כך תתמודדו עם נזקים בזמן ההובלה

הובלה שנגמרת בעוגמת נפש כתוצאה מגרימת נזק לציוד זה לא תסריט דמיוני. במדריך הבא נסביר אילו זכויות עומדות לרשותכם במצב בו הציוד ניזוק, ואילו בדיקות תוכלו לעשות כדי למנוע את המצב הזה מראש.

ארז פולק עודכן לאחרונה: 08.07.2019
הובלות

הובלת תכולת הדירה זו פרוצדורה רגישה, שכן אתם מפקידים את הציוד היקר שלכם בידיים זרות. בלי קשר לעבודת הסינון והאיתור שעשיתם, תאונות ונזקים עשויים להיגרם גם למובילים המקצועיים ביותר.

במדריך הבא נסביר איזה ביטוח יכסה עבורכם נזקים כאלה ובאילו מצבים, ומה תוכלו לעשות במידה ונגרם נזק שהביטוח לא מכסה או במידה ולחברת ההובלה כלל אין ביטוח.

האם הציוד מבוטח בזמן ההובלה?

הפוליסה היחידה שתכסה אתכם במקרה של נזק שנגרם לתכולה אותה אתם מבקשים להוביל, היא פוליסת 'ביטוח סחורות בהעברה'.

מדובר בפוליסה יקרה, כזו שעולה כעשרת אלפים שקלים לחברות הובלה שמבטחות את עצמן בה.

הפוליסה הזו נותנת כיסוי ביטוחי לציוד במקרה של שריפה, התפוצצות, התנגשות או התהפכות של המשאית.

הפוליסה מכסה ביטוחית את הציוד רק בזמן שהוא נמצא ברכב ההובלה – לא בהעברתו מדירה אל הרכב ולא בהעברתו מהרכב אל דירה.

מאחר ומדובר בפוליסה יקרה, לא כל חברות מבטחות את עצמן בפוליסה הזו.

מה ביטוח התכולה כולל?

כאמור, פוליסת ביטוח סחורה בהעברה מכסה נזק שנגרם לציוד בזמן העברתו (כלומר, בזמן נסיעה), בתוך התחום הגיאוגרפי שנקבע בין חברת הביטוח לבין המבוטח (חברת ההובלות), ולתקופת זמן מוגדרת.

על מנת לוודא שהמוביל שהזמנתם באמת מבוטח, בקשו לעיין בתעודת הביטוח שברשותו. היזהרו ממוביל שמתחמק, מוביל שמציג בפניכם ביטוח מקיף רגיל לרכב, או מוביל שמציג בפניכם ביטוח סחורות בהעברה לא בתוקף.

שימו לב שהביטוח יכסה נזק שנגרם לציוד בזמן הנסיעה בלבד, אבל הוא לא יכסה נזקים אחרים כמו פגיעה בציוד בזמן נשיאתו מהדירה למשאית ומהמשאית לדירה, או נזקים שנגרמו למעלית, לקירות, למדרגות וכולי.

יש מי שדואג לציוד שלכם?

מובילים בלי ביטוח פטורים מאחריות?

למרות כל שנאמר עד כאן, גם אם תזמינו הובלה דרך חברת הובלות שלא מכסה את עצמה בפוליסת ביטוח סחורות בהעברה, אתם לא תישארו חסרי אונים מול החברה במקרה של נזק לציוד.

המצב האידיאלי הוא כמובן להימנע מלכתחילה מתיאום עבודה מול חברת הובלה שאיננה מבוטחת בפוליסה המתאימה.

אם יש לכם ציוד יקר ורגיש במיוחד, כמו פסנתר כנף למשל, אל תתפשרו ואל תזמינו חברת הובלה מבלי שתציג לכם ביטוח מתאים ובתוקף.

המוביל התרשל? יש מה לעשות.

כך תתנהלו במקרה ונגרם נזק לציוד

היה וכתוצאה מההובלה נגרם נזק לציוד שלכם, למבנה הבית שלכם, או לציוד או מבנה שטח הבית המשותף, תוכלו לגשת ולתבוע את המובילים בבית דין לתביעות קטנות גם אם אין להם ביטוח.

כדי להגיש את התביעה תצטרכו לשלם אגרה, אבל לא תהיו מחויבים לייעוץ משפטי. בפנייתכם לבית הדין תצטרכו למלא טופס כתב תביעה, ולצרף אליו את כל מסמכי ההתקשרות שלכם עם חברת ההובלות, כמו גם ראיות מספקות לנזקים שנגרמו.

עוד פרטים על הליך הגשת התביעה תוכלו למצוא באתר המועצה הישראלית לצרכנות

מקדים הובלות- ללא פריטים בודדים

  • ציון 4.74 מתוך 5

    קרא 236 חוות דעת

  • 99%

    הגעה בזמן

  • 100%

    מקצועיות

  • 98%

    מחיר הוגן

JUST MOVE - ללא פריטים בודדים!

  • ציון 4.76 מתוך 5

    קרא 51 חוות דעת

  • 98%

    הגעה בזמן

  • 100%

    מקצועיות

  • 99%

    מחיר הוגן

קובי שירותי הובלה

  • ציון 4.74 מתוך 5

    קרא 31 חוות דעת

  • 100%

    הגעה בזמן

  • 96%

    מקצועיות

  • 90%

    מחיר הוגן

סגור

Version: V3.3.2

הפיקוח של המקצוענים

המטרה שלנו, היא ליצור את רשימת בעלי המקצוע הכי טובים בארץ ולאפשר לכולנו להזמין בעלי מקצוע בראש שקט ובקלות

סינון בעלי מקצוע
  • מוקד בקרת השירות מחייג לעשרות אלפי לקוחותינו מידי חודש ואוסף חוות דעת ודירוגים על בעלי המקצוע.
  • ועדת השירות מתאספת אחת לחודש ובוחנת אם כל בעלי המקצוע עומדים בתנאי השירות עליהם הם חתומים.
  • במקרים בהם נמצא כי בעל מקצוע אינו עומד בתנאי השירות שלנו, אנו מסירים אותו מהאתר לצמיתות.
שירותי גישור בחינם
  • במידה ויש לך מחלוקת מול בעל מקצוע, אנו נפעל מולו בשמך כדי להגיע לפתרון הרצוי.
  • במידת הצורך, אנו שולחים נציג שלנו לבחון את העבודה בדירה בנוכחות הצדדים ולהחליט על הפתרון.
  • בעלי המקצוע מחויבים להחלטות נציג מוקד הגישור שלנו וחתומים על כך כתנאי להופעתם באתר המקצוענים .
חוות דעת ודירוגים
  • כדי לעזור לכם לבחור את בעל המקצוע, אנו מפרסמים באתר את חוות הדעת והדירוגים שלהם.
  • חוות הדעת והדירוגים נאספים ומאומתים אך ורק על ידי מוקד בקרת השירות שלנו ולכן לא ניתנים לזיוף.
  • באמצעות מאות אלפי חוות הדעת של לקוחותינו, יצרנו את רשימת בעלי המקצוע עליהם אנו ממליצים.
מוקד השירות
א׳ - ה׳: 17:00 - 08:30
נחלת יצחק 10, תל-אביב