השיפוצניק רימה אתכם? עכשיו יש מלשינון
התאחדות קבלני השיפוצים הכריזה בשבוע שעבר על הקמת "מלשינון", קו חם לדיווח על שיפוצניקים חאפרים. יחסי ציבור או כלי צרכני חשוב? מוקדם מדי לקבוע, אך היוזמה מעניינת.
השיפוצניק ברח עם הכסף? קבלן שיפוצים ששכרתם עשה עבודה גרועה במיוחד? הזמנתם שיפוץ כזה וקיבלתם שיפוץ אחר?
ה"מלשינון" החדש של התאחדות קבלני השיפוצים, מציע לשמש ככותל הדמעות שלכם ואולי גם לסייע למשפצים עתידיים לכלכל את צעדיהם ביתר תבונה.
התאחדות קבלני השיפוצים פתחה בשבוע שעבר קו חם (מרכז שירות טלפוני) שמטרתו לקבל פניות מהציבור אודות "חאפרים בענף", לפי הגדרתה.
המלשינון דנן יפעל במהלך חודשי הקיץ (עד סוף אוגוסט), 24 שעות ביממה, במספר 1-700-700-426.
ההתאחדות קיימה בשבוע שעבר מסיבת עיתונאים בה דיווחה על הקמת הקו החם וצעדים נוספים בהם היא נוקטת כדי להיאבק ב"תופעת החאפרים".
בראש ובראשונה, הפעלת שירותי גישור, בין 647 חברי ההתאחדות לבין לקוחותיהם.
יו"ר ההתאחדות ערן סיב הסביר במסיבת העיתונאים, כי מטרת הקו החם ושאר הפעולות היא להגיע למיסוד הענף.
כתבת ynet בילי פרנקל ציטטה את סיב בדברים הבאים: "קומץ קטן של חאפרים, רמאים ושרלטנים, מכתימים את ציבור קבלני השיפוצים".
"אנחנו קוראים לממשלת ישראל ול(שר השיכון אריאל) אטיאס, למסד את ענף השיפוצים לטובת הציבור הרחב", הוסיף בהתייחסו להצעת החוק שמטרתה להעניק להתאחדות מעמד רשמי.
"עד אז, אנחנו לוקחים את המאבק בחאפרים תחת חסותנו".

בשורה לצרכנים בתחום השיפוצים?
לפי נתוני ההתאחדות, ההיקף הכספי של שוק השיפוצים בישראל עמד בחצי הראשון של השנה על כ-6.5 מיליארד ש"ח.
עם גידול של כ-15 אחוזים בקירוב במספר עבודות השיפוצים ונתונים נוספים בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2010.
לפי ההתאחדות גם מחירי העבודות עלו בשנה האחרונה בכ-35 אחוזים "בשל העלייה בביקושים לקבלני שיפוצים".
שירותי הגישור הם פתרון לכך שלהתאחדות, בתור גוף שלא קשור למדינה, אין אמצעי אכיפה ממשיים נגד חבריו.
ומה יעשו ל"חאפרים"? ובכן, לפי ההתאחדות הם ישמרו את פרטיהם במאגר וישתמשו בהם כדי להזהיר לקוחות עתידיים.
לא פורט האם וכיצד יזוהו תלונות שווא. בקיצור: יוזמה יפה וצעד מבורך אבל לא בדיוק מהפכה בענף.