פתרון בעיות ברשת החשמל

רק חשמלאי מוסמך יכול להבטיח שמערכת החשמל שלכם תקינה ובטוחה, ואם לא ביקר אצלכם כזה לאחרונה אז אל תהססו להזמין אחד. אבל בין ביקור חשמלאי אחד למשהו, יש הרבה שתוכלו לעשות בעצמכם

אביגיל דורון
עודכן לאחרונה: 04.04.2019
חשמלאים
אם אתם זוכרים מתי הייתה הפעם האחרונה בה ביקר אצלכם חשמלאי מוסמך, מומלץ להזמין לפחות פעם אחת בעל מקצוע כדי שיבדוק שמערכת החשמל הביתית תקינה ובטוחה לשימוש.

באותה הזדמנות תוכלו לבקש ממנו שיתקין בארון החשמל שלכם מפסק פחת ("מפסק מגן נגד התחשמלות" או ממסר פחת).

אמצעי הגנה בסיסיים

מפסק הפחת מזהה מצב של "דליפת זרם" שיכול להעיד על בעיה חמורה במכשיר כלשהו או על התחשמלות.

במקרה כזה הוא מפסיק את הזרם באופן מיידי, כדי להגן עליכם מהתחשמלות או משריפה.

אמצעי הגנה בסיסי יותר הוא הארקה - שאמורה להיות קיימת כחלק מכל מערכת חשמל, על-פי חוק.

למרות זאת, לא נדיר לגלות בית או דירה שאין בהם הארקה או שההארקה אינה תקינה, וגם זה דבר שכדאי לבקש מאיש מקצוע לבדוק.

ביקורת עצמאית של מערכת החשמל

ביקורת כללית של חשמלאי אחת לכמה שנים היא הכרחית. בין לבין, כדאי להקדיש מדי פעם זמן כדי לבדוק את תקינות מערכת החשמל בעצמכם. חפשו את הדברים הבאים:

שקעים שבורים, מצהיבים, מפוחמים או כאלה שאינם צמודים היטב לקיר.

כבילה רופפת, תקעים לא תקינים, מכשירי חשמל שמתחממים בצורה מופרזת.

שקעים מפצלים עמוסים מדי, כאלה שתלויים באוויר או "חורקים" ודורשים החלפה.

שקע שרוך מהווה סכנה מידיית

כל הנ"ל דורשים ניתוק מיידי, כשאפשר, וגם הזמנת חשמלאי בכל מקרה שבו נדרש תיקון. את מפסק הפחת אפשר לבדוק באמצעות לחיצה על הכפתור הקטן שקבוע בו.

הכפתור מפעיל את המפסק, שנופל ומנתק את אספקת החשמל לבית. אם זה לא קורה - יש להזעיק חשמלאי. כשזה כן קורה - סימן שהמערכת תקינה.

אם אתם כבר פותחים את ארון החשמל, זוהי הזדמנות לבדוק שכל המפסקים והנתיכים שלמים ומהודקים בחוזקה למקומם. כמובן, אל תעשו זאת בלי לנקוט באמצעי הזהירות שנפרט מייד.

כיצד נזהרים מהתחשמלות

כמעט מיותר לציין, ובכל זאת: כל מגע עם רשת החשמל חייב להתבצע בידיים יבשות, כשאתם נעולים בנעליים בעלות סוליות גומי עבות.

כשיש חשד לכך שמכשיר כלשהו אינו תקין ועלול לחשמל, אסור לגעת בו ביד חשופה.

אמצעי הבטיחות החשוב ביותר הוא ניתוק של אספקת החשמל באמצעות הורדת המפסק הראשי. גם בו אסור כמובן לגעת כשאתם יחפים.

כדאי לדעת כי במצב של התחשמלות כל שרירי הגוף מתכווצים, ולא ניתן להרפות את האחיזה מהעצם המחשמל.

תמיד רצוי שיהיה אדם נוסף בחדר, ויש לתדרך אותו כי במקרה של התחשמלות אסור לו לגעת בכם אלא עליו להשתמש בעצם כלשהו שאיננו מוליך כדי לדחוף ולהרחיק אתכם מהעצם המחשמל.

בדיקה כללית ללוח החשמל

כיצד להתמודד עם קצר/עומס יתר

במצב של קצר או עומס יתר, תפסק אספקת החשמל לחלק מהבית או לכולו. תוכלו לזהות את סוג הבעיה לפי המפסקים ש"נפלו" - כשמפסק הפחת נופל, זה מעיד על דליפת זרם.

עליכם לנתק את כל מכשירי החשמל ואז לנסות להרים את מפסק הפחת; חברו את המכשירים אחד-אחד עד שהמפסק יפול שוב - כך תדעו איפה נמצאת הבעיה.

כאשר נופל המפסק הראשי זה אומר צריכה עודפת של סך המכשירים בבית.

יש לנתק או לכבות צרכנים כבדים - דוד חשמלי, מזגן, תנור, קומקום חשמלי וכל מכשיר שיש לו גוף חימום - ולהרים את המפסק.

התחילו להפעיל מחדש מכשירים אחרי מספר דקות, והקפידו לא להפעיל את כולם בו זמנית.

כאשר אחד ממפסקי המשנה נופל, הטיפול צריך להיות דומה אבל בהתאם למה שמחובר למפסק.

תוכלו להעביר את אחד המכשירים המחוברים לשקע אחר (רצוי בחדר אחר) שאינו מחובר לאותו מפסק, כדי לפתור את הבעיה.

רון אחזקות

רון אתר

רון אחזקות

100%

הגעה בזמן

100%

מקצועיות

95%

מחיר הוגן

100%

הגעה בזמן

100%

מקצועיות

95%

מחיר הוגן

ליאני חשמל

שלמה ליאני

ליאני חשמל

98%

הגעה בזמן

95%

מקצועיות

91%

מחיר הוגן

סגור

Version: V3.3.7-2-g28a6437

הפיקוח של המקצוענים

המטרה שלנו, היא ליצור את רשימת בעלי המקצוע הכי טובים בארץ ולאפשר לכולנו להזמין בעלי מקצוע בראש שקט ובקלות

סינון בעלי מקצוע
  • מוקד בקרת השירות מחייג לעשרות אלפי לקוחותינו מידי חודש ואוסף חוות דעת ודירוגים על בעלי המקצוע.
  • ועדת השירות מתאספת אחת לחודש ובוחנת אם כל בעלי המקצוע עומדים בתנאי השירות עליהם הם חתומים.
  • במקרים בהם נמצא כי בעל מקצוע אינו עומד בתנאי השירות שלנו, אנו מסירים אותו מהאתר לצמיתות.
שירותי גישור בחינם
  • במידה ויש לך מחלוקת מול בעל מקצוע, אנו נפעל מולו בשמך כדי להגיע לפתרון הרצוי.
  • במידת הצורך, אנו שולחים נציג שלנו לבחון את העבודה בדירה בנוכחות הצדדים ולהחליט על הפתרון.
  • בעלי המקצוע מחויבים להחלטות נציג מוקד הגישור שלנו וחתומים על כך כתנאי להופעתם באתר המקצוענים .
חוות דעת ודירוגים
  • כדי לעזור לכם לבחור את בעל המקצוע, אנו מפרסמים באתר את חוות הדעת והדירוגים שלהם.
  • חוות הדעת והדירוגים נאספים ומאומתים אך ורק על ידי מוקד בקרת השירות שלנו ולכן לא ניתנים לזיוף.
  • באמצעות מאות אלפי חוות הדעת של לקוחותינו, יצרנו את רשימת בעלי המקצוע עליהם אנו ממליצים.
מוקד השירות
א׳ - ה׳: 17:00 - 08:30
נחלת יצחק 10, תל-אביב