טכנאי מזגנים שמאחר - לא יוכל לכפר?
הטכנאי איחר בכמה שעות והרס לכם יום עבודה? יש בסיס לתביעה ויש אפילו תקדימים של לקוחות שתבעו וזכו. מצד שני, אולי עדיף לבדוק מראש עם מי אתם מתעסקים
תארו לכם שקניתם מזגן יקר, איכותי, "top of the notch" כמו שאומרים - בכל זאת, מה לא תעשו כדי שיהיה נעים בקיץ.
חלפו כמה ימים או חודשים והמזגן המפואר בו השקעתם את מיטב הונכם מתקלקל.
אתם מתקשרים לשירות, מעדכנים אותם בחוסר סבלנות על המצב ומזכירים שיש אחריות והכל.
אחר-כך אתם ממתינים שטכנאי מזגנים יגיע אליכם ויעניק טיפול למזגן, ובסופו של דבר נוזלים לאורך היום עד שהוא מגיע - באיחור גדול שהורס לכם יום עבודה.
הפתעה: החוק לצדכם
חוק הגנת הצרכן כולל התייחסות ספציפית למקרים כאלה, מסבירה ב-ynet עו"ד אורנית אבני-גוטלר.
בסעיף 18 של החוק העוסק באחריות ושירות לאחר מכירה, נקבע כי זמן ההמתנה לטכנאי לא יעלה על שעתיים מעבר לשעה שנקבעה.
במקרה של איחור גדול יותר הצרכן זכאי לפיצוי כספי: 300 ש"ח על שעתיים איחור, 600 ש"ח על שלוש שעות.
אבני-גוטלר מדגימה עם מקרה של זוג שהמתין לשירות משקם אלקטריק למשך למעלה משעתיים.
בית-המשפט פסק להם פיצוי של קרוב ל-1000 ש"ח כולל הוצאות משפט, הפסד יום עבודה ועוגמת נפש.
במקרה נוסף, לקוח שהמתין עד בוש לתיקון מזגן תבע את חברת תדיראן, פוצה וב-2500 שקלים – מהם 600 על שני איחורים בני שעתיים והשאר עבור עגמת נפש, הוצאות משפט וכו`.
בכל זאת, כדאי לחשוב פעמיים
אז מצד אחד, אם אתם מרגישים שהתעמרו בכם ושנעשה לכם עוול, אז טוב לדעת שיש סיכוי לא רע שבית-המשפט יעמוד לצדכם - כמובן, בהנחה שהמקרה עומד בתנאים שהגדיר החוק.
מצד שני, לא בטוח שהפיצוי שתקבלו יצדיק את השקעת הזמן והעצבים, ולכן יש סיכוי לא רע כשלעצמו שתרימו ידיים.
כמובן, בשני המקרים שציטטה עו"ד אבני-גוטלר ספקי השירות ניזוקו בהרבה יותר מסכום הפיצוי הקבוע בחוק.
לא כל המקרים מהסוג הזה מגיעים לתקשורת, ולכן לא כדאי שתבנו על זה.
כמובן, הדרך הכי טובה היא להיות צרכנים חכמים ולבחור מלכתחילה בנותני שירות טובים.
במידת האפשר, יש להשוות לא רק מחירי קנייה של מוצרים אלא לברר איזה שירות אתם צפויים לקבל מכל ספק.