות מתאספת אחת לחודש ובוחנת אם כל בעלי המקצוע עומדים בתנאי השירות עליהם הם חתומים.
  • במקרים בהם נמצא כי בעל מקצוע אינו עומד בתנאי השירות שלנו, אנו מסירים אותו מהאתר לצמיתות.
שירותי גישור בחינם
  • במידה ויש לך מחלוקת מול בעל מקצוע, אנו נפעל מולו בשמך כדי להגיע לפתרון הרצוי.
  • במידת הצורך, אנו שולחים נציג שלנו לבחון את העבודה בדירה בנוכחות הצדדים ולהחליט על הפתרון.
  • בעלי המקצוע מחויבים להחלטות נציג מוקד הגישור שלנו וחתומים על כך כתנאי להופעתם באתר המקצוענים .
חוות דעת ודירוגים
  • כדי לעזור לכם לבחור את בעל המקצוע, אנו מפרסמים באתר את חוות הדעת והדירוגים שלהם.
  • חוות הדעת והדירוגים נאספים ומאומתים אך ורק על ידי מוקד בקרת השירות שלנו ולכן לא ניתנים לזיוף.
  • באמצעות מאות אלפי חוות הדעת של לקוחותינו, יצרנו את רשימת בעלי המקצוע עליהם אנו ממליצים.
מוקד השירות
א׳ - ה׳: 17:00 - 08:00
נחלת יצחק 10, תל-אביב